سوئیفت طرحی را برای شبکه ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط رویترز تنظیم می کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: برنامه رسمی چین برای یوان دیجیتال روی یک تلفن همراه در کنار اسکناس های 100 یوانی در این تصویر تصویری که در 16 اکتبر 2020 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر توسط مارک جونز لندن (رویترز) – سیستم پیام‌رسان مالی سوئیفت طرح خود را برای شبکه ارز دیجیتال

کد خبر : 263463
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
سوئیفت طرحی را برای شبکه ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط رویترز تنظیم می کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: برنامه رسمی چین برای یوان دیجیتال روی یک تلفن همراه در کنار اسکناس های 100 یوانی در این تصویر تصویری که در 16 اکتبر 2020 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر

توسط مارک جونز

لندن (رویترز) – سیستم پیام‌رسان مالی سوئیفت طرح خود را برای شبکه ارز دیجیتال بانک مرکزی جهانی (CBDC) پس از آزمایش 8 ماهه روی فناوری‌ها و ارزهای مختلف ارائه کرده است.

این آزمایش که شامل بانک‌های مرکزی ملی فرانسه و آلمان و همچنین وام‌دهندگان جهانی مانند HSBC، Standard Chartered (OTC:) و UBS بود، چگونگی استفاده بین‌المللی از CBDC و حتی تبدیل به پول فیات را در صورت نیاز بررسی کرد.

در حال حاضر حدود 90 درصد از بانک های مرکزی جهان از CBDC ها استفاده می کنند، آزمایش می کنند یا به دنبال آن هستند. اکثر آنها نمی خواهند از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال عقب بمانند، اما با پیچیدگی های تکنولوژیکی دست و پنجه نرم می کنند.

نیک کریگان، رئیس نوآوری سوئیفت، گفت که آزمایش آن، که با آزمایش های پیشرفته تر در سال آینده دنبال می شود، شبیه چرخ دوچرخه است که در آن 14 بانک مرکزی و تجاری در کل به هاب اصلی آن متصل شده اند.

ایده این است که پس از افزایش مقیاس، بانک ها ممکن است تنها به یک اتصال جهانی اصلی نیاز داشته باشند، نه هزاران اتصال که اگر بخواهند با هر همتای خود به صورت جداگانه ارتباط برقرار کنند.

کریگان گفت: “ما معتقدیم که تعداد اتصالات مورد نیاز بسیار کمتر است.” بنابراین، احتمالاً وقفه‌های کمتری (در زنجیره) خواهید داشت و احتمالاً کارایی بیشتری خواهید داشت.»

این کارآزمایی همچنین فناوری‌های مختلف زیربنایی CBDC معروف به فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده را آزمایش کرد. استفاده از فناوری های مختلف نیز به عنوان یک مانع بالقوه برای پذیرش سریع جهانی مطرح شده است.

یک آزمایش جداگانه نیز در کنار سیتی، خانه تسویه حساب Clearstream و اعتماد شمالی (NASDAQ:) در مورد دارایی‌های “توکنیزه‌شده” – دارایی‌های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه به توکن‌های دیجیتال تبدیل شده‌اند که می‌توانند در زمان واقعی منتشر و معامله شوند.

برخی از کشورها مانند باهاما و نیجریه در حال حاضر CBDC را راه اندازی کرده اند. چین با آزمایش‌های واقعی یوان الکترونیکی به خوبی پیشرفت کرده است، در حالی که گروه چتر بانک مرکزی، بانک تسویه‌های بین‌المللی، آزمایش‌های فرامرزی را نیز انجام داده است.

مزیت اصلی سوئیفت این است که شبکه موجود آن در حال حاضر در بیش از 200 کشور قابل استفاده است و بیش از 11500 بانک و صندوق را به هم متصل می کند.

این شرکت مستقر در بلژیک امسال پس از قطع کردن بیشتر بانک‌های روسیه از شبکه خود به عنوان بخشی از تحریم‌های غرب به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، از ناشناخته بودن خارج از محافل بانکی به یک نام آشنا تبدیل شد.

کریگان گفت که این نوع حرکت می‌تواند در یک سیستم جدید CBDC نیز اتفاق بیفتد، اما تردید داشت که آیا این اقدام مانع از پیوستن کشورها به آن خواهد شد.

نهایتاً آنچه بیشتر بانک‌های مرکزی به دنبال انجام آن هستند این است که یک CBDC برای مردم، مشاغل و سازمان‌های تحت قلمرو خود در اختیار ما قرار دهند.»

بنابراین راه حلی که سریع و کارآمد باشد و تا آنجا که ممکن است به کشورهای دیگر دسترسی پیدا کند، راه حلی جذاب به نظر می رسد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.