سندرم دختر خوش شانس؛‌ حقه تیک تاک یا واقعیت؟

[ad_1] اگر به شما بگویند برای رسیدن به زندگی رؤیایی خود فقط کافی است هر روز به خود بگویید «من خوش‌شانسم»، این حرف را باور می‌کنید؟ این چیزی است که سندرم دختر خوش شانس به شما عرضه می‌کند. شاید در ابتدا این حرف را باور نکنید، اما با دیدن دنیایی از ویدئوها که در آنها

کد خبر : 473616
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
سندرم دختر خوش شانس؛‌ حقه تیک تاک یا واقعیت؟

[ad_1]

اگر به شما بگویند برای رسیدن به زندگی رؤیایی خود فقط کافی است هر روز به خود بگویید «من خوش‌شانسم»، این حرف را باور می‌کنید؟ این چیزی است که سندرم دختر خوش شانس به شما عرضه می‌کند. شاید در ابتدا این حرف را باور نکنید، اما با دیدن دنیایی از ویدئوها که در آنها افراد با جذب خوش‌شانسی به اهداف خود رسیده‌اند، ممکن است کم‌کم نظر خود را عوض کنید، اما واقعا این ویدئوها حقیقت دارند؟ آیا می‌توان بدون تلاش و فقط با قدرت ذهن به زندگی بهتر دست پیدا کرد؟ پاسخ کوتاه به این سؤال نه است! با وجود این، می‌توان سندرم دختر خوش شانس را جور دیگری هم تعبیر کرد و از آن برای مثبت‌اندیشی بهره گرفت. در ادامه، سندرم دختر خوش شانس را بیشتر بررسی می‌کنیم و نحوه به‌کارگیری درست آن را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

سندرم دختر خوش شانس چیست؟

منشأ سندرم دختر خوش شانس تب‌وتابی فراگیر در تیک تاک است که می‌گوید اگر باور داشته باشید خوش‌شانسید، اتفاقات خوبی برای شما می‌افتد. این مفهوم ما را یاد قانون جذب می‌اندازد که در زمان خود غوغا به پا کرده بود. نام‌گذاری سندرم دختر خوش شانس در واقع ربطی به مفهوم واقعی این سندرم ندارد و همچنین این سندرم مختص جنسیت خاصی نیست.

رونیکس

هدف این مفهوم همه‌گیرشده تیک‌تاکی این است که مخاطبان را به کنارگذاشتن تفکر منفی و روی‌آوردن به مثبت‌اندیشی دعوت کند. بااین‌حال چیزی که در پس سندرم دختر خوش شانس ناگفته مانده، تلاش و کوششی است که باید برای رسیدن به خواسته‌هایتان انجام دهید. همین مسئله باعث شده بعضی از افراد گمان کنند که فقط با مثبت‌اندیشی می‌توانند به خواسته‌هایشان نزدیک‌تر شوند. شکی نیست که مثبت‌اندیشی تأثیر بسزایی بر زندگی افراد دارد، اما باید در نظر داشته باشید که به‌تنهایی کافی نیست. تنها زمانی از مثبت‌اندیشی نتیجه می‌گیرید که آن را با تلاش همراه کنید.

آیا سندرم دختر خوش‌شانس فایده دارد؟

سندرم دختر خوش شانس برخلاف نامش تأثیری روی شانس شما ندارد. با وجود این، قدرت مثبت‌اندیشی را نمی‌توان نادیده گرفت. طبق تحقیقات، مثبت‌اندیشی سبب بهبود اعتمادبه‌نفس، کاهش استرس و افزایش انگیزه در افراد می‌شود. از آنجایی که مغز انسان به‌سمت افکار منفی کشش دارد، با سندرم دختر خوش شانس می‌توان این منفی‌نگری‌ها را به افکاری مثبت تبدیل کرد. همچنین اگر احساس کنید خوش‌شانسید، احتمال ریسک‌پذیری شما افزایش می‌یابد و درنتیجه فرصت‌های بیشتری را در زندگی در نظر می‌گیرید.

چطور سندرم دختر خوش‌شانس را به کار ببریم؟

بسته به شرایط زندگی و افکار هر شخص، خوش‌شانس‌بودن معنای متفاوتی به خود می‌گیرد. به همین خاطر بهتر است سندرم دختر خوش شانس را جور دیگری برای خود تعبیر کنیم و روی بُعد مثبت‌اندیشی این مفهوم تمرکز کنیم. در این بخش یاد می‌گیریم چطور جنبه مثبت سندرم دختر خوش شانس را در زندگی خود به کار ببریم.

۱. از خودتان تعریف و تمجید کنید

چطور سندرم دختر خوش شانس را به کار ببریم؟

اگر هر روز که از خواب بیدار می‌شویم به خودمان بگوییم خوش‌شانسیم، به ذهن خود یاد می‌دهیم که دنبال نکات مثبت باشد. بعضی روزها افکار منفی ذهن ما را پر می‌کنند و در این شرایط فکرکردن به نکات مثبت شاید کار آسانی نباشد. با وجود این، پیشنهاد می‌شود تا می‌توانید عبارات منفی را از خود دور کنید و درباره خود جملات مثبت به کار ببرید.

