سهام افزایش یافت زیرا نرخ فدرال رزرو امیدوار است دلار را کاهش دهد

[ad_1] قیمت نفت پس از آنکه مقامات بهداشتی در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، چین برخی از محدودیت‌های سنگین کووید را در این کشور کاهش دادند، افزایش یافت و امیدها را برای بهبود فعالیت اقتصادی و تقاضا در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان افزایش داد. در نشانه دیگری مبنی بر اینکه فدرال رزرو به دلیل

کد خبر : 279498
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۴۷
سهام افزایش یافت زیرا نرخ فدرال رزرو امیدوار است دلار را کاهش دهد

[ad_1]

قیمت نفت پس از آنکه مقامات بهداشتی در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، چین برخی از محدودیت‌های سنگین کووید را در این کشور کاهش دادند، افزایش یافت و امیدها را برای بهبود فعالیت اقتصادی و تقاضا در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان افزایش داد.

در نشانه دیگری مبنی بر اینکه فدرال رزرو به دلیل گزارش بهتر از حد انتظار در مورد قیمت های مصرف کننده در ایالات متحده، در مورد افزایش نرخ بهره در آینده کمتر تندخو خواهد بود، قیمت طلا به بالاترین سطح سه ماهه نزدیک شد و به بهترین هفته خود از جولای 2020 رسید.

در وال استریت، سهام اکثراً افزایش یافتند تا به بیشترین درصد سود روز قبل برای S&P 500 و Nasdaq در 2-1/2 سال بیشتر اضافه کنند.

ماروین لو، استراتژیست ارشد کلان جهانی در استیت استریت در بوستون، در مورد رونق بازار گفت: «ما دیدگاه بالقوه‌ای داشتیم که ممکن است فدرال رزرو نیازی به آن‌قدر که در چند هفته گذشته فکر می‌کردیم وحشتناک نباشد. “ریسک می تواند در اینجا تثبیت شود.”

لوه گفت: فدرال رزرو چاره ای جز فشار دادن ندارد، اما اگر تورم دیگر افزایش نیابد، این نشان می دهد که ممکن است پایان انقباض بیشتر نزدیک باشد.

میانگین صنعتی داوجونز 0.45 درصد سقوط کرد، اما S&P 500 0.40 درصد و نزدک کامپوزیت 1.22 درصد افزایش یافت.

شاخص سهام سراسری ام‌اس‌سی‌آی 1.53 درصد افزایش یافت و آن را به بالاترین سطح خود از اواسط سپتامبر رساند، زیرا بازار انتظارات برای رسیدن نرخ هدف فدرال رزرو به زیر 5 درصد یا حدود 20 واحد پایه کمتر از اوج‌های اخیر را افزایش داد.

سیاستگذاران فدرال رزرو روز پنجشنبه از رویکرد تدریجی تری نسبت به افزایش نرخ بهره خبر دادند، اما روشن کردند که ممکن است نرخ ها همچنان برای مدت طولانی تری نسبت به آنچه که تنها چند ماه پیش تصور می شد بالاتر باشد تا تورم بالای 40 سال را رام کند.

شرط های بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو در نشست بعدی خود در ماه دسامبر به جای 75 واحد پایه، نرخ ها را 50 واحد افزایش دهد، افزایش یافت.

«این بیشتر یک نفس راحت پس از اخبار بد در یک ماه گذشته یا بیشتر است. مایک هیوسون، تحلیلگر ارشد بازار در CMC Markets می‌گوید در حالی که ممکن است داده‌ها در ایالات متحده در حال بهبود باشد، مطمئناً در اروپا اینطور نیست.

در اروپا، بازدهی منطقه یورو تثبیت شد و کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در سال 2023 کاهش بیشتری را در منطقه یورو مشاهده می‌کند، اگرچه فقط بر مشاغل یا امور مالی عمومی تأثیر کمی دارد.

اقتصاد بریتانیا در سه ماه منتهی به سپتامبر در آغاز رکودی طولانی مدت کاهش یافت.

جان اوتول، رئیس جهانی راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری چند دارایی در مدیر دارایی آموندی، گفت که واکنش بازارهای سهام به داده‌های تورم ایالات متحده نشان داد که سرمایه‌گذاران برای اخبار خوب «بسیار ناامید» هستند و می‌توانند از خودشان جلوتر باشند.

حتی اگر به پایان نزدیکتر از شروع یک چرخه انقباض باشیم، این بدان معنا نیست که نرخ ها برای مدت طولانی در سطح بالا باقی نمی مانند و این چیزی است که بازارهای مالی اوتول گفت: “فقط در چشم انداز آنها وجود ندارد.”

او افزود که چشم انداز ضعیف تر برای درآمد شرکت ها و مشاغل هنوز به طور کامل در بازارها قیمت گذاری نشده است.

تورم ایالات متحده، نرخ های فدرال رزرو و بازارها

سرمایه گذاران پس از داده های ایالات متحده، با کاهش 1.295 درصدی دلار، به دارایی های پرریسک سرازیر شدند.

بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا در روز پنجشنبه به زیر 4 درصد رسید. بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده روز جمعه به دلیل روز کهنه سربازان بسته است.

سهام آسیایی به بالاترین حد خود در هفت هفته گذشته رسید و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، بزرگترین جهش درصدی یک روزه خود از مارس 2020 را رقم زد.

در چین، مقامات بهداشتی روز جمعه محدودیت‌های سنگین کووید-19 در این کشور را کاهش دادند، از جمله کوتاه کردن دو روز زمان قرنطینه برای تماس نزدیک مبتلایان و مسافران ورودی. شاخص بلو چیپ CSI 300 این کشور 2.8 درصد افزایش یافت و شاخص Hang Seng 7.7 درصد افزایش یافت.

قیمت نفت پس از آمار تورم آمریکا افزایش یافت، اما به دلیل نگرانی‌های مرتبط با کووید در چین، در مسیر کاهش بیش از 4 درصدی هفتگی قرار گرفت. [O/R]

نفت خام آمریکا با 3.45 درصد افزایش به 89.45 دلار در هر بشکه رسید و برنت به 96.31 دلار رسید که 2.82 درصد در روز افزایش یافت.

در جاهای دیگر، جهان کریپتو درگیر چشم انداز صرافی کریپتو FTX بود. رگولاتورها برخی از دارایی های FTX را مسدود کردند و شرکت های همتای صنعت روز جمعه با تشدید مشکلات پرداخت بدهی برای محدود کردن ضرر تلاش کردند.

رویترز گزارش داد که این شرکت در تلاش بود تا حدود 9.4 میلیارد دلار از سرمایه گذاران و رقبا جذب کند. توکن اصلی FTX FTX با 20.8 درصد کاهش به 2.952 دلار رسید و 90 درصد از ماه تا به امروز افت کرد. بیت کوین با 4.15 درصد کاهش به 16822 دلار رسید.

(گزارش توسط هربرت لاش، گزارش اضافی توسط هو جونز در لندن؛ ویرایش توسط ادوینا گیبز، باربارا لوئیس، سوزان فنتون و آندریا ریچی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.