سکه رکورد تاریخی زد/ پیش‌بینی رییس سابق اتحادیه طلا از قیمت‌ها

مریم فکری: پس از ۲۰ روز از رکورد تاریخی قیمت سکه در بازار، دوباره سکه رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۲۳ میلیون تومان نزدیک شد. هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران با افزایش ۴۳۵ هزار تومانی در بازار، به ۲۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید. این رقم در حالی است

کد خبر : 308451
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱:۴۳
سکه رکورد تاریخی زد/ پیش‌بینی رییس سابق اتحادیه طلا از قیمت‌ها



مریم فکری: پس از ۲۰ روز از رکورد تاریخی قیمت سکه در بازار، دوباره سکه رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۲۳ میلیون تومان نزدیک شد. هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران با افزایش ۴۳۵ هزار تومانی در بازار، به ۲۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

این رقم در حالی است که بالاترین رقمی که سکه امامی تا پیش از این ثبت کرده بود، مربوط به ۲۰ روز قبل، یعنی هشتم دی‌ماه است که هر قطعه سکه امامی به قیمت ۲۲ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان رسیده بود.

بر همین اساس، دیروز در بازار تهران قیمت سکه بهار آزادی ۴۸۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

به این ترتیب، هر قطعه سکه بهار آزادی به قیمت ۲۱ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان فروش رفت.

طلا هم رکورد زد

بررسی روند دیروز بازار، از ثبت رکورد جدید قیمت طلا نیز حکایت دارد؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار مرز ۲ میلیون تومان را رد کرد و در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۳۱ هزار تومان رسید.

آن طور که روند دیروز قیمت ها نشان می دهد، هر گرم طلای ۱۸عیار دیروز رشدی در حدود ۴۰ هزار تومان را تجربه کرده و طی یک هفته گذشته نیز در حدود ۱۳۴ هزار تومان گران شده است.

پشت پرده گرانی ها چیست؟

ابراهیم محمدولی، رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با خبرگزاری هوشمند نیوز درباره دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار می گوید: شما می دانید که بازار طلا و سکه بستگی به چه عواملی دارد و در کنار آن ها، تقاضا را هم قرار دهید.

وی با اشاره به تاثیر عرضه ربع سکه در بورس کالا، می افزاید: چند روز در بورس کالا ربع سکه عرضه شد و بعد از چند روز، عرضه سکه متوقف شد. این شرایط را در کنار قیمت اونس جهانی طلا بگذارید و بازار ارز و تقاضا در بازار و در عین حال، مسایل سیاسی را هم در نظر بگیرید. این عوامل باعث نوسانات قیمت طلا و سکه می شود.

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تصریح می کند: در حال حاضر متاسفانه در وضعیت افزایشی قیمت ها قرار داریم و این نوسانات شدید، اجازه مطلوب را به تقاضاکننده نمی دهد که به راحتی بتواند تصمیم بگیرد در بازار چه رفتاری داشته باشد و این که خرید کند یا خیر.

محمدولی عنوان می کند: حتی همین مساله برای اعضای صنعت طلا نیز اتفاق می افتد که در تصمیم گیری در بحث خرید و فروش در این نوسانات دچار سردرگمی شوند که آیا طلا و سکه را بفروشند، می توانند با همین قیمت جایگزین کنند یا خیر.

وی متذکر می شود: با توجه به این که به پایان سال نزدیک می شویم، ما انتظار داریم آن آرامشی نیاز بازار و اقتصاد است، برگردد. مسوولان هم تلاش می کنند، اما موفقیت آنها گاهی کم و گاهی زیاد است. اما امیدواریم بتوانند آرامش را به بازار و اقتصاد بازگردانند.

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش هوشمند نیوز که با توجه به نوسانات شدید قیمت ها، این سوال برای خیلی از مردم مطرح است که آیا زمان خرید طلا و سکه هست یا خیر؟ می گوید: اگر ما می دانستیم که چه اتفاقی برای قیمت ها می افتد، خب خودمان کاری می کردیم تا بتوانیم طلای بیشتری اندوخته کنیم. پیش بینی در این زمینه خیلی سخت است و نمی توان پیش بینی کرد.

محمدولی می افزاید: اما تجربه نشان داده که در بحث طلا و سکه اگر سرمایه گذاری برای درازمدت باشد، کسی ضرر نمی کند.

وی تصریح می کند: ما که در صنعت طلا کار می کنیم، دوست داریم که مردم برای خرید طلا اقدام کنند، تا چرخ تولید صنعت طلا به گردش در بیاید.

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تاکید می کند: قیمت برای ما مهم نیست، ما دوست داریم که قیمت طلا ثبات واقعی داشته باشد تا مردم بتوانند دادوستد کنند و بیشتر خرید کنند. مردم در نوسانات کمتر خرید می کنند، به طور طبیعی چرخ تولید صنعت طلا هم در این شرایط کند می شود.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.