سلطانی: سفره مردم به سیاست خارجی و برجام گره خورده است

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، علیرضا سلطانی گفت:  شاید قضاوت در خصوص سیاست خارجی دولت سیزدهم زود باشد. اما با توجه به مواضع آقای رئیسی در انتخابات و عملکرد چند روزه  می توان فهمی اولیه از آن داشته باشیم. اما شاخص مهم و اصلی دولت جدید نبود نقشه راه مشخص در سیاست خارجی است. شاید برخی تصور کنند

کد خبر : 88079
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
سلطانی: سفره مردم به سیاست خارجی و برجام گره خورده است

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا سلطانی گفت:  شاید قضاوت در خصوص سیاست خارجی دولت سیزدهم زود باشد. اما با توجه به مواضع آقای رئیسی در انتخابات و عملکرد چند روزه  می توان فهمی اولیه از آن داشته باشیم. اما شاخص مهم و اصلی دولت جدید نبود نقشه راه مشخص در سیاست خارجی است. شاید برخی تصور کنند این فرصتی برای ارزیابی از شرایط بین المللی باشد. اما چالش هایی که ایران گرفتار آن است، نیازمند نقشه راه است و شرایط کنونی ایران این مساله را بر نمی تابد. هنوز پیام مثبتی و شاخصه مثبتی از حضور و روی کار آمدن آقای رئیسی ندیده ایم. شرایط نه رو به افول است  و نه رو به روندی مثبت. به هر حال مسیری که اقتصاد ایران طی می کند رو به سراشیبی است. اما حداقل رو به وخامت نرفته است. اما در واقع این شرایطی نیست که دولت سیزدهم بخواهد آن را ادامه دهد و مهمتر اینکه برنامه های خود را اعلام نکند.

وی افزود: طبق گفته های آقای رئیسی سفره مردم به مسائل خارجی گره نخواهد خورد. اما واقعیت این است که سفره مردم به مسائل خارجی گره خورده است. مهم این است که این گره کورتر شود یا تلاش بر آن شود که این گره باز شود.تا این گره باز نشود نمی توان امیدی به گشایش داشت. استقبال از طرح های دیپلماتیک در مراسم تحلیف نیز می توان به دید مثبت و منفی دید. اگر منظور این است که علاوه بر حفظ برجام می توان از ظرفیت های دیگر استفاده شود می تواند مفید باشد. اما نکته منفی آن تلاش برای بی اعتبارسازی برجام است.

وی در پایان گفت: به نظر می رسد در حال حاضر دولت در تلاش برای تشکیل کابینه است و وقت و انرژی زیادی را از دولت می گیرد. از همین رو نمی تواند نقشه راهی را معین کند. گفتگو با رئیس جمهور فرانسه و سفر وزیر خارجه عراق به ایران بیش از آن که کنشی باشد بیشتر واکنشی است. البته باید گفت که نفس گفتگوی رئیسی با مکرون بسیار خوب است و نشست با سران منطقه می تواند اتفاق خوبی باشد در آغاز کار دولت باشد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.