سهام آسیا به دلیل نگرانی از سیاست فدرال رزرو و BOJ خاموش شد

[ad_1] تنش‌های ژئوپلیتیکی با شلیک موشک‌های بیشتر کره شمالی و صحبت از تشدید حملات روسیه در اوکراین قبل از یک سالگرد حمله در روز جمعه وجود داشت. گزارش‌هایی وجود داشت که کاخ سفید تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه برنامه‌ریزی کرده است، در حالی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، روز شنبه به پکن درباره عواقب

کد خبر : 322345
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۳۶
سهام آسیا به دلیل نگرانی از سیاست فدرال رزرو و BOJ خاموش شد

[ad_1]

تنش‌های ژئوپلیتیکی با شلیک موشک‌های بیشتر کره شمالی و صحبت از تشدید حملات روسیه در اوکراین قبل از یک سالگرد حمله در روز جمعه وجود داشت.

گزارش‌هایی وجود داشت که کاخ سفید تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه برنامه‌ریزی کرده است، در حالی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، روز شنبه به پکن درباره عواقب آن در صورت ارائه حمایت مادی، از جمله تسلیحات، به مسکو هشدار داد.

همه اینها شروع محتاطانه ای داشتند و گسترده ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن پس از کاهش 2.2 درصدی در هفته گذشته، تا حد زیادی ثابت بود. نیکی ژاپن 0.2 درصد و کره جنوبی 0.4 درصد کاهش یافت.

معاملات آتی S&P 500 0.2 درصد کاهش یافت، در حالی که معاملات آتی نزدک 0.3 درصد کاهش یافت. S&P در روز جمعه به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای رسید، زیرا اخبار اقتصادی قوی ایالات متحده نشان می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است کارهای بیشتری بر روی نرخ بهره انجام دهد، حتی پس از افزایش 450 واحد پایه در 11 ماه.

این تهاجمی‌ترین تشدید فدرال رزرو در دهه‌های اخیر است و خرده‌فروشی ایالات متحده در بالاترین حد خود قرار دارد. بیکاری به پایین ترین حد در 43 سال اخیر تحلیلگران BofA خاطرنشان کردند که حقوق و دستمزد در ماه ژانویه بیش از 500 هزار افزایش یافت و تورم CPI/PPI دوباره شتاب گرفت. این ماموریت فدرال رزرو بسیار ناتمام است.»

آنها هشدار دادند که شکست مکرر S&P 500 در شکستن مقاومت 4200، می تواند تا 8 مارس به 3800 کاهش یابد.

بازارها به طور پیوسته اوج مورد انتظار برای وجوه فدرال رزرو را به 5.28 درصد رسانده اند، در حالی که به شدت کاهش نرخ بهره را برای اواخر امسال و سال آینده کاهش داده اند.

دقایقی از آخرین جلسه فدرال رزرو که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود، باید به مذاکرات رنگ ببخشد، هرچند که تا حدودی با اعداد طوفانی در مورد حقوق و دستمزد ژانویه و فروش خرده فروشی جایگزین شده است.

انتظار می‌رود که ارقام مربوط به مخارج مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) که قرار است این جمعه منتشر شود، جهش 1.3 درصدی در ژانویه را نشان دهد، که بیشتر از بهبودی پس از ضعف در دو ماه قبل است.

شاخص‌های تورم مورد علاقه فدرال رزرو، یعنی شاخص اصلی PCE، 0.4 درصد افزایش یافته است، بزرگترین رشد در پنج ماه گذشته، در حالی که سرعت سالانه ممکن است تنها کسری کاهش یافته و به 4.3 درصد رسیده باشد.

همچنین حداقل پنج رئیس فدرال رزرو در این هفته صحبت می کنند تا نظرات خود را ارائه دهند.

فصل درآمد این هفته ادامه دارد و خرده‌فروشان بزرگ Walmart و Home Depot قرار است به‌روزرسانی‌هایی را در مورد سلامت مصرف‌کننده ارائه دهند.

شرکت‌های دیگری که گزارش می‌دهند شامل شرکت تراشه‌های Nvidia، سازنده واکسن کووید-۱۹ Moderna و فروشگاه اینترنتی eBay می‌شود.

چشم انداز افزایش بیشتر فدرال رزرو، بازدهی خزانه داری را افزایش داده و به طور کلی از دلار حمایت کرده است، که در هفته گذشته به بالاترین سطح شش هفته ای سبدی از ارزها رسید.

یورو در 1.0676 دلار گیر کرده بود و در روز جمعه به پایین ترین سطح 6 هفته اخیر خود یعنی 1.0613 دلار رسید، در حالی که دلار در 134.34 ین از بالاترین سطح دو ماهه خود فاصله داشت.

سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر شهادت رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن و تفکر او در مورد آینده کنترل منحنی بازده (YCC) و سیاست فوق العاده آسان هستند.

هر اشاره ای به پایان زودهنگام YCC می تواند شاهد افزایش بازدهی در سطح جهانی باشد و ین را افزایش دهد، بنابراین تحلیلگران تصور می کنند کازوئو اوئدا مراقب خواهد بود که بازارها را مخدوش نکند.

بازدهی بالاتر و ثابت ماندن دلار برای طلا که با قیمت 1837 دلار در هر اونس دست و پنجه نرم می کرد و با 1807 دلار پایین ترین سطح پنج هفته اخیر خود دست و پنجه نرم می کرد، خوب نبود. [GOL/]

قیمت نفت پس از کاهش حدود 4 درصدی در هفته گذشته در بحبوحه نشانه‌هایی از عرضه فراوان و نگرانی‌ها در مورد تقاضای آتی، در تلاش برای ثابت ماندن بود. [O/R]

برنت با 14 سنت افزایش به 83.14 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با 15 سنت افزایش به 76.49 دلار رسید.

(گزارش توسط وین کول؛ ویرایش توسط شری ناواراتنام)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.