سفیر چین از ماسک برای پیشنهاد در مورد تایوان تشکر کرد

[ad_1] (رویترز) – سفیر چین در ایالات متحده از ایلان ماسک میلیاردر برای پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه مدیریتی برای تایوان تشکر کرد، اما بر درخواست پکن برای “اتحاد مجدد صلح آمیز و “یک کشور، دو سیستم” برای این جزیره تاکید کرد. چند روز پس از امضای توافق احتمالی برای پایان دادن به جنگ بین روسیه

کد خبر : 265326
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
سفیر چین از ماسک برای پیشنهاد در مورد تایوان تشکر کرد

[ad_1]

(رویترز) – سفیر چین در ایالات متحده از ایلان ماسک میلیاردر برای پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه مدیریتی برای تایوان تشکر کرد، اما بر درخواست پکن برای “اتحاد مجدد صلح آمیز و “یک کشور، دو سیستم” برای این جزیره تاکید کرد.

چند روز پس از امضای توافق احتمالی برای پایان دادن به جنگ بین روسیه و اوکراین که با محکومیت اوکراین مواجه شد، ماسک پیشنهاد کرد که تنش‌ها بین چین و تایوان می‌تواند با واگذاری کنترل تایوان به پکن حل شود.

“توصیه من. . . ماسک در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت: ایجاد یک منطقه اداری ویژه برای تایوان که به طور معقولی خوش‌مزه باشد و احتمالاً همه را خوشحال نخواهد کرد.

ماسک در پاسخ به سوالی در مورد چین، جایی که شرکت خودروهای الکتریکی تسلا او کارخانه بزرگی را اداره می‌کند، بود.

پکن که ادعا می کند تایوان یکی از استان های خود است، مدت ها متعهد شده است که تایوان را تحت کنترل خود درآورد و استفاده از زور برای این کار را رد نکرده است. دولت تایوان که دارای حکومت دموکراتیک است به شدت با ادعاهای حاکمیت چین مخالف است و می‌گوید که تنها 23 میلیون نفر این جزیره می‌توانند درباره آینده آن تصمیم بگیرند.

«کین گانگ» سفیر چین در ایالات متحده در توییتی که روز شنبه منتشر کرد، نوشت: «مایلم از @elonmusk برای درخواست صلح در سراسر تنگه تایوان و ایده او در مورد ایجاد منطقه اداری ویژه برای تایوان تشکر کنم.

وی افزود: «در واقع، اتحاد مجدد صلح‌آمیز و یک کشور، دو سیستم، اصول اساسی ما برای حل مسئله تایوان و بهترین رویکرد برای تحقق اتحاد مجدد ملی است».

سفیر چین نوشت: «به شرط تضمین حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین، پس از اتحاد مجدد، تایوان به عنوان یک منطقه اداری ویژه از خودمختاری بالایی برخوردار خواهد شد و از فضای وسیعی برای توسعه برخوردار خواهد بود».

چین الگوی خودمختاری «یک کشور، دو سیستم» مشابه آنچه هنگ کنگ دارد به تایوان پیشنهاد کرده است، اما این مدل توسط همه احزاب سیاسی اصلی در تایوان رد شده است و از حمایت عمومی برخوردار نیست، به ویژه پس از اینکه پکن قانون سختگیرانه امنیت ملی را در این کشور تحمیل کرد. شهر در سال 2020

وزارت خارجه تایوان از اظهار نظر درباره اظهارات ماسک در روز شنبه خودداری کرد.

(گزارش توسط ارشد محمد؛ ویرایش توسط لیزا شوماکر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.