سندرم پوست پرتقال چیست؟/ علائم و راهکارها

آیا تاکنون شده است که شاهد تغییر پوست خود و شباهت آن به پوست پرتقال شده باشید؟ این حالت را سندرم پوست پرتقال می‌گویند. از ویژگی‌های این سندرم برجستگی‌های کوچک، حفره‌هایی در اطراف بینی و گونه است. این موضوع می‌تواند باعث فرورفتگی و یا ایجاد منافذ بزرگ در پوست شود. دلیل اصلی سندرم پوست پرتقالی

کد خبر : 59732
تاریخ انتشار : جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
سندرم پوست پرتقال چیست؟/ علائم و راهکارها



آیا تاکنون شده است که شاهد تغییر پوست خود و شباهت آن به پوست پرتقال شده باشید؟ این حالت را سندرم پوست پرتقال می‌گویند. از ویژگی‌های این سندرم برجستگی‌های کوچک، حفره‌هایی در اطراف بینی و گونه است. این موضوع می‌تواند باعث فرورفتگی و یا ایجاد منافذ بزرگ در پوست شود.

دلیل اصلی سندرم پوست پرتقالی به دلیل آسیب دیدن پوست در مقابل اشعه آفتاب است. در حقیقت نور آفتاب باعث آسیب به کلاژن و الاستین پوست می‌شود. فقدان کلاژن در پوست باعث فرورفتگی و ایجاد حفره در پوست می‌شود.

این موضوع به ویژه در افرادی که از پوستی نازک و خشک برخوردارند می‌تواند باعث زخم شود. برای جلوگیری از بروز این سندرم پوستی می‌توان اقدامات ذیل را انجام دارد:

۱– استفاده از کرم‌های ضدآفتاب

اشعه فرابنفش آفتاب (UV) می‌تواند سرعت پیر شدن پوست را شدت بخشد. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود افراد زمانی که قرار است به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار گیرند حتما از کرم‌های ضدآفتاب مناسب استفاده کنند. اگر در مناطق بسیار گرمسیر زندگی می‌کنید استفاده از کرم‌های ضدآفتاب ۹۰ درصد توصیه می‌شود.

۲– داشتن رژیم غذایی سالم

استفاده از مکمل‌های غذایی مناسب می‌تواند روند پیر شدن سلول‌های پوست صورت را کند کرده و مانع از بروز سندرم پوست پرتقال شود. کلاژن که یک پروتئین مهم در ساختار پوست است، ۳۰ درصد پروتئین‌های بدن را تشکیل می‌دهد.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب حاوی پروتئین‌ مانند سفیده تخم مرغ، لبنیات، جوانه گندم، و قارچ برای سلامتی و ساخت کلاژن توصیه می‌شود. همچنین عنصر مس نقش فعالی در ساخت کلاژن دارد که به وفور در کنجد، عدس و کاکائو یافت می‌شود.

مرکبات، توت فرنگی، جعفری، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، لیمو و گوجه فرنگی منابع مناسبی از ویتامین C هستند که در ساخت کلاژن کاربرد دارند. با این وجود، اگر رژیم غذایی حاوی این مواد ندارید می‌توانید مکمل‌های غذایی حاوی آن‌ها را مصرف کنید.

۴۷۲۳۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.