سه دلیل پشت سرگذاشتن مجدد بیت کوین در سال 2023

[ad_1] این یک سرمقاله نظری توسط چن فانگ، مدیر اجرایی BitGo، یک شرکت نظارتی و خدمات مالی مبتنی بر بیت کوین است. سال 2022 چالش برانگیز باعث شد که شکاکان بیت کوین با خوشحالی بگویند “من به شما گفتم” و اعلام کنند که بیت کوین مرده و دفن شده است. اما، با ناراحتی آنها، دور

کد خبر : 361734
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
سه دلیل پشت سرگذاشتن مجدد بیت کوین در سال 2023

[ad_1]


این یک سرمقاله نظری توسط چن فانگ، مدیر اجرایی BitGo، یک شرکت نظارتی و خدمات مالی مبتنی بر بیت کوین است.

سال 2022 چالش برانگیز باعث شد که شکاکان بیت کوین با خوشحالی بگویند “من به شما گفتم” و اعلام کنند که بیت کوین مرده و دفن شده است. اما، با ناراحتی آنها، دور پیروزی آنها در نهایت زودرس بود. بیت کوین در سال 2023 به غرش بازگشت و به این جشن های زودرس پایان داد و برخی از ضررهای سال 2022 خود را با افزایش بیش از 60 درصدی از زمان نگارش این مقاله در سال 2023 پس گرفت.

در اینجا سه ​​دلیل پشت سرگذاشتن مجدد بیت کوین در سال 2023 وجود دارد:

یک: آشفتگی در بخش بانکی و یادآوری به موقع ارزش بیت کوین

در مارس 2023، آشفتگی بخش بانکی در پی سقوط بانک سیلیکون ولی، بازار را با انواع مسائلی که از زمان رکود بزرگ تجربه نکرده بود، تکان داد. این عملیات پرواز به شب نبود. در آن زمان، بانک سیلیکون ولی (SVB) شانزدهمین بانک بزرگ در ایالات متحده و بانک منتخب بسیاری از سرمایه گذاران خطرپذیر و استارت آپ ها بود.

این انفجار بزرگ و فقدان مدیریت ریسک مناسب در SVB باعث شد بسیاری از افراد به این سوال بپردازند که پول آنها چقدر امن است. در نهایت، فدرال رزرو وارد عمل شد تا سپرده گذاران بانک را کامل کند، اما این رویداد همچنان سلامت سیستم بانکی را زیر سوال می برد.

در حالی که همه عجله ندارند پول خود را از بانک ها خارج کنند، بسیاری از افراد اکنون حداقل از خطرات یک نقطه شکست آگاه هستند و با تقسیم دارایی های خود بین چندین بانک یا حتی تنوع بخشیدن به گزینه های جایگزین مانند بیت کوین به سمت تنوع بخشیدن به دارایی های خود حرکت می کنند. و دیگر ارزهای دیجیتال برای اولین بار.

جذابیت یک دارایی کاملاً غیرمتمرکز مانند بیت کوین این است که هیچ مدیر عامل یا تیم مدیریتی مسئولی وجود ندارد که بتواند با تصمیم گیری نادرست یا قضاوت ضعیف، پرداخت بدهی شبکه بیت کوین را به خطر بیندازد. کاربران بیت کوین برای استفاده از بیت کوین نیازی به اعتماد به یک شرکت یا تیم مدیریتی ندارند. آنها می توانند در عوض کد منبع باز حاکم بر شبکه بیت کوین را تأیید کنند. هر کسی می تواند هر تراکنشی را که تا به حال در بلاک چین بیت کوین انجام شده است مشاهده کند و به شبکه شفافیت بی نظیری بدهد.

قیمت بیت کوین در ماه مارس و در پی بحران افزایش یافت و در اواخر آوریل، دوباره مشکلات در First Republic Bank که گزارش داد بیش از 70 میلیارد دلار از سپرده های خود را در سه ماهه قبل از دست داده بود، قیمت بیت کوین را دوباره افزایش داد و نشان داد که سرمایه گذاران و پس انداز کنندگان به وضوح آن را به عنوان بندری در طوفان در میان عدم قطعیت فعلی می بینند.

دو: دلارزدایی در مقیاس جهانی

علاوه بر مشکلات خاصی که با بحران بانکی برجسته شده است، به نظر می رسد که ایمان به خود دلار در سطح جهانی در حال کاهش است. بیت کوین تنها شاخص در اینجا نیست. به گفته اقتصاددان، فلزات گرانبها مانند طلا و نقره در حال افزایش هستند در حالی که ارز ذخیره دلاری دیگر کشورها در پایین ترین سطح خود در دهه های اخیر است: از 73 درصد در سال 2001 به 55 درصد در 20 درصد بعد، در سال 2021، و به گفته اقتصاددان به 47 درصد در آوریل 2022. استیون جن. یوان در حال حاضر پرمعامله ترین ارز در روسیه است، در حالی که چین و برزیل اخیراً توافقی را برای حل و فصل مبادلات تجاری به یوان و واقعی به جای دلار امضا کردند. در همین حال، مالزی در حال انجام معاملات مشابه با هند و چین است.

