سکاندار وزارت دفاع چین کیست؟

[ad_1] به گزارش از خبرگزاری شینهوا، این کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین طی نشستی برای بررسی پیش‌نویس الحاقیه قانون کیفری و اتخاذ تصمیمی در زمینه عزل و نصب مقامات رسمی، سرانجام امروز تکلیف سکانداری وزارت دفاع ملی این کشور را روشن کرده و ژنرال «دونگ جون» را برای تصدی این پست کلیدی کشور

کد خبر : 448550
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
سکاندار وزارت دفاع چین کیست؟

[ad_1]

به گزارش از خبرگزاری شینهوا، این کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین طی نشستی برای بررسی پیش‌نویس الحاقیه قانون کیفری و اتخاذ تصمیمی در زمینه عزل و نصب مقامات رسمی، سرانجام امروز تکلیف سکانداری وزارت دفاع ملی این کشور را روشن کرده و ژنرال «دونگ جون» را برای تصدی این پست کلیدی کشور برگزید.

دونگ پیش از اینکه وزیر دفاع چین شود، در سمت فرماندهی نیروی دریایی این کشور خدمت می‌کرد. با توجه به سابقه خدمت وی در مناطق دریای شمال،جنوب و شرق چین، وی تسلط خوبی به این حوزه دارد و در نقش مهمی در گسترش «دامنه دیپلماتیک ارتش خلق چین» و «بندرگاه واقع در مسیر کشتی» ایفا کرده است.

این انتصاب زمانی رخ می‌دهد که وزارت دفاع ملی چین در طول چند ماه گذشته بدون وزیر بوده است و برخی از وزیران دفاع کشورهای مختلف از جمله آمریکا بخاطر نبود وزیر دفاع این کشور، برنامه دیداری خود از این کشور را لغو و یا به زمانی که وزیر جدید انتخاب شود، موکول کرده بودند. پیش‌بینی می‌شود این انتصاب بتواند ارتباطات نظامی میان واشنگتن و پکن را در سطح بالا تسهیل کند. وزیران دفاع دو کشور از نوامبر سال گذشته تاکنون با هم گفت‌وگو نکرده‌اند.

لی شانگ فو که در اوایل سال جاری بدون هیچ توضیحی و پس از برکناری «چین گانگ» وزیر امور خارجه چین، به‌طور ناگهانی از کار برکنار شد، اولین وزیر دفاع چین بود که به‌دلیل فروش تسلیحات به روسیه در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت و دومین وزیر دولتی چین بود که در سال جاری به طور ناگهانی از سمت خود برکنار شد.

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین در دیدارش با «جو بایدن» همتای آمریکایش در حاشیه نشست «سانفرانسیسکو» بر بازگرداندن کانال‌های ارتباطی نظامی بین دو کشور موافقت کرد، پکن در ماه اوت سال گذشته در اعتراض به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتباط نظامی بین پکن و واشنگتن را به تعلیق در آورد.

تنش‌ها بین چین و آمریکا در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان در غیاب خطوط ارتباطی قابل اعتماد افزایش یافته است و خطر سوء‌تفاهم یا تشدید اوضاع را افزایش می‌دهد.
یادآوری می‌شود، هو جونگ مینگ، رئیس سابق ستاد نیروی دریایی چین، روز دوشنبه (25 دسامبر) به مقام دریاسالاری ارتقا یافت و اولین حضور عمومی خود را به عنوان فرمانده نیروی دریایی انجام داد، به این معنی که او فرماندهی نیروی دریایی چین را به جای دونگ جون بر عهده گرفت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.