سهام فروکش کرد، دلار برای رکود بانک مرکزی

[ad_1] بازارها در حال حاضر به طور کامل برای افزایش 75 واحد پایه نسبت به فدرال رزرو قیمت گذاری شده اند و آتی ها شانس 18 درصدی را برای یک درصد کامل نشان می دهند. آن‌ها همچنین نشان می‌دهند که نرخ‌های شانسی 50-50 می‌تواند تا 5.0-5.25 درصد افزایش یابد زیرا فدرال رزرو مجبور است اقتصاد

کد خبر : 257221
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
سهام فروکش کرد، دلار برای رکود بانک مرکزی

[ad_1]

بازارها در حال حاضر به طور کامل برای افزایش 75 واحد پایه نسبت به فدرال رزرو قیمت گذاری شده اند و آتی ها شانس 18 درصدی را برای یک درصد کامل نشان می دهند.

آن‌ها همچنین نشان می‌دهند که نرخ‌های شانسی 50-50 می‌تواند تا 5.0-5.25 درصد افزایش یابد زیرا فدرال رزرو مجبور است اقتصاد را به سمت رکود بکشاند تا تورم را مهار کند.

“نرخ وجوه در نهایت چقدر باید بالا برود؟” یان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد گلدمن ساکس گفت.

“پاسخ ما به اندازه کافی بالاست تا شرایط مالی را انقباض ایجاد کند که فشاری را بر فعالیت تحمیل کند که برای حفظ یک مسیر رشد کاملاً زیر پتانسیل کافی باشد.”

او انتظار دارد که فدرال رزرو در روز چهارشنبه 75 واحد افزایش یابد و به دنبال آن دو حرکت نیم واحدی در ماه های نوامبر و دسامبر انجام شود.

همچنین پیش‌بینی‌های «نقطه‌ای» اعضای فدرال رزرو برای نرخ‌ها مهم خواهد بود، که احتمالاً تندروانه خواهد بود و نرخ وجوه را در پایان سال جاری بین 4 تا 25/4 درصد و در سال آینده حتی بالاتر از آن قرار می‌دهد.

این ریسک باعث شد که بازدهی خزانه داری دو ساله تنها در هفته گذشته 30 واحد پایه افزایش یابد و به بالاترین میزان از سال 2007 با 3.92 درصد برسد، بنابراین سهام در مقایسه گران تر به نظر می رسند و S&P 500 را تقریباً 5 درصد در هفته پایین می آورد.

روز دوشنبه، تعطیلات در ژاپن و بریتانیا شروعی آهسته داشت و معاملات آتی S&P 500 0.1% افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی نزدک ثابت بود.

معاملات آتی EUROSTOXX 50 0.4% افزایش یافت در حالی که معاملات آتی FTSE بسته شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از کاهش تقریباً 3 درصدی در هفته گذشته، 0.3 درصد کاهش یافت.

Nikkei ژاپن بسته شد، اما معاملات آتی در مقایسه با بسته شدن روز جمعه 27567 شاخص 27,400 را نشان داد.

بانک مرکزی چین راه خود را در پیش گرفت و نرخ رپو را 10 واحد کاهش داد تا از اقتصاد بیمار خود حمایت کند و قیمت بلو چیپ را 0.3 درصد افزایش داد.

عجله برای سفت کردن

آخرین نظرسنجی مدیران صندوق BofA نشان می دهد که تخصیص به سهام جهانی در پایین ترین حد خود قرار دارد.

تحلیلگران BofA در یادداشتی هشدار دادند: “اما با توجه به بازدهی ایالات متحده و نرخ بیکاری به 4-5٪، احساسات ضعیف برای جلوگیری از سقوط S&P کافی نیست.”

مجموعه 38 شاخص رشد اختصاصی ما چشم انداز بدی را برای رشد جهانی نشان می دهد، با این حال ما به یکی از تهاجمی ترین دوره های انقباض در تاریخ خیره شده ایم که 85 درصد از بانک های مرکزی جهانی در حالت انقباض هستند.

انتظار می‌رود اکثر بانک‌هایی که در این هفته گردهم می‌آیند – از سوئیس تا آفریقای جنوبی – افزایش پیدا کنند و بازارها بر سر اینکه آیا بانک انگلستان 50 یا 75 واحد پایه افزایش می‌یابد تقسیم می‌شوند.

جاناتان پترسن، اقتصاددان ارشد بازار در کپیتال اکونومیکس گفت: «آخرین داده‌های خرده‌فروشی در بریتانیا از دیدگاه ما حمایت می‌کند که اقتصاد در حال حاضر در رکود است.

بنابراین، علی‌رغم اینکه استرلینگ در این هفته به پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر خود در برابر دلار رسید، قدرت نسبی اقتصاد ایالات متحده به ما نشان می‌دهد که پوند تحت فشار باقی خواهد ماند.

استرلینگ در 1.1436 دلار گیر کرد و هفته گذشته به پایین ترین سطح 37 ساله 1.1351 دلار رسید. [GBP/]

یک استثنا، بانک مرکزی ژاپن است که تاکنون هیچ نشانه ای از کنار گذاشتن سیاست منحنی بازده بسیار آسان خود را با وجود کاهش شدید ین نشان نداده است.

دلار در روز دوشنبه به 143.08 ین رسید که از اوج 24 ساله اخیر 144.99 عقب نشینی کرد، زیرا در مواجهه با هشدارهای مداخله ای شدیدتر از سوی سیاست گذاران ژاپنی بود.

یورو در قیمت 1.1009 دلار باقی مانده بود که به لطف اظهارنظرهای تندروانه بانک مرکزی اروپا از پایین ترین سطح اخیر خود یعنی 0.9865 دلار افزایش یافت.

در برابر سبدی از ارزها، دلار در 109.68 ثابت بود، درست از بالاترین سطح دو دهه 110.79 که در اوایل ماه جاری ثبت شد.

صعود دلار و بازدهی طلا برای طلا که پس از رسیدن به پایین ترین سطحی که از آوریل 2020 در هفته گذشته مشاهده نشده بود، در 1672 دلار در هر اونس در نوسان بود. [GOL/]

قیمت نفت در روز دوشنبه در تلاش بود تا جهش کند و تا کنون در این سه ماهه حدود 20 درصد کاهش یافته است، زیرا نگرانی ها در مورد تقاضا به دلیل کاهش رشد جهانی کاهش یافته است. [O/R]

برنت با 92 سنت افزایش به 92 دلار و 27 سنت رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با 76 سنت افزایش به 85 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید.

(گزارش توسط وین کول؛ ویرایش توسط سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.