جیم اونیل، اقتصاددان ارشد سابق گلدمن ساکس – که نام اختصاری BRICS را با اشاره به اقتصادهای نوظهور آن زمان برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ایجاد کرد – اخیراً از این کشورها خواسته است تا هژمونی دلار را با یک ارز بومی جدید به چالش بکشند. این جاه طلبی در این برهه از زمان احتمالاً پل بسیار دوری است. به عنوان یک واردکننده کالا، اهداف اقتصادی چین با صادرکنندگان کالا مانند برزیل و روسیه همسو نیست. علاوه بر این، تنش ها بین چین و هند، احتمال این را زیر سوال می برد. با این وجود، این نشانه دیگری در مسیر دلارزدایی جهانی است. این تنها کشورهای عضو BRIC نیستند که گزینه های خود را بررسی می کنند – متحدان ایالات متحده مانند امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اخیرا هشدار دادند که اروپا باید وابستگی خود به دلار آمریکا را کاهش دهد تا از تبدیل شدن به “رعیت” خودداری کند.

در حالی که هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که پایان سلطنت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی تضمین شده یا قریب الوقوع است، اما این تصویر را ترسیم می کند که افراد و ملت ها به وضوح به دنبال جایگزین های غیر دلاری برای تنوع هستند.

اثرات بلندمدت دلارزدایی و تاثیر بحران بانکی بر بیت کوین هنوز در حال نوشته شدن است، اما باعث شده است که مردم بیشتر از بیت کوین به عنوان یک جایگزین مناسب برای سیستم فعلی آگاه شوند و مطمئناً به عنوان یک کاتالیزور برای قیمت بیت کوین عمل کرده است. بیت کوین بلافاصله پس از بحران، بیت کوین از کمتر از 20000 دلار در 10 مارس 2023 به بیش از 30000 دلار تقریباً یک ماه بعد در 13 آوریل 2023 صعود کرد و 50 درصد افزایش یافت و در این فرآیند 200 میلیارد دلار به سرمایه بازار خود اضافه کرد.

سوم: توسعه اکوسیستم لایه 2

همراه با ظهور Ordinals، بیت کوین از توسعه بیشتر اکوسیستم لایه 2 خود از طریق پروژه هایی مانند Stacks و شبکه لایتنینگ بهره برده است. Stacks یک زنجیره همراه لایه 2 برای قراردادهای هوشمند متمرکز بر بیت کوین (BTC) است که امکان ایجاد محصولات مالی مرتبط را فراهم می کند. در زمان نگارش این مقاله، Stacks دارای ارزش بازاری نزدیک به 1 میلیارد دلار است و در حال نزدیک شدن به 50 ارز دیجیتال برتر در بازار سرمایه است.

به‌روزرسانی‌های اخیر به Stacks به کاربران Stacks اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را برای ایمن کردن شبکه برای کسب جوایز به روشی مشابه آنچه که شبکه‌هایی مانند اتریوم به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهند با شرط‌بندی دارایی‌های خود پاداش کسب کنند، تعهد کنند. به این ترتیب، Stacks در نهایت می تواند DeFi را به بیت کوین بیاورد.

علاوه بر Stacks، سایر پروتکل های لایه 2 بیت کوین مانند لایتنینگ به رشد خود ادامه می دهند. لایتنینگ بر مقیاس پذیرتر کردن بیت کوین تمرکز دارد. تحقیقات اخیر Glassnode نشان می دهد که لایتنینگ 1000 برابر ارزان تر از استفاده از پردازشگرهای پرداخت قدیمی مانند Visa و Mastercard است. جیمز چک Glassnode دریافت که کارمزد ارسال 1 بیت کوین از طریق شبکه لایتنینگ 3000 ساتوشی (کوچکترین واحد بیت کوین) است که معادل 0.84 دلار کارمزد برای ارسال 28000 دلار بر حسب دلار یا کارمزد ناچیز فقط 0.0029 درصد است. برنامه پرداخت Strike از شبکه لایتنینگ برای تسهیل انتقال بدون کارمزد از ایالات متحده به سایر کشورها از جمله نیجریه، کنیا و غنا استفاده می کند و به زودی آن را به فیلیپین ارائه خواهد کرد.

بهترین روزهای بیت کوین در راه است

علاوه بر این عوامل اقتصاد کلان، هاوینگ بعدی بیت کوین در سال 2024 انجام می شود. هاوینگ ها تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد و پاداش استخراج بیت کوین جدید را تا 50 درصد کاهش می دهد، اساساً درجه سختی ماینینگ را افزایش می دهد و عرضه بیت کوین را در طول زمان کاهش می دهد. . هاوینگ ها از لحاظ تاریخی کاتالیزورهای صعودی برای بیت کوین بوده اند.

در سال 2023، بین تغییر چشم‌انداز اقتصاد کلان و پیشرفت‌های فنی و توسعه‌ای پیرامون شبکه بیت‌کوین، بیت‌کوین ثابت کرده است که نه تنها از مرگ بازگشته است، بلکه بهترین روزهای آن احتمالا هنوز در پیش است.

این یک پست مهمان توسط چن فانگ است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.