سهام برترین باشگاه‌های فوتبال چقدر می‌ارزد؟

نگارعلی_ رئال مادرید برای سومین سال متوالی در صدر فهرست برندهای مالی ۲۰۲۱ به عنوان ارزشمندترین برند باشگاهی جهان قرار دارد؛ غول های اسپانیایی با وجود افت ۱۰ درصدی در ارزش برند خود با ۱.۲۷ میلیارد یورو در رده بندی جهانی قرار دارند و از بارسلونا رقیب لالیگایی که ۱.۲۶ میلیارد یورو ارزش دارد جلوتر

کد خبر : 108083
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
سهام برترین باشگاه‌های فوتبال چقدر می‌ارزد؟


نگارعلی_ رئال مادرید برای سومین سال متوالی در صدر فهرست برندهای مالی ۲۰۲۱ به عنوان ارزشمندترین برند باشگاهی جهان قرار دارد؛ غول های اسپانیایی با وجود افت ۱۰ درصدی در ارزش برند خود با ۱.۲۷ میلیارد یورو در رده بندی جهانی قرار دارند و از بارسلونا رقیب لالیگایی که ۱.۲۶ میلیارد یورو ارزش دارد جلوتر هستند.

غول های اسپانیایی رئال مادرید یکی از موفق ترین باشگاه های فوتبال جهان هستند که ۱۳ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده اند و می توان گفت رئال مادرید از نظر تجربه قهرمانی در چمپیونزلیگ در سطح کاملا متفاوتی نسبت به رقبا قرار دارد.

چندین مدل مالکیت برای باشگاه های فوتبال در سراسر جهان وجود دارد؛ در خصوص رئال مادرید اما این باشگاه به صورت عمومی معامله نمی شود و سهام قابل خرید برای عموم مردم ندارد، در عوض باشگاه متعلق به بخش خصوصی است و توسط ۱۰۰ هزار نفر از اعضای آن حمایت مالی می شود.

باشگاه توسط یک رئیس منتخب اداره می شود که از سال ۲۰۰۹ آن شخص فلورنتینو پرز بوده است؛ فلورنتینو پرز رودریگز بازرگان و سیاست‌مدار سابق اسپانیایی است که طبق آخرین براوردهای صورت گرفته ارزش ثروت وی در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲ میلیارد دلار براورد شده است.

طبق آخرین اعلام های صورت گرفته ارزش هر سهم این باشگاه در ۲۴ ساعت گذشته با  کاهش ۰.۲۴ درصدی به ۱۲ دلار و ۵۹ سنت رسیده است.

 در حالی که رئال مادرید در بورس اوراق بهادار ثبت نشده است و سهام خود را نمی فروشد، تعدادی از باشگاه های معروف خلاف این رویه را در پیش گرفته اند؛ منچستریونایتد، قهرمان سه دوره اروپا، بزرگترین باشگاه حاضر در بازار سهام است و در بورس نیویورک به عنوان MANU فهرست شده است.

قبل از تصاحب توسط خانواده گلیزر، یونایتد در بورس لندن فهرست شده بود؛ اما باشگاه در سال ۲۰۰۵ حذف شد و در سال ۲۰۱۲ در وال استریت شناور شد.

در حال حاضر ارزش هر سهم از سهام های منچستر یونایتد کمی بیش از ۱۷ دلار تخمین زده شده است؛ منچستر یونایتد پس از بارسلونا سومین با ارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا با ارزشی بالغ بر ۱.۱۳ میلیارد یورو است.

سهام برترین باشگاه های فوتبال چقدر می ارزد؟

گفتنی است که سه باشگاه بزرگ ایتالیا نیز در بورس اوراق بهادار اصلی این کشور، بورسا ایتالیا، به صورت عمومی معامله می شوند؛ یوونتوس برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ وارد بازار سهام شد پس از لاتزیو که اولین باشگاهی بود که از یک سال قبل سهام خود را در بازار سهام برای فروش عمومی قرار داد و آ.اس. رم نیز آخرین باشگاه فوتبال ایتالیا است که در بورسا ایتالیا فهرست شده است، با این وجود طبق آخرین براوردهای صورت گرفته ۶۷ درصد از سهام آنها هنوز در مالکیت خانواده سنسی قرار دارد.

