سناتور کروز لایحه ای را برای جلوگیری از استفاده فدرال رزرو از ارز دیجیتال به عنوان ابزار نظارتی ارائه می کند – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] سناتور آمریکایی تد کروز قانونی را برای منع فدرال رزرو از صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به طور مستقیم برای افراد و رقابت با بخش خصوصی ارائه کرده است. سناتور تگزاس هشدار داد که این مدل CBDC نه تنها اطلاعات مالی را متمرکز می‌کند و آن را در برابر حمله آسیب‌پذیر می‌کند، بلکه

کد خبر : 186676
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
سناتور کروز لایحه ای را برای جلوگیری از استفاده فدرال رزرو از ارز دیجیتال به عنوان ابزار نظارتی ارائه می کند – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

سناتور آمریکایی تد کروز قانونی را برای منع فدرال رزرو از صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به طور مستقیم برای افراد و رقابت با بخش خصوصی ارائه کرده است. سناتور تگزاس هشدار داد که این مدل CBDC نه تنها اطلاعات مالی را متمرکز می‌کند و آن را در برابر حمله آسیب‌پذیر می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک ابزار نظارت مستقیم در معاملات خصوصی آمریکایی‌ها نیز استفاده شود.

سناتور کروز لایحه ای را برای جلوگیری از صدور دلار دیجیتال توسط فدرال رزرو به مصرف کنندگان خرده فروشی ارائه می کند.

سناتور آمریکایی تد کروز (R-TX) روز چهارشنبه قانونی را برای «منع فدرال رزرو از صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به طور مستقیم برای افراد» ارائه کرد، در بیانیه ای که در وب سایت رسمی او منتشر شد، توضیح داده شده است. این لایحه توسط سناتورهای مایک براون (R-IN) و چاک گراسلی (R-IA) حمایت شد.

در متن این لایحه آمده است: «هیچ بانک فدرال رزرو نمی‌تواند محصولات یا خدماتی را مستقیماً به یک فرد ارائه دهد، از طرف یک فرد حساب کاربری داشته باشد، یا ارز دیجیتال بانک مرکزی را مستقیماً برای یک فرد صادر کند».

در این اطلاعیه با بیان اینکه «هدف این لایحه حفظ سلطه دلار بدون رقابت با بخش خصوصی است» و «توجه به این نکته مهم است که فدرال رزرو اختیار ارائه حساب‌های بانکی خرده فروشی را ندارد و نباید داشته باشد.»

این قانون فدرال رزرو را از ایجاد یک CBDC مستقیم برای مصرف کننده که می تواند به عنوان ابزار نظارت مالی توسط دولت فدرال استفاده شود، مانند آنچه در حال حاضر در چین اتفاق می افتد، منع می کند.

این سناتور معتقد است که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) باید به سه اصل اساسی پایبند باشند: حفاظت از حریم خصوصی مالی، حفظ سلطه دلار و پرورش نوآوری. CBDCهایی که موفق به انجام این کار نمی‌شوند «می‌توانند نهادی مانند فدرال رزرو را قادر سازند تا خود را در یک بانک خرده‌فروشی بسیج کند، اطلاعات شناسایی شخصی کاربران را جمع‌آوری کند و تراکنش‌های آن‌ها را به طور نامحدود پیگیری کند».

این سناتور با اشاره به اینکه «برخلاف ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین، CBDC ها توسط یک نهاد دولتی صادر و پشتیبانی می شوند و بر روی یک بلاک چین متمرکز و مجاز انجام می شوند» هشدار داد:

این مدل CBDC نه تنها اطلاعات مالی آمریکایی‌ها را متمرکز می‌کند و آن را در برابر حمله آسیب‌پذیر می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک ابزار نظارت مستقیم در معاملات خصوصی آمریکایی‌ها نیز استفاده شود.

سناتور کروز پس از معرفی این قانون اظهار داشت: «دولت فدرال توانایی تشویق و پرورش نوآوری در فضای ارزهای دیجیتال یا تخریب کامل آن را دارد.» وی تاکید کرد:

این لایحه کمک زیادی به این امر می کند که دولت بزرگ تلاشی برای متمرکز کردن و کنترل ارزهای دیجیتال به منظور ادامه رشد و شکوفایی آن در ایالات متحده ندارد.

کروز نتیجه گرفت: “ما باید کارآفرینان را توانمند کنیم، نوآوری را امکان پذیر کنیم و آزادی فردی را افزایش دهیم – نه اینکه آن را خفه کنیم.”

پس از معرفی این لایحه توسط سناتور کروز، نماینده ایالات متحده تام ایمر (R-MN) اطلاعیه ای صادر کرد که در آن بیان کرد که صورتحساب کروز همراه با لایحه خودش است، که همچنین با هدف “منع فدرال رزرو از صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی ( CBDC) مستقیماً به افراد.” ایمر لایحه خود را در 18 ژانویه معرفی کرد.

این نماینده کنگره گفت: “خوشحالم که سناتور کروز موافقت کرده است که یک همراه سنا برای قانون من که اختیارات فدرال رزرو را محدود می کند، ارائه دهد.”

فدرال رزرو فقط باید یک چارچوب CBDC ایجاد کند که باز، بدون مجوز و خصوصی باشد – به این معنی که هر دلار دیجیتالی باید برای همه قابل دسترسی باشد، بر روی یک بلاک چین که برای همه شفاف است تراکنش انجام دهد و عناصر حریم خصوصی پول نقد را حفظ کند.

نماینده کنگره تاکید کرد: «هر چیزی کمتر آمریکایی ها را در مسیر اقتدارگرایی مالی به سبک ح‌ک‌چ قرار می‌دهد».

فدرال رزرو تصمیمی برای صدور CBDC ندارد. در ماه ژانویه، فدرال رزرو گزارشی را منتشر کرد که جنبه های مختلف دلار دیجیتال را بررسی می کرد.

برخی از قانونگذاران و روسای فدرال رزرو هنوز تصمیم نگرفته اند که آیا ایالات متحده باید ارز دیجیتال بانک مرکزی صادر کند یا خیر. میشل بومن، فرماندار فدرال رزرو به طور مشابه در نوامبر گفت: “من واقعا مطمئن نیستم که دلیل تجاری ایجاد آن را درک کنم یا ببینم.”

آیا فکر می کنید فدرال رزرو باید بتواند ارز دیجیتال بانک مرکزی را مستقیماً برای افراد صادر کند؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.