سقوط بولیوار ونزوئلا با توقف مداخله بانک مرکزی و افزایش مخارج عمومی – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] نرخ برابری بولیوار ونزوئلا، واحد پول فیات ملی این کشور، در هفته جاری بر اثر عوامل مختلف در برابر دلار آمریکا 35.51 درصد کاهش یافته و به 8.70 بولیوار در هر دلار رسیده است. به گفته کارشناسان اقتصادی، این امر در آینده نزدیک باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز تا دسامبر

کد خبر : 246632
تاریخ انتشار : جمعه 26 آگوست 2022 - 8:30
سقوط بولیوار ونزوئلا با توقف مداخله بانک مرکزی و افزایش مخارج عمومی – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

نرخ برابری بولیوار ونزوئلا، واحد پول فیات ملی این کشور، در هفته جاری بر اثر عوامل مختلف در برابر دلار آمریکا 35.51 درصد کاهش یافته و به 8.70 بولیوار در هر دلار رسیده است. به گفته کارشناسان اقتصادی، این امر در آینده نزدیک باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز تا دسامبر به ۱۲ بولیوار در هر دلار برسد.

کاهش 35.51 درصدی بولیوار ونزوئلا در برابر دلار در یک هفته

بسیاری از کشورهای لاتام تحت تأثیر قدرتی هستند که دلار آمریکا در این هفته نشان داده است. بولیوار ونزوئلا، واحد پول رسمی این کشور، 35.51 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد. نرخ ارز به 8.70 بولیوار در هر دلار آمریکا رسید که بالاترین رقم تاریخ است مانیتور دلار، یک حساب توییتر محبوب که میانگین هزینه ارز ایالات متحده را در چندین صرافی محاسبه می کند. با این حال، قیمت ها در صرافی محبوب P2P در Binance به بیش از 9 بولیوار در هر دلار رسید.

نرخ رسمی ارز به 7.10 بولیوار در هر دلار آمریکا رسید که 1.60 بولیوار کمتر از ارزش موازی است. Asdrubal Oliveros، رئیس شرکت تحقیقات بازار Ecoanalitica، توضیح داد که دو عامل بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارد: اولی مربوط به افزایش هزینه‌های عمومی است که بولیوارهای بیشتری را در دست شهروندان و شرکت‌هایی قرار داده است که وسوسه خرید می‌شوند. دلار برای حفظ پس انداز خود.

عامل دیگر مربوط به مداخله ای است که بانک مرکزی ونزوئلا انجام داده است و دلار را از طریق بانک های ملی به فروش می رساند. این مداخله در این هفته کاهش یافته است، به طوری که منابع گزارش داده اند که کمتر از 20 درصد از آنچه که معمولاً حراج می شود در این هفته ارائه شده است.


اثرات، اقدامات، و پیش بینی ها

برای Oliveros، این باعث افزایش ناگهانی قیمت ها می شود که بر اعداد تورمی که تا این ماه تا حدودی کنترل شده بود، تأثیر می گذارد. پیش‌بینی‌ها برای پایان سال حاکی از ادامه افزایش نرخ ارز در صورتی است که بانک مرکزی با همین میزان وجوه تداخلی نداشته باشد تا بازار را با ارز تغذیه کند.

از این نظر، لوئیس آرتورو بارسناس، اقتصاددان ونزوئلایی، انتظار دارد که نرخ ارز تا پایان سال بین 10 تا 12 بولیوار در هر دلار افزایش یابد. بارسناس اظهار داشت:

حجم پول در 8 ماه به دلیل فشارهایی که دولت برای پرداخت حقوق و پاداش وارد کرده است، دو برابر شده است.

بانک مرکزی ونزوئلا مداخله جدیدی را برای قرار دادن 200 میلیون دلار در حراج بانک های ملی در هفته جاری ترتیب می دهد تا از افزایش نرخ ارز جلوگیری کند. بانک دو برابر آنچه که معمولاً هر هفته مذاکره می شود، حراج خواهد کرد.

این کشور مجبور شد سال گذشته یک تغییر واحد پول را اجرا کند و شش صفر از واحد پول خود حذف کند تا کار پرداخت و رسیدگی به پول آسان شود.

نظر شما در مورد کاهش ارزش اخیر بولیوار ونزوئلا چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شد. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تاثیر قرار گرفتن از رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.