سند ملی زیارت مسئولیت ما را به عنوان بخشی از حاکمیت سنگین می‌کند

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی مشهد گفت: سند ملی زیارت مسئولیت ما را به عنوان بخشی از بدنه حاکمیت یا در ادامه نقش مردم در ارائه خدمت و سازماندهی و مدیریت بسیار سنگین می‌کند. مهدی ناصحی شامگاه چهارشنبه، ۱۰ اسفند ماه، در سلسله نشست‌های بررسی الزامات نگارش سند ملی

کد خبر : 327824
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
سند ملی زیارت مسئولیت ما را به عنوان بخشی از حاکمیت سنگین می‌کند

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی مشهد گفت: سند ملی زیارت مسئولیت ما را به عنوان بخشی از بدنه حاکمیت یا در ادامه نقش مردم در ارائه خدمت و سازماندهی و مدیریت بسیار سنگین می‌کند.

مهدی ناصحی شامگاه چهارشنبه، ۱۰ اسفند ماه، در سلسله نشست‌های بررسی الزامات نگارش سند ملی زیارت با محوریت «بررسی ابعاد سیاستی نگارش سند ملی زیارت» که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: زیارت یک مفهوم چندوجهی است که ما آن را در حد یک مساله عاطفی برای تامین نیاز اعتقادی تنزل می‌دهیم که درست نیست.

وی اضافه کرد: مفهومی به نام زیارت وجود دارد که این مفهوم قراری می‌شود برای اینکه در سال چند میلیون زائر به مشهد سفر کنند. ابعاد سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی، تمدنی، عاطفی، هیجانی، اعتقادی و… از جمله ابعاد این قرار است که هر کسی از ظن خود می‌تواند بهره‌ای از این حرکت ببرد.

ناصحی خاطرنشان کرد: هر سال تعداد زیادی زائر داخلی و خارجی با انگیزه‌هایی متفاوت به مشهد سفر می‌کنند که علاوه بر ایجاد ظرفیت‌هایی منجر به ارتباطاتی نیز در حوزه فکری خواهند شد. همچنین این شهر ظرفیت‌هایی را در حوزه اقتصادی فراهم کرده است. اگر حضرت رضا(ع) در مشهد نبود، این شهر هیچ رونقی نداشت زیرا بدون حضرت رضا(ع) هیچ جذابیتی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی مشهد ادامه داد: بنابراین اگر قرار باشد مشهد را به عنوان یکی از مقصدهای عمومی گردشگری معرفی کنیم، قطعا رتبه آخر را دریافت می‌کند و تنها به واسطه حضور امام رضا(ع) است که این شهر توسعه پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: سند ملی زیارت مسئولیت ما را به عنوان بخشی از بدنه حاکمیت یا در ادامه نقش مردم در ارائه خدمت و سازماندهی و مدیریت بسیار سنگین می‌کند. به عقیده من سند ملی زیارت زمانی می‌تواند نقشه راه باشد که از کتابخانه خارج شود و در دست مسئولان قرار گیرد و به نوعی بر اساس واقعیت‌های کشور عملیاتی شود.

ناصحی با بیان اینکه تدوین سند ملی زیارت اقدام بسیار ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: کسانی که سند ملی زیارت را می‌نویسند، باید در تبیین نقش ذی‌نفعان بسیار دقت کنند که ظرفیت‌های هر ارگان یا فردی در آن باید مشخص باشد تا بر اساس آن به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حاکمیت‌ها اسناد را برای تبیین نقش خود در حل مسائل می‌نویسند اما برای مساله زیارت، مردم باید پای کار باشند. بنابراین باید در سند ملی زیارت نقش مردم نیز مشخص باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.