باشگاه یوونتوس از جمله باشگاه هایی است که سهام آن به نسبت ارزان است؛ طبق آخرین براوردهای صورت گرفته هر سهم این باشگاه در بازار سهام به قیمت ۰.۷۲ یورو معامله می شود؛ گفتنی است که یوونتوس نتوانست در سال جاری میلادی در بین ۱۰ تا از با ارزش ترین باشگاه های فوتبال در سراسر جهان قرار گیرد.

ارزش سهام های باشگاه لاتزیو اما کمی بیشتر از یوونتوس است، طبق آخرین براوردهای صورت گرفته هر سهم از این باشگاه به قیمت ۱.۲۲ یورو معامله می شود؛ گفتنی است که باشگاه لاتزیو نیز در بین ده باشگاه با ارزش دنیا جایگاهی ندارد و هر سهم از باشگاه آ.اس. رم نیز به قیمت ۰.۴۳ یورو در بازار سهام ایتالیا خرید و فروش می شود.

سهام برترین باشگاه های فوتبال چقدر می ارزد؟

در این میان اما سهام باشگاه آرسنال به نسبت گران است؛ این باشگاه در سال جاری میلادی در رتبه دهم با ارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا با ارزش بالغ بر ۶۷۵ میلیون یورو قرار گرفت.

هر سهم از این باشگاه به طور تقریبی ۱۵ هزار دلار قیمت خورده است؛ باشگاه فوتبال آرسنال یک باشگاه فوتبال انگلیسی در شمال شهر لندن است که موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلستان، ۱۴ قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان ، ۱۶ قهرمانی در جام خیریه انگلستان و دو قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان شده‌است.

آن‌ها رکورددار طولانی‌ترین مدت صدرنشینی بدون وقفه در لیگ فوتبال انگلیس، بیشترین بازی بدون باختِ پیاپی (۴۹ بازی) و همچنین قهرمانی بدون شکست در یک فصل هستند.

باشگاه آرسنال در خصوص قصد خود از عرضه سهام آن به طور عمومی گفته است که قصد این است که این باشگاه در لیست قرار گیرد تا به هواداران این شانس را بدهد که احساس کنند بخشی از آن را در اختیار دارند.

سهام برترین باشگاه های فوتبال چقدر می ارزد؟

ده تا از برترین باشگاه های فوتبال چقدر می ارزند؟

همان طور که گفته شد رئال مادرید، بارسلونا و منچستر یونایتد به ترتیب سه تا از با ارزش ترین باشگاه های فوتبال در دنیا هستند و پس از آن منچستر سیتی با ارزشی بالغ بر ۱.۰۹ میلیارد یورو چهارمین , باارزش‌ترین باشگاه فوتبال در دنیا است.

باشگاه فوتبال منچستر سیتی یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لیگ برتر انگلستان است که در شهر منچستر قرار دارد؛ در سال ۱۸۸۰ به عنوان سنت مارک (وست گورتون) تأسیس شد، در سال ۱۸۸۷ به نام آردویک تغییر نام داد و در سال ۱۸۹۴ منچستر سیتی نام گرفت. گفتنی است که مدیر عامل این باشگاه میلیارد یورویی خلدون المبارک از بازرگانان اماراتی می‌باشد.

باشگاه فوتبال بایرن مونیخ پنجمین با ارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا با ارزشی بالغ بر ۱.۰۷ میلیارد یورو است؛ بایرن باشگاه فوتبال آلمانی است که در مونیخ پایتخت ایالت بایرن قرار دارد و سالانه در بوندس‌لیگا (لیگ برتر فوتبال آلمان) به رقابت می‌پردازد.

باشگاه فوتبال لیورپول با ارزشی بالغ بر ۹۷۳ میلیون یورو ششمین با ارزش‌ترین باشگاه فوتبال در سال جاری میلادی است و باشگاه فوتبال پاری سَن ژرمن نیز با ارزشی بالغ بر ۸۸۷ میلیون یورو هفتمین با ارزش ترین باشگاه فوتبال در سال جاری میلادی است.

باشگاه فوتبال چلسی و باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر هشتمین و نهمین باشگاه های فوتبال با ارزش دنیا در سال جاری میلادی هستند و به ترتیب ۷۶۹ و ۷۲۳ میلیون یورو ارزش دارند و آرسنال نیز در جایگاه دهمین با ارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا در سال جاری میلادی قرار گرفته است.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.