سفر وزیرخارجه انگلیس به اوکراین/ کلورلی: در عمل از کی‌یف حمایت می‌کنیم نه در حرف

جیمز کلورلی پس از دیدار با همتا و رئیس جمهوری اوکراین در توئیتی ادعا کرد: انگلیس در عمل از شما حمایت می‌کند؛ نه در حرف. من امروز این وعده را به شما دادم و مایلیم تا به آن وفادار باشیم. وزیر امور خارجه انگلیس در این سفر از برنامه لندن ارسال ۲۴ دستگاه آمبولانس و

کد خبر : 285505
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
سفر وزیرخارجه انگلیس به اوکراین/ کلورلی: در عمل از کی‌یف حمایت می‌کنیم نه در حرف



جیمز کلورلی پس از دیدار با همتا و رئیس جمهوری اوکراین در توئیتی ادعا کرد: انگلیس در عمل از شما حمایت می‌کند؛ نه در حرف. من امروز این وعده را به شما دادم و مایلیم تا به آن وفادار باشیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در این سفر از برنامه لندن ارسال ۲۴ دستگاه آمبولانس و یازده خودروی امدادی از جمله شش خودروی زرهی به کی‌یف خبر داد. بر اساس گزارش وزارت امور خارجه انگلیس، این کمک‌ها بخشی از برنامه ۳ میلیون پوندی لندن برای حمایت از بازسازی زیرساخت‌های اوکراین است که در جریان جنگ آسیب دیده است.

این سفر پنج روز پس از ملاقات نخست وزیر جدید انگلیس با رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف صورت می‌گیرد که در جریان آن ریشی سوناک از برنامه لندن برای ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به کی‌یف خبر داد.

رئیس جمهوری اوکراین نخستین مقام خارجی بود که سوناک پس از رسیدن به مقام نخست وزیری با او تماس گرفت. سوناک در این تماس تلفنی بر حمایت پایدار انگلیس از اوکراین تأکید و تصریح کرد که حمایت لندن از اوکراین در زمان نخست‌وزیری او مانند همیشه قوی خواهد بود و رئیس‌جمهور زلنسکی می‌تواند روی لندن برای ادامه همبستگی با کی‌یف حساب کند

هم زمان وزیر دفاع انگلیس در تداوم اظهارات ضدروس مقامات غربی ادعا کرد که مسکو به تدریج در حال شکست در جنگ اوکراین است. وی ادعا کرد که توانایی دفاعی و تهاجمی روسیه به دلیل کمبود شدید مهمات و پرسنل با مشکل مواجه است.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

چندی پیش سفیر روسیه در لندن نسبت به تبعات تحرکات انگلیس در جنگ اوکراین هشدار داد و تصریح کرد که اقدامات لندن اوضاع را پیچیده و خطرناک کرده است. با این حال انگلیس اصرار دارد که به‌عنوان بازیگری پیشرو در حمایت از اوکراین شناخته شود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.