سقوط Carry به S&P 500 نمی رسد، آیا EURUSD می تواند معکوس خود را انجام دهد؟

[ad_1] USDJPY، تصمیم BOJ، S&P 500، ریسک رویداد و نقاط صحبت EURUSD: چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 1.0550; GBPUSD نزولی زیر 1.2100; S&P 500 صعودی بالای 3800 بزرگترین رویداد اساسی تا کنون در این هفته، انقباض غافلگیرکننده بود سیاست های پولی از BOJ، اما اخبار در سراسر طیف “ریسک” مخابره نشد در حالی

کد خبر : 295902
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۲۲
سقوط Carry به S&P 500 نمی رسد، آیا EURUSD می تواند معکوس خود را انجام دهد؟

[ad_1]

USDJPY، تصمیم BOJ، S&P 500، ریسک رویداد و نقاط صحبت EURUSD:

  • چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 1.0550; GBPUSD نزولی زیر 1.2100; S&P 500 صعودی بالای 3800
  • بزرگترین رویداد اساسی تا کنون در این هفته، انقباض غافلگیرکننده بود سیاست های پولی از BOJ، اما اخبار در سراسر طیف “ریسک” مخابره نشد
  • در حالی که از نیمه راه آخرین هفته نقدینگی کامل در سال 2022 عبور می کنیم، ساعت در حال تیک تیک است یا S&P 500 کاهش خود را افزایش می دهد یا EURUSD وقفه ایجاد می کند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

وقتی نوبت به ایجاد نوسان می رسد، دو عامل وجود دارد که تمایل به ایجاد حرکت های ناگهانی و چشمگیر بازار دارند. اولین مورد، مقیاس اهمیت رویداد یا خبری است که منتشر می شود – یا حداقل مناسب بودن رویداد با دارایی مورد نظر. دوم، توجه این است که نتیجه مورد بحث چقدر شگفت‌انگیز است. تا آنجا که عامل دوم برای اعلام غیرمنتظره سیاست سختگیرانه بانک ژاپن در جلسه گذشته بود، واضح بود که آمادگی چندانی برای چنین نتیجه ای از بازار وجود نداشت. بانک مرکزی افزایش باند هدف خود در بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (JGB) را از +/- 0.25 درصد به +/- 0.50 درصد اعلام کرد.

بازار کاملاً ناآماده نبود، زیرا امکان حتی چنین حرکت انقباضی غیرممکن به نظر می رسید، این صرفاً یک فرض عمیق پس از یک مسیر بی امان کاهش بود. همچنین پیام‌های بسیار کمی در مورد چنین امکانی ارائه شد که در عصر حاضر بسیار غیرعادی است. تا آنجا که بانک‌های مرکزی غربی در سال 2022 دنبال کرده‌اند، این افزایش نرخ یا حرکت سیاست متعارفی نبود، بلکه عادی‌سازی یک موضع سیاست غیرمتعارف و بسیار کفرآمیز است. پاسخ ین باورنکردنی بود. USDJPY بزرگترین کاهش یک روزه خود (-3.8 درصد) از اکتبر 1998 را به ثبت رساند. آیا این روند می تواند فراتر از ارزش شوک ادامه یابد؟




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شورت

OI

روزانه 27% -17٪ 4%
هفتگی 26% -13٪ 6%

نمودار USDJPY با SMAهای 20 و 200 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

تا آنجا که جنبه «مقیاس اهمیت» تصمیم بانک مرکزی بر سر نرخ‌ها، متعهدترین بانک‌های مرکزی بزرگ از موضع افراطی خود عقب‌نشینی می‌کنند، نشان می‌دهد که مبارزه جهانی با تورم حتی بیش از آن چیزی است که برخی انتظار می‌رفتند. در محافل FX، ارز ژاپن به مدت سه دهه “ارز تامین مالی” برای تجارت حمل و نقل بوده است. دیدن تسلیم آنها (هرچند که ممکن است متواضعانه باشد) به معنای دیدن انتهای پایینی لبه دامنه به سمت بالا است. این امر به ملاحظات کلان بیشتری در بازارها می افزاید، مانند تکرار تقریباً ثابت بانک های مرکزی مبنی بر اینکه آنها با تورم مبارزه خواهند کرد حتی به قیمت کج خلقی بازار و انقباضات خفیف اقتصادی. اگر ما با شرایط بازار نقدینگی کامل سر و کار داشتیم، این پیام ممکن است بیشتر نفوذ کند.

