سکه و طلا در هفته پرنوسانی که گذشت

نادر بذرافشان ، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت تا روز سه‌شنبه تغییرات قیمت اونس جهانی طلا در حدود پنج الی شش دلار بود اما از بعد از ظهر روز چهارشنبه، روند افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی آغاز و ادامه‌دار شد؛ هر

کد خبر : 288718
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
سکه و طلا در هفته پرنوسانی که گذشت


نادر بذرافشان ، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت تا روز سه‌شنبه تغییرات قیمت اونس جهانی طلا در حدود پنج الی شش دلار بود اما از بعد از ظهر روز چهارشنبه، روند افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی آغاز و ادامه‌دار شد؛ هر اونس طلا حدود ۴۷ دلار نسبت به ابتدای هفته رشد و به کانال ۱۸۰۰ دلار صعود کرد. از سوی دیگر نوسان‌های افزایشی نرخ ارز در بازار داخل بر روند افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تاثیرگذار عمل کرد و منجر به ثبت روند افزایشی قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بدین ترتیب افزایش توامان اونس جهانی طلا در بازارهای خارجی و افزایش نرخ ارز در بازارهای داخلی سبب شد که در مجموع طی این هفته، افزایش ۲۲۰ هزار تومانی هر مثقال طلا ۱۷ عیار را شاهد باشیم. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این هفته ۵۱ هزار افزایش قیمت پیدا کرد.

وی در رابطه با تغییرات قیمت سکه و طلا در بازار داخل و آخرین قیمت‌های معاملاتی در پایان هفته، گفت: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه سکه با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته ۷۰۰ هزار تومان افزایش بها داشته است. نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب ۴۰۰ هزار تومان (نیم‌سکه) و ۴۵۰ هزار تومان (ربع‌سکه) افزایش قیمت پیدا کرده‌اند و در پایان هفته نیم سکه ۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و ربع سکه شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌ است. سکه‌های گرمی نیز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته، به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

بذرافشان اعلام کرد: در آخرین معاملات پایانی هفته، هر مثقال طلا شش میلیون و ۷۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۶۶ هزار تومان معامله شد که همانطور که اشاره شد، هر مثقال طلا (۱۷عیار) ۲۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۱ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته‌اند.

حباب سکه از ۲ میلیون به کانال ۱.۸ میلیون تومان برگشت

وی در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز در این هفته نوسان‌های خاصی داشت و در طول هفته به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هم رسید اما مجدد به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان طی هفته بازگشت در حال حاضر هر قطعه سکه دارای حدواً یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان حباب است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: این التهاب افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی و همچنین افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، همچون گذشته که با افزایش قیمت‌ها، تقاضا نیز افزایش پیدا می‌کرد و بر التهاب‌ها می‌افزود، خوشبختانه اینبار این روند صعودی قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر، منجر به افزایش تقاضا نشد. بازار روال عادی خود را طی می‌کند و تقاضای کاذب ایجاد نشده است.

بذرافشان در پایان تاکید کرد: چنانچه نظارت‌ها در رابطه با نرخ ارز و کنترل آن توسط بانک مرکزی بیشتر صورت گیرد و همچنین سیاست‌ها مبنی بر انتشار اوراق سکه در بورس کالا، ادامه‌دار باشد و قیمت اعلامی از بازار داخل فاصله بیشتری (پایین‌تر از قیمت در بازار) بگیرد، می‌تواند نقش مهمی در روند ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

217 46



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.