۲. خواسته‌تان را تجسم کنید

گاهی اوقات فقط به‌زبان‌آوردن عبارات مثبت کافی نیست. چشمانتان را ببندید و تجسم کنید که خوش‌شانس‌بودن چه حس و حالی دارد. با این کار مغز را تمرین می‌دهیم تا موقعیت‌هایی را که در آن خوش‌شانس هستیم، تشخیص دهد. برای تقویت قدرت تجسم می‌توانید از مدیتیشن یا تکنیک‌های ذهن‌آگاهی بهره ببرید.

۳. با افرادی بگردید که شما را خوشحال می‌کنند

نزدیکان ما تأثیر بسزایی بر روحیه ما دارند. در واقع بدون حمایت بقیه موفقیت و خوشحالی بی‌معنی می‌شود. بنابراین مهم است با افرادی وقت بگذرانیم که حس خوش‌شانسی به ما القا می‌کنند.

۴. به سبک خود خوش‌شانسی را جذب کنید

احتمالا در فیلم‌ و سریال‌های خارجی دیده‌اید که شبدر ۴ برگ نماد شانس است. نمونه مشابه در ایران چشم زخم است که خیلی‌ها معتقدند سبب دفع بدشانسی می‌شود. شما نیز ممکن است با همراه‌داشتن چیزی که برایتان نماد خوش‌شانسی است، حس اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید. پایبندبودن به این نمادها هیچ اشکالی ندارد.

۵. از تکنیک‌های بهبود سلامت روان بهره بگیرید

خیلی وقت‌ها ترس از وقوع اتفاقات بد باعث می‌شود استرس و اضطراب بگیریم. در این شرایط، احتمالا فقط تعریف‌کردن از خود و مثبت‌اندیشی مؤثر نباشد. تکنیک‌هایی همچون یوگا و تمرینات تنفس برای دورکردن احساسات منفی به شما کمک می‌کنند.

۶. تعادل را فراموش نکنید

زیاده‌روی در هر چیزی ممکن است پیامدهایی داشته باشد و این مسئله در خصوص سندرم دختر خوش شانس نیز صدق می‌کند. مثبت‌اندیشی خوب است، اما تا وقتی که از حد خارج نشود. سندرم دختر خوش شانس برای بسیاری از افراد این تصور را به وجود آورده که تنها با فکرکردن می‌توان به اهداف رسید. شما تنها زمانی به خواسته‌های خود می‌رسید که در کنار این تفکر مثبت، برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید.

بُعد منفی سندرم دختر خوش شانس

هدف مفاهیمی همچون قانون جذب و سندرم دختر خوش شانس در یک جمله خلاصه می‌شود: کافی است به چیزهای درست بیندیشید تا رؤیاهایتان برآورده شوند.

در این مفهوم از تلاشی که باید برای رسیدن به اهدافتان بکنید، حرفی زده نمی‌شود. مثلا پس از فراگیرشدن سندرم دختر خوش شانس در تیک‌ تاک، بسیاری از افراد در این پلتفرم شروع به ساخت ویدئوهایی کردند که در آن مدعی بودند با سندرم دختر خوش شانس به هرچه می‌خواستند رسیده‌اند. به یاد داشته باشید که بدون برداشتن هیچ قدمی به‌سمت هدفتان و تنها تصورکردن آن قرار نیست به خواسته خود برسید. مثلا اگر بدهکاری داشته باشید، دنبال خرید خانه باشید یا رابطه‌تان به هم خورده باشد، نمی‌توانید فقط با قانون جذب یا سندرم دختر خوش شانس بدون هیچ تلاشی انتظار داشته باشید مشکلات حل شوند.

کسانی که در زندگی دائم به در بسته می‌خورند و بداقبالی می‌آورند، به حدی از کلافگی می‌رسند که حاضرند برای بهبود اوضاع دست به هر کاری بزنند. این افراد ممکن است در دام کسانی بیفتند که با وعده‌های شگفت‌انگیز بر پایه سندرم دختر خوش شانس و قانون جذب خدمات و محصولاتی نظیر ژورنال‌‌ سندرم دختر خوش شانس یا جلسات لایف کوچینگ ارائه می‌دهند.

شما بگویید

افراد زیادی روزانه با مشکلات مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کنند و باورکردن ویدئوهایی که در فضای مجازی بر پایه مفاهیمی همچون سندرم دختر خوش شانس منتشر می‌شوند، برای این افراد کار آسانی است. بهتر است به‌جای پیروی از تب‌وتاب‌های فراگیر فضای مجازی، به مشاور مراجعه کنیم یا با کمی تحقیق از صحت آنها مطمئن شویم.

آیا شما به قانون جذب اعتقاد دارید؟ به‌نظر شما پایبندی به سندرم دختر خوش شانس فایده‌ای دارد؟


فروشگاه چطور - مجموعه صوتی غلبه بر خجالت و کمرویی


راهکارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی را در این مجموعه صوتی یاد بگیرید؛


تا بتوانید شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید.




[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.