با این حال، با شروع کاهش حجم، ما شاهد انتشار پیامدهای Nikkei 225 ژاپنی فراتر از سایر معیارهای اصلی آسیایی مانند شانگهای کامپوزیت یا شاخص هانگ سنگ نخواهیم بود. S&P 500 کمترین محدوده روزانه خود را از قبل از آتش بازی اساسی هفته گذشته به دست آورده است و این کار را بالاتر از پشتیبانی فنی نسبتاً برجسته انجام می دهد. سطوح فیبوناچی همپوشانی پایۀ اکتبر تا نوامبر (50٪)، اوت تا اکتبر (38.2٪) و مارس 2020 تا دسامبر 2021 (38.2٪) همگی حدود 3800 سقوط می کنند. مسیر کمترین مقاومت، نگه داشتن آن پس زمینه و بازگشت به یک محدوده است. اما برخی از داده های آینده ممکن است از مرزها عبور کنند.

نمودار S&P 500 با حجم، SMAهای 100 و 200 روزه، نسبت ATR 5 به 20 روزه (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای 72 ساعت پایانی این هفته معاملاتی – و مسلماً گرگ و میش سال – خطر رویداد گسترده ای وجود دارد که می تواند نوسانات محلی معنی داری ایجاد کند، اما تعداد کمی از این فهرست ها ظرفیت بهره برداری از جریان پنهان بازار جهانی را دارند. از دیدگاه ساختار کلی بازار، انقضای دارایی‌های بازار پول بین‌المللی در جلسه آتی (یورودلار، معاملات آتی FX، گزینه‌ها، و غیره)، ممکن است به دلیل تغییرات قابل‌توجه در موضع‌گیری‌های سیاست‌های پولی و سرعت عمومی بالاتر نوسانات، تغییر موقعیتی ایجاد شود. در بازار FX نسبت به سایر طبقات دارایی. هر چند برای معامله گران بیشتر در دسترس تر خواهد بود، خطر رویداد در دست است. هنوز فرصتی برای ضربه زدن روی دکمه نوسان سیاست پولی با کاهش قیمت PCE در روز جمعه وجود دارد، اما این فرصت در آخرین جلسه قبل از تعطیلات آخر هفته کریسمس رخ می دهد. در عوض، به نظر می رسد که فرود نرم / گمانه زنی رکود، گره فعال تر خواهد بود. با این حال، نظرسنجی موقت دیگری از بلومبرگ در جلسه گذشته منتشر شد که می‌گوید 70 درصد از اقتصاددانان انتظار دارند در سال 2023 رکودی در ایالات متحده ایجاد شود. بینش ملموس‌تری از سند اقتصادی پیش‌رو با نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده هیئت کنفرانس که قرار است منتشر شود، به دست خواهد آمد. به طور کلی، این نظرسنجی بسیار بهتر از خواندن UofM انجام شده است، بنابراین هرگونه شگفتی منفی در اینجا ممکن است پاسخ بیشتری داشته باشد.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی برای 72 ساعت آینده

image3.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

به دنبال ظرفیت حرکت با توجه به شرایط پس‌زمینه ما، قدردانی از وضعیت نقدینگی و رویدادهایی که می‌توانند نوسانات را تحریک کنند، مهم است. با این حال، تأثیر طبیعی نیز وجود دارد که بازنگری در ابزارها ایجاد می شود. این فقط روش آماردان است که می گوید “بازارها تمایل به عادی شدن دارند”. این می تواند در نوسانات در حال حرکت به سمت میانگین از اوج یا پایین ترین سطح ظاهر شود. همچنین می‌تواند بازارهایی را ببیند که با کاهش موقعیت‌ها، حرکات یک طرفه قوی را برای اصلاح نشان داده‌اند. من به نظارت بر کاهش یک طرفه مولد گرینبک در شش هفته گذشته ادامه می‌دهم و تثبیت اخیر شدیدتر شده است. محدوده تاریخی 30 دوره ای و ATR در EURUSD (نمودار 4 ساعته) زیر نشان می دهد که محدودیت های فعالیت چقدر قابل توجه است. پتانسیل یک شکست معمولی از چنین باند باریکی وجود دارد، اما پیگیری به شدت تحت تاثیر انتظارات نقدینگی خواهد بود. با این حال، اگر شانسی برای پیگیری وجود داشته باشد، من انتظار دارم که احتمالاً در «مسیر کمترین مقاومت» باشد که برای حرکت به سمت پایین‌تر به محدوده ماه گذشته است. همین امر در مورد جفت هایی مانند GBPUSD و NZDUSD نیز صادق است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شورت

OI

روزانه -4٪ -6٪ -5٪
هفتگی 13% -1٪ 4%

نمودار EURUSD با SMA 20 روزه، ATR دوره 30 و محدوده تاریخی (4 ساعت)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.