سقف قیمت سوخت های پالایش شده روسیه تجارت را مختل می کند

اگرچه تحریم‌های غرب می‌تواند روسیه را مجبور به کاهش تولید و پالایش نفت خام کند که این امر باعث کاهش بیشتر عرضه جهانی می‌شود، برخی تحلیلگران می‌گویند که ممنوعیت محصولات ممکن است در نهایت تأثیر کمی بر در دسترس بودن کلی داشته باشد. ایان مور، همکار ارشد تحقیقاتی در شرکت کارگزاری جهانی برنشتاین، گفت: «بشکه‌ها

کد خبر : 314891
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
سقف قیمت سوخت های پالایش شده روسیه تجارت را مختل می کند


اگرچه تحریم‌های غرب می‌تواند روسیه را مجبور به کاهش تولید و پالایش نفت خام کند که این امر باعث کاهش بیشتر عرضه جهانی می‌شود، برخی تحلیلگران می‌گویند که ممنوعیت محصولات ممکن است در نهایت تأثیر کمی بر در دسترس بودن کلی داشته باشد.

ایان مور، همکار ارشد تحقیقاتی در شرکت کارگزاری جهانی برنشتاین، گفت: «بشکه‌ها بیرون می‌آیند و یک بازار، چالش لجستیکی، اما نه چالش عرضه پیدا می‌کنند».

مشکل بزرگ‌تر می‌تواند برای روسیه در یافتن خریداران جایگزین باشد، زیرا چین و هند که نشان داده‌اند مشتاق به خرید نفت خام با تخفیف خود هستند، ظرفیت پالایشی زیادی دارند و صادرکنندگان محصولات سوختی هستند.

پی هوا هو، تحلیلگر انرژی بانک دی بی اس گفت: «در حالی که این ممنوعیت باعث می شود روسیه نفت بیشتری برای صادرات داشته باشد، ممکن است مقاصد کافی برای صادرات مازاد به آن وجود نداشته باشد و از این رو روسیه ممکن است نیاز به کاهش تولید 5 تا 10 درصدی داشته باشد».

روسیه برای جبران غیبت خریداران اروپایی، عرضه دیزل به بنادر آفریقا و مدیترانه را در ژانویه افزایش داد.

اما فقدان تانکر برای حمل این محصولات و کمبود بالقوه تقاضا می تواند هدایت سوخت های تصفیه شده به بازارهای شخص ثالث را برای روسیه چالش برانگیزتر کند.

اروپا برای تنوع بخشیدن به منابع تامین خود به تولیدکنندگان در آسیا، خاورمیانه و ایالات متحده روی آورده است، اما به دلیل زمان طولانی تر کشتیرانی، حمل و نقل گران تر خواهد بود.

در حال حاضر، در اروپا که به شدت به واردات گازوئیل روسیه وابسته است، منابع کافی باقی مانده است، زیرا تاجران قبل از محدودیت های غربی ذخیره کرده اند.

هنوز مشخص نیست که سقف قیمت محصولات پالایش شده چقدر می‌تواند باشد، زیرا قیمت‌گذاری آن‌ها، بسیار پیچیده‌تر از نفت خام، به دلیل تفاوت در کیفیت، تعیین شده توسط سطوح گوگرد و فلزات تعیین می‌شود.

اتحادیه اروپا سقف قیمتی 100 دلاری برای هر بشکه گازوئیل و سقف 45 دلاری در هر بشکه را برای محصولات دارای تخفیف مانند نفت کوره پیشنهاد کرده است، اما کشورهای عضو هنوز بر سر این سطوح به توافق نرسیده‌اند و دولت‌ها قصد دارند روز جمعه به توافق برسند.

این ممنوعیت محصولات که توسط کشورهای ثروتمند G7، کمیسیون اروپا و استرالیا تأیید شده است، به دنبال اقدام مشابهی است که آنها در 5 دسامبر به اجرا درآوردند و فروش، بیمه و حمل و نقل نفت خام روسیه را ممنوع می کند، مگر اینکه قیمت آن زیر سقف 60 دلار فروخته شود.

(ویرایش توسط باربارا لوئیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.