سفر ۱۰۰۴ گردشگر خارجی به استان مرکزی/روستاها مقصد گردشگران پاییزی

[ad_1] ایسنا/مرکزی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۰۰۴ گردشگر خارجی به استان مرکزی سفر کردند. مسعود فرخی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۳۰ اقامتگاه بومگردی در استان مرکزی، اظهار کرد: شهرستان محلات با ۷ اقامتگاه و شهرستان

کد خبر : 428347
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
سفر ۱۰۰۴ گردشگر خارجی به استان مرکزی/روستاها مقصد گردشگران پاییزی

[ad_1]

ایسنا/مرکزی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۰۰۴ گردشگر خارجی به استان مرکزی سفر کردند.

مسعود فرخی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۳۰ اقامتگاه بومگردی در استان مرکزی، اظهار کرد: شهرستان محلات با ۷ اقامتگاه و شهرستان دلیجان با ۵ اقامتگاه بیشترین شمار این اماکن را در خود جای داده و همواره میزبان گردشگران هستند.

وی افزود: در حال حاضر هفت اقامتگاه بومگردی در سطح استان در دست ساخت است که سه اقامتگاه در اراک، دو مورد در محلات یک مورد در شهرستان شازند و یک مورد در شهرستان فراهان قرار دارند.

فرخی با بیان اینکه شهرستان های آشتیان و فراهان نیازمند ساخت اقامتگاه های بومگردی بیشتری هستند، افزود: در شش ماه نخست سال جاری بالغ بر ۳۷ هزار و ۴۸۶ نفر گردشگر در استان مرکزی اقامت داشتند و ۴۵ هزار و ۳۵۱ نفر از اقامتگاه ها استقبال کردند، البته با توجه به اقلیم و جغرافیای استان مرکزی عموما در نیمه نخست سال استقبال گردشگران از اقامتگاه های بومگردی بیشتر از نیمه دوم سال است.

وی اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال ۱۰۰۴ گردشگر خارجی نیز به استان سفر کردند و در اقامتگاه های بومگردی استان نیز اسکان داشتند.

معاون گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به غنای بافت روستایی استان مرکزی، برگزاری رویدادها و جشنواره هایی مانند جشنواره برداشت محصول در روستاها می تواند زمینه جذب گردشگران را فراهم کند.

فرخی گفت: وجود روستاهای خاص و بکر در استان مرکزی، فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری پاییزی است و جشنواره هایی چون جشنواره انار ساوه، انگور هزاوه، جشنواره انار در روستای خورهه محلات و اماکنی چون تالاب میقان اراک، طبیعت پاییزی روستاهای هدف گردشگری وفس، انجدان و جاده سرسختی شازند، باغات شهرستان خنداب و … می توانند مقصد گردشگران پاییزی باشند.

وی تاکید کرد: برای توسعه اقامتگاه های بومگردی، اقدام به پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی اداره کل میراث فرهنگی می شود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.