سود انرژی، پرداخت سهامداران را به رکورد جدیدی سوق می دهد

[ad_1] بر اساس آخرین گزارش سود سهام جهانی یانوس هندرسون، مدیر صندوق، شرکت‌های نفت و گاز، از جمله غول‌های تحت کنترل دولت در آمریکای لاتین، بیش از دو پنجم رشد پرداخت سود سهام در سه ماه منتهی به پایان ژوئن را به خود اختصاص دادند. بانک‌هایی که از محدودیت‌های دوران همه‌گیری بر سود سهام رها

کد خبر : 245726
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۲۳
سود انرژی، پرداخت سهامداران را به رکورد جدیدی سوق می دهد

[ad_1]

بر اساس آخرین گزارش سود سهام جهانی یانوس هندرسون، مدیر صندوق، شرکت‌های نفت و گاز، از جمله غول‌های تحت کنترل دولت در آمریکای لاتین، بیش از دو پنجم رشد پرداخت سود سهام در سه ماه منتهی به پایان ژوئن را به خود اختصاص دادند.

بانک‌هایی که از محدودیت‌های دوران همه‌گیری بر سود سهام رها شده‌اند، سهم مشابهی از رشد پرداخت‌ها را پشت سر گذاشته‌اند، در حالی که شرکت‌های مصرف‌کننده مانند خودروسازان نیز هزینه بیشتری را پرداخت کردند.

یانوس هندرسون محاسبه کرد که در مجموع، پرداخت‌های جهانی سود سهام در سه ماهه دوم به 544.8 میلیارد دلار رسید که 11.3 درصد نسبت به سال قبل پس از کاهش سود سهام شرکت‌ها در طول همه‌گیری کووید-19، افزایش داشت.

این پرداخت‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌ها در سال 2021 با احیای اقتصادها، چقدر از سالی درخشان برخوردار بوده‌اند، و سودآوری شرکت‌ها تا چه حد در این سال حفظ شده است، حتی در شرایطی که خانوارها با افزایش تورم و ترس از رکود جهانی در بحران هزینه‌های زندگی فرو رفته‌اند.

برای سال، یانوس هندرسون پیش‌بینی کرد که پرداخت‌های جهانی سود سهام به رکورد 1.56 تریلیون دلار خواهد رسید که 5.8 درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد.

بن لافت هاوس، رئیس درآمد سهام جهانی یانوس هندرسون، گفت: «آنچه که ما دیدیم این است که شرکت‌ها معمولاً خیلی سریع‌تر از آنچه برخی مفسران فکر می‌کردند به پرداخت سود باز می‌گردند، زیرا درآمدها بهتر بوده است.

وی افزود: جهش سود سهام خبر خوبی برای سهامدارانی مانند صندوق های بازنشستگی است، به ویژه با توجه به افت بازارها در سال جاری.

در حالی که رشد سود سهام پس از همه‌گیری سریع‌تر از حد انتظار بوده است، چشم‌انداز به اندازه کاهش اقتصاد و کاهش حاشیه‌های شرکت‌ها خوش‌بینی نیست.

GRAPHIC – سود سهام جهانی سالانه از سال 2009 (https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/zjpqkbldapx/4ehMS-global-annual-dividends-since-2009.png)

رونق بازارهای نوظهور

تولیدکنندگان نفت غنی از نقدینگی، به ویژه پتروبراس برزیل و اکوپترول کلمبیا، به جهش پرداختی سهامداران دامن زدند.

پتروبراس تحت کنترل دولتی در صدر فهرست بزرگترین پرداخت کنندگان سود سهام در جهان در سه ماهه قرار گرفت.

سود سهام بریتانیا در سه ماهه دوم با افزایش پرداخت‌ها از سوی تولیدکنندگان کالا و بانک‌ها، 29.3 درصد سال به سال افزایش یافت، در حالی که قیمت‌های بالای کالاها سود سهام بازارهای نوظهور را 22.5 درصد به رکورد جدیدی رساند. بازارهای نوظهور برای اولین بار از سال 2015 بر تمام مناطق دیگر غلبه کردند.

علیرغم گزارش شرکت‌های انرژی که سودهای فزاینده‌ای را گزارش کرده‌اند، پرداخت سود سهام آنها در رونق کالاهای قبلی بالاتر بوده است و داده‌های یانوس هندرسون پولی را که از طریق بازخرید سهام به سهامداران تحویل داده شده است، نشان نمی‌دهد.

با توجه به اینکه اقتصادهای بزرگ اکنون به سمت کندی قابل توجهی پیش می روند، نگرانی هایی در مورد اتکای سرمایه گذاران به صنایع انرژی برای رشد سود سهام وجود دارد.

دن کمپ، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری جهانی در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری مورنینگ استار، گفت که صندوق‌های سود سهام می‌توانند «به آنچه که اساساً یک صنعت بسیار چرخه‌ای است وابسته شوند».

مقیاس پرداخت سود سهام اخیر همچنین می‌تواند درخواست‌های بیشتری را برای مالیات‌های بادآورده بر سود نفت و گاز ایجاد کند، اگرچه تحلیل‌گران می‌گویند که پرداخت‌های سود بیشتر باعث تقویت بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی که سهام انرژی دارند، می‌شود.

مایک کافین در Carbon Tracker، یک اندیشکده مالی، گفت: «ما می گوییم که شرکت هایی که سود سهام را به سهامداران پرداخت می کنند از دیدگاه پایداری زیست محیطی نسبت به سرمایه گذاری مجدد در تولید نفت و گاز جدید که به گرمایش بیشتر کره زمین کمک می کند، ترجیح داده می شود.

(گزارش توسط لوسی رایتانو؛ ویرایش توسط تامی رگیوری ویلکس و دیوید ایوانز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.