سوئد ، نروژ رکورد چشم انداز چند ساله در برابر یورو: نظرسنجی رویترز

[ad_1] سوئد و نروژ اخیراً تقریباً تمام محدودیت های اجتماعی باقیمانده را در میان جذب زیاد واکسن های COVID-19 و کاهش عفونت ها متوقف کرده و به کسب و کارها اجازه رشد می دهند. پس از سقوط در زمان شیوع ویروس کرونا در سال گذشته ، ارزها بهبود یافته و در مقابل یورو کمی قوی

کد خبر : 113891
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
سوئد ، نروژ رکورد چشم انداز چند ساله در برابر یورو: نظرسنجی رویترز

[ad_1]

سوئد و نروژ اخیراً تقریباً تمام محدودیت های اجتماعی باقیمانده را در میان جذب زیاد واکسن های COVID-19 و کاهش عفونت ها متوقف کرده و به کسب و کارها اجازه رشد می دهند.

پس از سقوط در زمان شیوع ویروس کرونا در سال گذشته ، ارزها بهبود یافته و در مقابل یورو کمی قوی تر از سطح قبل از همه گیری خود معامله می شوند. این نظرسنجی نشان می دهد که آنها همچنان در حال افزایش هستند ، اما دامنه احتمالی دستاوردها محدودتر است.

تاج نروژ از اواخر ماه اوت حدود 6 درصد افزایش یافته و در برابر یورو در حدود 9.94 معامله شده است و می تواند در سال آینده به 9.83 برسد ، که از ژانویه 2020 قوی ترین سطح خواهد بود.

تحلیلگران دلیل افزایش قیمت تاج در هفته های اخیر را سیاست پولی سختگیرانه و افزایش قیمت صادرات نفت و گاز نروژ می دانند.

بانک Norges ماه گذشته برای اولین بار از سال 2019 نرخ ها را افزایش داد و در 15 ماه آینده چهار افزایش دیگر را برنامه ریزی کرده است ، و افزایش بعدی در ماه دسامبر اعمال می شود.

اما پول رایج نروژ که اغلب بی ثبات است نیز در معرض دوره های نزولی قرار دارد و پیش از افزایش مجدد در سال آینده ، ضعیف تر از سطح فعلی آن در پایان سال 2021 است.

Nordea Markets هشدار داد: “NOK پناهگاهی امن در زمان های مشکل ساز نیست و در صورت تیره شدن بازارها به راحتی می تواند تضعیف شود.”

در سوئد ، جایی که ارز در برابر یورو در سال جاری اندکی تضعیف شده است ، انتظار می رود تاج ارز در 12 ماه آینده به بالاترین سطح خود از اوایل سال 2018 برسد.

Riksbank نرخ بازپرداخت معیار خود را 0٪ نگه داشته است و انتظار می رود با وجود بهبود اقتصادی قوی و تورم بالاتر از هدف ، آن را برای چندین سال دیگر حفظ کند.

با این وجود ، برخی از اقتصاددانان این رشد اقتصادی در سوئد را فرصتی برای بانک مرکزی می دانند تا رویکرد کلی سیاست پولی خود را در سال 2022 اصلاح کند.

Capital Economics در یادداشت اخیر خود به مشتریان می گوید: “ستارگان پشت نظر ما مبنی بر اینکه سیاستگذاران اجازه می دهند ترازنامه در سال آینده منعقد شود ، هماهنگ می شوند.”

نظرسنجی رویترز پیش بینی می کرد که واحد پول سوئد در برابر یورو حدود 2.5 درصد افزایش یابد و در یک سال آینده در حدود 9.92 معامله شود.

برای مشاهده همه رویدادهای اقتصادی امروز ، موارد ما را بررسی کنید تقویم اقتصادی

(گزارش توسط Terje Solsvik در اسلو ؛ نظرسنجی توسط Prerana Bhat ، Sarupya Ganguly و Indradip Ghosh در بنگالورو ؛ ویرایش توسط Jonathan Cable ، Kirsten Donovan)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.