سهام آسیا افزایش یافت، دلار قبل از آزمون تورم مهار شد

[ad_1] تعطیلات در چین و کره جنوبی معاملات آهسته ای را به همراه داشت، در حالی که معامله گران مطمئن نبودند که موفقیت شگفت انگیز اوکراین در برابر نیروهای روسی چه پیامدهایی می تواند داشته باشد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن 0.5 درصد افزایش یافت که از پایین‌ترین سطح دو سال

کد خبر : 254217
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
سهام آسیا افزایش یافت، دلار قبل از آزمون تورم مهار شد

[ad_1]

تعطیلات در چین و کره جنوبی معاملات آهسته ای را به همراه داشت، در حالی که معامله گران مطمئن نبودند که موفقیت شگفت انگیز اوکراین در برابر نیروهای روسی چه پیامدهایی می تواند داشته باشد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن 0.5 درصد افزایش یافت که از پایین‌ترین سطح دو سال اخیر هفته گذشته جهش کرد. نیکی ژاپن پس از افزایش 2 درصدی در هفته گذشته، 1.1 درصد دیگر افزایش یافت.

تراشه‌های آبی چین 1.3 درصد پیش از داده‌های خرده‌فروشی و صنعت که اواخر هفته منتشر می‌شوند، تقویت شدند که ممکن است در ماه آگوست پس از یک جولای ناامیدکننده، بهبودی را نشان دهد.

وال استریت به دنبال افزایش رشد روز جمعه بود و معاملات آتی S&P 500 0.1٪ افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی نزدک 0.2٪ افزایش یافت. معاملات آتی EUROSTOXX 50 0.7% و آتی FTSE 0.3% افزایش یافتند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، گاوها امیدوارند که قرائت روز سه‌شنبه از قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده نشان‌دهنده اوج تورم باشد زیرا کاهش قیمت بنزین باعث کاهش 0.1 درصدی شاخص کل شده است.

پیش‌بینی می‌شود که هسته مرکزی 0.3 درصد افزایش یابد، اگرچه برخی از تحلیلگران احتمال یک گزارش نرم‌تر را می‌بینند.

اقتصاددانان در Westpac می گویند: «مسلماً، با توجه به اینکه اقتصاد در نیمه اول منقبض شده است و ظرفیت مخارج اختیاری خانوارها تحت فشار قابل توجهی قرار گرفته است، ما با یک غافلگیری اندک مواجه هستیم.

آنها افزودند: “به این ترتیب، ما + 0.2٪ برای اصلی و -0.2٪ برای عنوان را پیش بینی می کنیم.” اگر این امر محقق شود، نباید تصور کرد که اکتبر و پس از آن شاهد تکرار خواهد بود و نوسانات احتمالاً ادامه خواهد داشت.

یک عدد ملایم ممکن است گمانه زنی ها را احیا کند که فدرال رزرو فقط 50 واحد در این ماه افزایش خواهد یافت، اگرچه با توجه به اینکه اخیراً سیاست گذاران بسیار جنگ طلب بوده اند، احتمالاً برای تأثیر واقعی باید بسیار ضعیف باشد.

بازار در حال حاضر حاکی از 88 درصد احتمال افزایش 75 واحد پایه فدرال رزرو است.

اتان هریس، اقتصاددان جهانی BofA می‌ترسد که با تمرکز بر تورم واقعی برای تعیین زمان توقف، بانک‌های مرکزی ممکن است بیش از حد عمل کنند. این بانک هدف خود را برای نرخ وجوه فدرال به محدوده 4.0-4.25 درصد افزایش داده است، با افزایش 75 واحدی در ماه سپتامبر و افزایش کمتری پس از آن.

هریس می‌گوید: «برای سرمایه‌گذاران، این به معنای فشار بیشتر بر نرخ‌های بهره، ضعف بیشتر در دارایی‌های ریسک و افزایش بیشتر دلار فوق‌قوی است.»

از نظر ما، این روندها تنها زمانی تغییر می‌کند که بازارها خشم کامل افزایش بانک‌های مرکزی را قیمت‌گذاری کنند و ما هنوز کاملاً به آنجا نرسیده‌ایم.»

دلار هنوز انجام نشده است

در حال حاضر، دلار پس از یک ماه افزایش مداوم، از بازاری که ارزش آن بسیار طولانی است، سود زیادی به دست آورده است.

به قدری سرعت دلار بر ین افزایش یافته است که مقامات ژاپنی به طور فزاینده ای در اعتراض به کاهش ارزش پول خود پر سر و صدا می شوند، که باعث گمانه زنی ها در مورد مداخله و فشار بر بانک ژاپن برای تعدیل سیاست کنترل منحنی بازدهی می شود.

یک مقام ارشد دولتی روز یکشنبه گفت که دولت ژاپن باید اقدامات لازم را برای مقابله با کاهش بیش از حد ین انجام دهد، پس از اینکه این ارزش در برابر دلار به ضعیف ترین سطح خود در 24 سال گذشته رسید.

این کافی بود تا ارزش دلار در 142.74 ین باقی بماند و از بالای 144.99 هفته گذشته پایین بیاید.

شاخص دلار به 108.820 رسید و در هفته گذشته به 110.790 رسید.

یورو با 0.5 درصد افزایش به 1.0086 دلار رسید و از پایین ترین سطح خود یعنی 0.9865 دلار فاصله گرفت.

گزارش رویترز تا حدی به این امر کمک کرد که سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا با وجود یک رکود اقتصادی احتمالی، مجبور به افزایش نرخ بهره اصلی خود به ۲ درصد یا بیشتر برای مهار تورم بی‌سابقه خود شوند.

تحلیلگران ANZ خاطرنشان کردند که دلار در ماه گذشته تقریباً 9 درصد در برابر یورو و یوان چین، 12 درصد در برابر پوند انگلیس و 19 درصد در برابر ین افزایش یافته است.

آنها در یادداشتی می گویند: «دلار بی رویه باعث ایجاد فشار در کشورهای در حال توسعه می شود که قیمت واردات را به دلار گران تر می بینند.

با توجه به اینکه سخنرانان فدرال رزرو از هر فرصتی برای انتشار پیام جنگ طلبانه استفاده می کنند و انقباضات کمی در راه است، دلار آمریکا به طور چشمگیری تغییر نخواهد کرد.

صعود دلار همراه با بازدهی اوراق قرضه بالا برای طلا که پس از رسیدن به پایین ترین سطح 1690 دلاری در هفته گذشته در 1714 دلار در هر اونس در نوسان بود. [GOL/]

قیمت نفت نیز در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی روند کاهشی داشته است، اگرچه کاهش عرضه باعث افزایش 4 درصدی در روز جمعه شد. [O/R]

اوایل روز دوشنبه، برنت 1.29 دلار کاهش یافت و به 91.55 دلار رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با کاهش 1.28 دلار به 85.51 دلار در هر بشکه رسید.

(گزارش توسط وین کول؛ ویرایش توسط Himani Sarkar و Ana Nicolaci da Costa)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.