سقف و کف قیمت خرید جهیزیه در سال ۱۴۰۱/ جهیزیه ۵۰ میلیونی؛ رویا یا واقعیت؟!

به‌تازگی محسن شکراللهی، مدیرکل دفتر لوازم‌ خانگی وزارت صمت، در اظهارنظری عنوان کرد که با یک حساب سرانگشتی با ۵۰ میلیون تومان هم می‌شود یک جهیزیه ایرانی که در آن تلویزیون و ماشین لباسشویی هم موجود باشد، تهیه کرد. اما آیا واقعاً امکان خرید جهیزیه با ۵۰ میلیون تومان وجود دارد یا چنین اظهارنظری را

کد خبر : 294359
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
سقف و کف قیمت خرید جهیزیه در سال ۱۴۰۱/ جهیزیه ۵۰ میلیونی؛ رویا یا واقعیت؟!


به‌تازگی محسن شکراللهی، مدیرکل دفتر لوازم‌ خانگی وزارت صمت، در اظهارنظری عنوان کرد که با یک حساب سرانگشتی با ۵۰ میلیون تومان هم می‌شود یک جهیزیه ایرانی که در آن تلویزیون و ماشین لباسشویی هم موجود باشد، تهیه کرد.

اما آیا واقعاً امکان خرید جهیزیه با ۵۰ میلیون تومان وجود دارد یا چنین اظهارنظری را هم باید گذاشت در کنار توئیت حجت‌ا… عبدالملکی که پیش از حضور در دولت سیزدهم اعلام کرده بود با یک میلیون تومان هم می‌توان کار تولیدی کرد؟ آیا مسئولان واقعیت بازار را دیده‌اند یا در رؤیا و خاطرات به سر می‌برند؟

سقف و کف قیمت خرید جهیزیه

با توجه به افزایش قیمت شدید یخچال‌های «سایدبای‌ساید» که قیمت برخی از برندهای خارجی قاچاق آن تا ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است، بسیاری از زوجین بهترین گزینه را خرید یخچال‌های دوقلو می‌دانند و البته چاره‌ای جز آن ندارند.

با توجه به قانون ممنوعیت واردات لوازم خانگی و قاچاق‌بودن برندهای موجود در بازار، در این گزارش بیشتر به برندهای ایرانی و قانونی موجود در بازار می‌پردازیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای خرید یخچال دوقلو از برند ایرانی باید بین ۲۲ میلیون تا ۳۶ میلیون تومان هزینه کرد. قیمت برندهای خارجی این نوع یخچال‌ها حتی به حدود ۸۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین وسایل موجود در فهرست خرید جهیزیه ماشین لباسشویی است. در حال حاضر ارزان‌ترین ماشین‌لباسشویی موجود در بازار با برند ایرانی حدود هفت میلیون تومان و گران‌ترین آن حدود ۱۸ میلیون تومان است.

همچنین برای خرید یک تلویزیون باید بین ۹ میلیون تا ۱۸ میلیون تومان دست‌ به‌ جیب شد. البته این قیمت متناسب با سایز تلویزیون و امکانات آن حتی می‌تواند به ۲۵ میلیون تومان هم برسد.

در جدول زیر به مهم‌ترین و اساسی‌ترین وسایل موجود در جهیزیه در کف و سقف قیمتی پرداخته شده است. همان‌طور که اعداد نشان می‌دهند فقط خرید همین ۹ قلم کالا با پایین‌ترین قیمت‌ها هم حدود ۵۵ میلیون تومان آب می‌خورد. اگر سقف قیمت برندهای ایرانی این ۹ قلم را در نظر بگیریم، حدود ۱۰۰ میلیون زوجین باید هزینه کنند. یعنی دو برابر قیمتی که مسئولان وزارت صمت برای تهیه کل جهیزیه ادعا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

217 35



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.