“سوپر پزو” مکزیک همچنان افزایش می یابد، اما صادرات احتمالاً آسیب خواهد دید

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک تصویر تصویری پزو مکزیکی و دلار آمریکا را در مکزیکو سیتی در 10 مارس 2015 نشان می دهد. رویترز/ادگارد گاریدو/عکس فایل نویسنده نوئه تورس مکزیکو سیتی (رویترز) – پول پزو مکزیک به بالاترین ارزش خود در برابر دلار آمریکا در هفت سال گذشته رسیده است، زیرا رئیس جمهور قدرت

کد خبر : 366280
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
“سوپر پزو” مکزیک همچنان افزایش می یابد، اما صادرات احتمالاً آسیب خواهد دید

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک تصویر تصویری پزو مکزیکی و دلار آمریکا را در مکزیکو سیتی در 10 مارس 2015 نشان می دهد. رویترز/ادگارد گاریدو/عکس فایل

نویسنده نوئه تورس

مکزیکو سیتی (رویترز) – پول پزو مکزیک به بالاترین ارزش خود در برابر دلار آمریکا در هفت سال گذشته رسیده است، زیرا رئیس جمهور قدرت آن را جشن می گیرد اما تحلیلگران درباره اثرات جانبی مضر بر صادرات و حواله ها هشدار می دهند.

پزو مکزیک با افزایش 12 درصدی در برابر دلار آمریکا، پس از بسته شدن در سال گذشته حدود 5 درصد، در میان ارزهای با عملکرد برتر در سال جاری قرار دارد.

انتظار می‌رود که افزایش‌های پزو ادامه یابد، زیرا جریان‌های پولی به کشور وارد می‌شوند که با بازدهی بالاتر جذب می‌شوند، که در نتیجه افزایش نرخ بانک مرکزی جذاب‌تر شده است.

اما تقویت اخیر پول مکزیک به حدود 17 پزو به ازای هر دلار آمریکا، از 19.50 پزو برای هر دلار در دسامبر گذشته، صادرات مکزیک را گرانتر می کند.

گیلرمو ماتئوس، تحلیلگر در بانکو بیس، گفت: افزایش طولانی مدت سوپر پزو می تواند بیش از آنکه مفید باشد مضر باشد.

در ماه آوریل، ارزش صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.9 درصد کاهش یافت.

ارزش پزو همچنین بر رقابت پذیری بخش بزرگ صنعتی مکزیک تأثیر می گذارد و اتحادیه ها هشدار می دهند که رقابت با محصولات آسیایی با افزایش قیمت پزو سخت تر می شود زیرا واردات نسبتاً ارزان تر می شود.

حواله‌ها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند، زیرا دلار ضعیف‌تر هنگام تبدیل به پزو کمتری تبدیل می‌شود، به‌ویژه در محیطی با تورم بالا.

در واقع، بانک پایه می بیند که در صورت ثابت ماندن نرخ مبادله پزو به دلار، حواله ها بیش از 10 درصد از قدرت خرج خود را از دست می دهند.

رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور بارها به دستاوردهای پزو – که او کنترل نمی کند – به عنوان نشانه غیرمستقیم سیاست های ریاضتی بودجه دولت خود اشاره کرده است. اما رهبر پوپولیست به ندرت نقطه ضعف یک ارز محلی قوی تر را تصدیق می کند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر با اشاره به روند پیروزمندانه پزو گفت: “آنها از قبل در مورد معجزه مکزیک، رویای مکزیکی صحبت می کنند.”

جاناتان زولوآگا، تحلیلگر کلمبوس دی مکزیکو، گفت: گردشگری نیز ممکن است آسیب ببیند، زیرا نرخ ارز به مسافرانی که پزو کمتری نسبت به قبل دریافت می‌کنند آسیب می‌زند.

پزو مکزیک از زمانی که این کشور در سال 1994 نرخ ارز شناور آزاد را اتخاذ کرد، یکی از نقدشونده ترین ارزهای جهان است.

شرط‌بندی‌ها برای پزو حتی قوی‌تر در بورس کالای شیکاگو از ماه مارس افزایش یافته است. هفته گذشته، موقعیت ها به نفع افزایش ارز به 78809 قرارداد رسید که یکی از بالاترین میزان از سال 2020 است.

تحلیلگرانی که توسط سیتی‌بانامکس مورد بررسی قرار گرفتند، روند مشابهی را مشاهده کردند و انتظار داشتند پزو تا پایان سال جاری میلادی از 18.70 پزو به 18.32 پزو در هر دلار افزایش یابد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.