سهم دلار آمریکا از ذخایر ارز جهانی در سه ماهه دوم افزایش یافت. کاهش سهم یورو – داده های صندوق بین المللی پول توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. اسکناس‌های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می‌شوند که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته گرترود چاوز-دریفوس نیویورک (رویترز) – سهم دلار آمریکا از ذخایر ارزی گزارش شده به صندوق بین المللی پول در سه ماهه دوم افزایش یافت، در حالی که فدرال رزرو در بحبوحه

کد خبر : 262487
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱:۳۴
سهم دلار آمریکا از ذخایر ارز جهانی در سه ماهه دوم افزایش یافت.  کاهش سهم یورو – داده های صندوق بین المللی پول توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. اسکناس‌های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می‌شوند که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته گرترود چاوز-دریفوس

نیویورک (رویترز) – سهم دلار آمریکا از ذخایر ارزی گزارش شده به صندوق بین المللی پول در سه ماهه دوم افزایش یافت، در حالی که فدرال رزرو در بحبوحه چرخه انقباض تهاجمی با هدف از بین بردن تورم بالا و ناخوشایند قرار داشت.

داده های صندوق بین المللی پول در روز جمعه نشان داد که سهم دلار از ذخایر از 58.8 درصد در سه ماهه اول به 59.5 درصد افزایش یافته است.

با این حال، سهم یورو در سه ماهه دوم از 20 درصد در سه ماهه اول به 19.8 درصد کاهش یافت و برای سه فصل متوالی کاهش یافت.

ذخایر جهانی که به دلار آمریکا گزارش می‌شود، دارایی‌های بانک مرکزی هستند که به ارزهای مختلف نگهداری می‌شوند که تا حدی برای حمایت از بدهی‌های آنها استفاده می‌شود. بانک های مرکزی گاهی اوقات از ذخایر برای حمایت از ارزهای مربوطه خود استفاده می کنند.

جو مانیمبو، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرداخت Convera در واشنگتن گفت: «ارقام جدید (IMF) تقاضای رو به رشد برای دلار را نشان می دهد، زیرا فدرال رزرو چرخه انقباضی تهاجمی را آغاز کرد که با چشم انداز تاریک رشد اروپا برخورد کرد.

پس از رشد 2.4 درصدی در سه ماهه اول، 6.5 درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت، که زیربنای سیاست سختگیرانه فدرال رزرو بود. تا کنون در سال 2022، دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای اصلی 17 درصد افزایش یافته است که در مسیر بهترین درصد افزایش سالانه خود قرار دارد.

فدرال رزرو که هزینه های استقراض ایالات متحده را در سال 2022 سریعتر از هر زمان دیگری از دهه 1980 افزایش داده است، نرخ بهره را از 0% در ماه مارس به محدوده 3.0٪ -3.25٪ افزایش داده است. معاملات آتی نرخ آمریکا در روز جمعه با احتمال 59.3 درصد افزایش 75 واحدی دیگر نرخ بهره را تجربه کرده است.

در مقابل، منطقه یورو به دلیل بحران انرژی که بر یورو تاثیر گذاشته است، با وجود اینکه بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را نیز افزایش داده است، با مشکل مواجه شده است.

در سه ماهه دوم، یورو در برابر دلار 5.3 درصد کاهش یافت.

داده‌های صندوق بین‌المللی پول همچنین نشان داد که سهم ذخایر ارزی از 2.8 درصد در سه ماهه اول سال به 2.9 درصد در سه ماهه دوم رسیده است. با این حال، به صورت مطلق، دارایی بانک مرکزی یوان با 4.1 درصد کاهش به 322.38 میلیارد دلار رسید. صندوق بین المللی پول ردیابی سهم یوان را در سال 2017 آغاز کرد.

سهم ین در این دوره به 5.1 درصد در مقایسه با 5.3 درصد در سه ماهه اول کاهش یافت. بر حسب دلار، ذخایر ین با 8.3 درصد کاهش به 578.52 میلیارد دلار رسید.

داده های صندوق بین المللی پول همچنین نشان داد که ذخایر جهانی در سه ماهه دوم به 12.036 تریلیون دلار کاهش یافته است، از 12.544 تریلیون دلار در سه ماهه اول. در سه ماهه چهارم سال 2021، ذخایر به رکورد 12.92 تریلیون دلار رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.