سوناک بریتانیا با رئیس اتحادیه اروپا برای نهایی کردن توافق ایرلند شمالی دیدار خواهد کرد

[ad_1] به نظر می رسد بیش از یک سال مذاکرات توقف و گاهی کینه توزانه بین لندن و بروکسل در مورد بازنگری بخشی از توافق خروج از اتحادیه اروپا در سال 2020 به نتیجه برسد، اگرچه مشخص نیست که آیا توافقی به اندازه کافی برای جلب رضایت منتقدان در بریتانیا پیش خواهد رفت. و ایرلند

کد خبر : 325801
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۲۱
سوناک بریتانیا با رئیس اتحادیه اروپا برای نهایی کردن توافق ایرلند شمالی دیدار خواهد کرد

[ad_1]

به نظر می رسد بیش از یک سال مذاکرات توقف و گاهی کینه توزانه بین لندن و بروکسل در مورد بازنگری بخشی از توافق خروج از اتحادیه اروپا در سال 2020 به نتیجه برسد، اگرچه مشخص نیست که آیا توافقی به اندازه کافی برای جلب رضایت منتقدان در بریتانیا پیش خواهد رفت. و ایرلند شمالی

در بیانیه مشترکی که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: “(سوناک و فون در لاین) توافق کردند که شخصاً به کار خود برای راه حل های مشترک و عملی برای طیف وسیعی از چالش های پیچیده پیرامون پروتکل در مورد ایرلند و ایرلند شمالی ادامه دهند.”

بنابراین رئیس جمهور فون در لاین فردا در بریتانیا با نخست وزیر دیدار خواهد کرد.

سوناک به دنبال موفقیت در مذاکراتی است که پیشینیانش بوریس جانسون و لیز تراس در آن شکست خوردند، اما این فشار در خطر از بین رفتن اولویت‌های داخلی او است زیرا سعی می‌کند کسری نظرسنجی بزرگ برای حزب محافظه‌کار خود را قبل از انتخابات سراسری که انتظار می‌رود در سال آینده برگزار شود، لغو کند. .

حتی اگر با بروکسل به توافق برسد، اعلام توافق احتمالاً شروع کار خواهد بود.

بازیگران کلیدی در ایرلند شمالی نوار بالایی را برای نوع توافقی که از آن حمایت می کنند تعیین کرده اند و محافظه کاران خود سوناک هنوز درگیر اختلافات بر سر برگزیت هستند که از زمان رای این کشور به خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 گاهی اوقات سیاست بریتانیا را فلج کرده است.

به عنوان بخشی از توافق خروج، بریتانیا توافقنامه ای را با بروکسل موسوم به پروتکل ایرلند شمالی امضا کرد تا از اعمال بازرسی های سیاسی در امتداد مرز زمینی 500 کیلومتری (310 مایلی) با ایرلند، عضو اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

اما این پروتکل عملاً مرزی را برای برخی از کالاهایی که از بریتانیا نقل مکان می کردند ایجاد کرد زیرا ایرلند شمالی را در بازار واحد اتحادیه اروپا برای کالاها نگه داشت.

این امر همچنین تعادل سیاسی ظریف در ایرلند شمالی را مختل کرده است و مانع از تشکیل یک دولت تقسیم قدرت شده است که در توافقنامه صلح 1998 تعیین شده بود و عمدتا به سه دهه خشونت فرقه ای در این استان پایان داد.

سوناک در مصاحبه با ساندی تایمز گفت تیراندازی به یک افسر پلیس در ایرلند شمالی در هفته گذشته یادآور شکنندگی اوضاع در آنجا بود.

تنش های تجاری

اوایل روز یکشنبه، معاون نخست‌وزیر دومینیک راب، در دوری از مصاحبه‌های رسانه‌ای گفت که این توافق با کاهش کنترل فیزیکی کالاهایی که توسط اتحادیه اروپا بر اساس توافق اولیه درخواست شده بود، تنش‌های تجاری را برطرف می‌کند.

او همچنین گفت که این توافق امیدوار است نگرانی‌ها را برطرف کند که اتحادیه اروپا می‌تواند قوانینی را برای ایرلند شمالی وضع کند که تحت تأثیر رأی‌دهندگان و سیاستمداران منطقه نباشد.

او به بی‌بی‌سی گفت: «اگر قوانین جدیدی در رابطه با ایرلند شمالی اعمال شود، باید یک بررسی دموکراتیک ایرلند شمالی در مورد آن وجود داشته باشد.

اما، راب از گفتن اینکه دادگاه های اروپایی دیگر در ایرلند شمالی حرفی برای گفتن نخواهند داشت، خودداری کرد. این یکی از خواسته های اصلی حزب اتحادیه دمکراتیک (DUP) بوده است که در حال حاضر از وارد شدن به ترتیبات جدید تقسیم قدرت در ایرلند شمالی خودداری می کند.

DUP هفت آزمایش را برای هر معامله تعیین کرده است. ساندی تایمز گفت که سوناک مطمئن است که این قرارداد این شرایط را برآورده می کند، اما جفری دونالدسون، رهبر حزب DUP “در نظر دارد که این توافق را رد کند”.

بدون تصویب DUP، ایرلند شمالی می تواند بدون یک دولت واگذار شده باقی بماند، به این معنی که یکی از اهداف اصلی مذاکره مجدد سوناک شکست خورده است.

گروهی از حزب محافظه کار معتقد به یوروست که رهبری خود را از حکم نهایی DUP خواهد گرفت و این خطر را افزایش می دهد که حزب سوناک و دستور کار او در زمینه اقتصاد، و اصلاحات بهداشتی و مهاجرتی از مسیر خارج شود.

راب در پاسخ به این سوال که آیا پارلمان برای تصویب این توافق رای خواهد داد، گفت که قانونگذاران فرصتی برای ابراز نظر خواهند داشت، اما به صراحت قول رای نداد.

این یک هشدار تند از سوی قانونگذار مارک فرانسوا، رئیس گروه تحقیقات اروپای شکاک اروپا شد که به اسکای گفت:

با توجه به تمام سابقه این موضوع، تلاش دولت برای عبور از این موضوع از طریق مجلس عوام بدون هیچ گونه رأی گیری، فوق العاده غیرعاقلانه خواهد بود.»

(گزارش توسط ویلیام جیمز ویرایش توسط فرانک جک دانیل، کریستینا فینچر و فرانسیس کری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.