سهم جمعیت بزرگسال دارای حساب بانکی اکنون 76٪ – 1.4 میلیارد بزرگسال هنوز بدون بانک – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] یافته‌های آخرین نظرسنجی شاخص مالی جهانی بانک جهانی نشان می‌دهد بین سال‌های 2011 تا 2021، سهم جمعیت بزرگسال جهان که حساب بانکی داشتند از 51 درصد به 76 درصد افزایش یافت. با این حال، حدود 1.4 میلیارد بزرگسال هنوز فاقد بانک هستند و پول یا مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی را ندارند. پول

کد خبر : 229769
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
سهم جمعیت بزرگسال دارای حساب بانکی اکنون 76٪ – 1.4 میلیارد بزرگسال هنوز بدون بانک – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

یافته‌های آخرین نظرسنجی شاخص مالی جهانی بانک جهانی نشان می‌دهد بین سال‌های 2011 تا 2021، سهم جمعیت بزرگسال جهان که حساب بانکی داشتند از 51 درصد به 76 درصد افزایش یافت. با این حال، حدود 1.4 میلیارد بزرگسال هنوز فاقد بانک هستند و پول یا مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی را ندارند.

پول موبایل شکاف محرومیت مالی را در جنوب صحرای آفریقا کاهش می دهد

بر اساس یافته‌های بررسی شاخص مالی جهانی (Findex) در سال 2021، درصد جمعیت بزرگسال جهان با حساب بانکی در حال حاضر 76 درصد است، که 50 درصد از 51 درصدی که در سال 2011 ثبت شده بود، افزایش یافته است. در اقتصادهای در حال توسعه، میانگین نرخ مالکیت حساب در بازه زمانی بین سال‌های 2017 تا 2021، 8 واحد درصد از 63 درصد به 71 درصد افزایش یافته است.

آخرین نظرسنجی شاخص جهانی: سهم جمعیت بزرگسال دارای حساب بانکی در حال حاضر 76٪ - 1.4 میلیارد بزرگسال هنوز بدون بانک

در حالی که در گذشته این چین و هند بودند که بیشترین رشد را به خود اختصاص می دادند، آخرین گزارش نظرسنجی اشاره می کند که “رشد اخیر در مالکیت حساب در ده ها اقتصاد در حال توسعه گسترده بوده است.”

در مورد کشورهای جنوب صحرای آفریقا، جایی که بخش قابل توجهی از بزرگسالان بدون بانک در آنجا یافت می‌شوند، یافته‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که «55 درصد از بزرگسالان یک حساب داشتند، از جمله 33 درصد از بزرگسالانی که دارای حساب پول تلفن همراه بودند». بر اساس این نظرسنجی، این “بزرگترین سهم از هر منطقه در جهان و بیش از سه برابر بیشتر از میانگین جهانی 10 درصدی مالکیت حساب پول تلفن همراه است.”

همان منطقه همچنین خانه حدود 11 اقتصاد است که در آن بخش بزرگ‌تری از بزرگسالان «به جای حساب بانکی یا مؤسسه مالی دیگر، فقط یک حساب پول موبایل داشتند». در گزارش نظرسنجی اشاره شده است که علاوه بر کمک به بزرگسالان بدون حساب بانکی، پول تلفن همراه ممکن است فرصت‌هایی را برای خدمات بهتر به گروه‌های حاشیه‌نشین ایجاد کرده باشد.

“فعال کردن زیرساخت ها نقش مهمی دارد”

با این حال، علیرغم یافته‌های دلگرم‌کننده، مطالعه نظرسنجی همچنان نشان می‌دهد که 1.4 میلیارد نفر از جمعیت بزرگسال جهان هنوز فاقد بانک هستند. دلایل ارائه شده برای این وضعیت از کمبود پول، فاصله تا نزدیکترین موسسه مالی و فقدان مدارک شناسایی مورد نیاز برای افتتاح حساب متغیر است.

آخرین نظرسنجی شاخص جهانی: سهم جمعیت بزرگسال دارای حساب بانکی در حال حاضر 76٪ - 1.4 میلیارد بزرگسال هنوز بدون بانک

با این حال، این گزارش نتیجه گیری می کند که موانعی که صدها میلیون بزرگسال را از باز کردن حساب های بانکی باز می دارد، می توان پس از در دسترس قرار گرفتن زیرساخت های فعال کننده برطرف کرد.

فعال سازی زیرساخت ها نقش مهمی را ایفا می کند. به عنوان مثال، تلاش‌های جهانی برای افزایش دسترسی فراگیر به سیستم‌های شناسایی قابل اعتماد و تلفن‌های همراه می‌تواند برای افزایش مالکیت حساب برای جمعیت‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، مورد استفاده قرار گیرد.» در خلاصه گزارش نظرسنجی آمده است.

علاوه بر این، خلاصه بیان می‌کند که «بازیگران اصلی» در هر تلاشی با هدف کاهش بیشتر تعداد بزرگسالان بدون بانک «همچنین باید روی مقررات و حاکمیت سرمایه‌گذاری کنند تا اطمینان حاصل شود که محصولات و عملکرد ایمن، مقرون‌به‌صرفه و راحت در دسترس و در دسترس همه هستند. بزرگسالان در اقتصادشان.»

گزارش نظرسنجی، درست مانند بسیاری از گزارش‌ها و مطالعات قبلی، نتیجه گرفت که شیوع همه‌گیری کووید-19 به رشد پذیرش و استفاده از پرداخت‌های دیجیتال کمک کرد. برای حمایت از این ادعا، گزارش به هند اشاره می‌کند، جایی که محدودیت‌های حرکتی انسان، بیش از 80 میلیون بزرگسال را مجبور کرد برای اولین بار پرداخت دیجیتالی تاجر انجام دهند. به نظر می رسد این روند برای سایر اقتصادهای در حال توسعه نیز ادامه داشته باشد. به استثنای چین، «20 درصد از بزرگسالان [in developing economies] در سال 2021 یک پرداخت دیجیتالی تاجر انجام داد.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

نظر شما در مورد یافته های آخرین نظرسنجی جهانی Findex چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فراری را برای آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.