” سفر گروسی به ایران چه مزیت و خطری دارد؟”/ پاسخ یک کارشناس را بخوانید

سفر تازه رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران از آن جهت مهم است که این سفر در آستانه مذاکرات وین انجام می‌شود و شاید نتیجه‌اش بر نتیجه مذاکرات برجامی مؤثر باشد. پیرمحمد ملازهی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع گفت: «دیدار تازه رافائل گروسی هم می‌تواند راهگشا باشد، هم می‌تواند شرایط سختی

کد خبر : 133508
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۳۵
” سفر گروسی به ایران چه مزیت و خطری دارد؟”/ پاسخ یک کارشناس را بخوانید



سفر تازه رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران از آن جهت مهم است که این سفر در آستانه مذاکرات وین انجام می‌شود و شاید نتیجه‌اش بر نتیجه مذاکرات برجامی مؤثر باشد.

پیرمحمد ملازهی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع گفت: «دیدار تازه رافائل گروسی هم می‌تواند راهگشا باشد، هم می‌تواند شرایط سختی را رقم بزند و به نظرم برای هر دو طرف یعنی ایران و آژانس تردیدهایی درباره نتیجه سفر گروسی وجود دارد. آژانس به دنبال آن است که حداکثر دسترسی‌ها بر تأسیسات هسته‌ای ایران را داشته باشد تا به زعم خودشان ایران به سمت سلاح هسته‌ای نرود و با همین نگاه بر ایران فشار می‌آورد تا همه دوربین‌هارا فعال نگه دارد و ایران هم می‌خواهد از حق هسته‌ای خود دفاع کند».

او ادامه داد: «آژانس مدعی است که ایران همه اطلاعات را ارائه نداده و این ادعا را مطرح می‌کند که خارج از توافق صورت‌گرفته بیش از حد مجاز اورانیوم غنی کرده است که از دید آژانس این یک تخلف است».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی بیان کرد: «سفر اخیر آقای گروسی به دلیل آنکه در آستانه مذاکرات وین در هشتم آذرماه هستیم، بسیار مهم است. اگر آژانس گزارشی علیه ایران بدهد یا گزارشی ارائه کند که تردیدهایی را به جای بگذارد، این خطر وجود دارد که روند مذاکرات متحول شود».

او حالت دیگر گزارش آژانس را اینگونه پیش‌بینی کرد: «اما اگر آژانس گزارشی مثبت از فعالیت‌های هسته‌ای ایران ارائه دهد، حتما این گزارش می‌تواند باعث تسهیل مذاکرات شود».

ملازهی در پایان گفت: «به نظرم ایران و آژانس باید در فضایی تعاملی با هم همکاری کنند زیرا برخلاف آنچه برخی می‌گویند من باور دارم آژانس چندان تحت تأثیر خواسته‌های اروپایی‌ها و آمریکا نیست و می‌توان در فضایی شفاف کاری کرد که گزارش آژانس به سود ایران باشد تا در پی چنین گزارشی مسیر مذاکرات تسهیل شود و در نهایت بتوان امید داشت که طرفین به تعهداتشان بازگردند و تحریم‌ها علیه ایران رفع شود».

2323



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.