سقوط بیت کوین در جمهوری آفریقای مرکزی: چرا این آزمایش قانونی مناقصه شکست خورد؟

[ad_1] تنها یک سال پس از تبدیل بیت کوین به ارز قانونی، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) برنامه های خود برای احیای کشور خود را کنار گذاشت. چرا؟ این یک سرمقاله نظری توسط جاناتان باک، بنیانگذار JB & GS Mining GmbH، یک شرکت آلمانی میزبانی استخراج بیت کوین است. در آوریل 2022، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR)

کد خبر : 353116
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
سقوط بیت کوین در جمهوری آفریقای مرکزی: چرا این آزمایش قانونی مناقصه شکست خورد؟

[ad_1]

تنها یک سال پس از تبدیل بیت کوین به ارز قانونی، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) برنامه های خود برای احیای کشور خود را کنار گذاشت. چرا؟

این یک سرمقاله نظری توسط جاناتان باک، بنیانگذار JB & GS Mining GmbH، یک شرکت آلمانی میزبانی استخراج بیت کوین است.

در آوریل 2022، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و به دومین کشور در تاریخ تبدیل شد که این کار را انجام می دهد. با این حال، تنها یک سال بعد، ملت تصمیم خود را تغییر داد. اما دلایل این شکست در CAR چیست؟

شرایط چالش برانگیز اقتصادی

CAR، یکی از فقیرترین کشورهای جهان، با موانع متعددی مانند بی ثباتی سیاسی، زیرساخت های ناکافی و کمبود مواد غذایی مواجه است.

در شاخص توسعه انسانی سال 2018، CAR با حدود 79٪ از 4.7 میلیون نفر ساکن آن در فقر زندگی می کنند، رتبه دوم تا آخر را دارد. گزارش شده است که بیش از سه میلیون نفر در کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند در حالی که بیش از 85 درصد جمعیت فاقد برق هستند.

یکی از موانع مهم موفقیت پروژه بیت کوین در CAR مطمئناً دسترسی محدود به اینترنت این کشور بود. از آنجایی که تنها حدود 10 درصد از جمعیت به اینترنت دسترسی دارند، پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال بسیار بعید بود.

در حالی که بیت کوین به بانکداری افراد بدون بانک در سطح جهانی کمک می کند، ارز دیجیتال به تنهایی نمی تواند همه مشکلات زیرساختی اساسی یک کشور را حل کند. و در حالی که بیت کوین می تواند در خارج از شبکه انعطاف پذیر باشد، فقدان امکانات اولیه مانند برق و اینترنت در CAR احتمالاً مانع گسترش و قابلیت استفاده بیت کوین در آنجا شده است.

شک و نگرانی بین المللی

معرفی بیت کوین به عنوان ارز قانونی در CAR با شک و تردید مواجه شد، که تا حدی به دلیل روابط نزدیک این کشور با روسیه بود، و این ظن را در مورد برنامه های بالقوه این کشور برای استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها افزایش داد.

سازمان ملل همچنین هشدار داد که کشورهای در حال توسعه مانند CAR ممکن است با خطرات و هزینه‌های بالایی در ارتباط با ارزهای دیجیتال روبرو شوند.

و در نهایت، مزایای اقتصادی وعده داده شده توسط طرفداران بیت کوین در CAR هرگز محقق نشد. پروژه‌های بلندپروازانه، مانند ساخت «شهر بیت‌کوین» شکست خورد یا هرگز شروع نشد و شور و شوق برای آزمایش ارز دیجیتال را کاهش داد.

روند بزرگتر؟

علیرغم ناامیدی در CAR، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سایر کشورهای آفریقایی مورد توجه قرار گرفته اند. به عنوان مثال، کشورهایی مانند نیجریه و آفریقای جنوبی افزایش قابل توجهی در پذیرش بیت کوین داشته اند، به طوری که میلیون ها کاربر در حال حاضر به خرید، فروش و تجارت دارایی های دیجیتال می پردازند. در این کشورها، رشد صنعت کریپتوکارنسی توسط عواملی مانند نرخ تورم بالای ارزهای فیات محلی انجام شده است. تعداد فزاینده ای از افراد جوان و آگاه به فناوری؛ و تعداد فزاینده ای از مشاغل که بیت کوین را به عنوان روش پرداخت می پذیرند.

در پایان، شکست بیت‌کوین به‌عنوان ارز قانونی در CAR را می‌توان به شرایط چالش‌برانگیز اقتصادی کشور، تردید در مورد انگیزه‌های آن، دسترسی محدود به فناوری و وعده‌های حاشیه‌ای نافرجام نسبت داد.

اما علیرغم این شکست، سایر کشورهای آفریقایی برخی از امیدوارکننده‌ترین و رو به رشدترین مراکز پذیرش بیت کوین در جهان هستند. در هر صورت، این شکست در CAR، اهمیت محیط‌های توسعه‌یافته و نیات حسن نیت را برای پذیرش موفقیت‌آمیز بیت‌کوین، حداقل برای تعداد انگشت شماری از کشورهایی که امیدوار به موفقیت هستند، برجسته می‌کند.

این یک پست مهمان توسط جاناتان باک است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.