سفر غیرمنتظره لاوروف به الجزایر

به نقل از تلویزیون الجزایر، «سرگئی لاروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سفری از قبل اعلام نشده وارد الجزیره شد و قرار است با «رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه و «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر دیدار کند. این شبکه رسمی الجزایر اعلام کرد که این سفر به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط

کد خبر : 205221
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۴۶
سفر غیرمنتظره لاوروف به الجزایر



به نقل از تلویزیون الجزایر، «سرگئی لاروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سفری از قبل اعلام نشده وارد الجزیره شد و قرار است با «رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه و «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر دیدار کند.

این شبکه رسمی الجزایر اعلام کرد که این سفر به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین الجزایر و روسیه انجام شده است اما به جزئیات بیشتری درباره این سفر اشاره‌ای نکرد.

سفر وزیر امور خارجه روسیه به الجزایر در حالی انجام شده است که پیش از این وزارت خارجه روسیه و وزارت خارجه الجزایر این سفر را اعلام نکرده بودند و در برنامه این هفته «لاوروف» هیچ سفری به الجزایر یا کشورهای دیگر در منطقه مغرب وجود نداشت.

آخرین سفر وزیر خارجه روسیه به الجزایر در ژانویه ۲۰۱۹ دو ماه قبل از استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور سابق این کشور که تحت فشار ارتش و اعتراضات مردمی بی‌سابقه از قدرت کناره گیری کرد، انجام شده بود.

رئیس‌جمهور الجزایر ماه گذشته با همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» تلفنی گفت و گو کرد و دو طرف درباره اهمیت تبادل دیدارهای سطح بالا بین مقامات دو کشور و نشست آینده کمیته همکاری‌های اقتصادی مشترک که طبق گفته دفتر ریاست جمهوری الجزایر به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاده است، گفت و گو کردند.

«لاوروف» در آخرین سفر خود به الجزیره قبل از به قدرت رسیدن «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در دسامبر ۲۰۱۹ گفته بود که الجزایر و مسکو هر دو در سطح اقتصادی روابط تاریخی دارند و مبادلات آن‌ها بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار است.

الجزایر همچنین در چارچوب مجمع کشورهای صادرکننده گاز و همچنین در نشست‌های کشورهای صادرکننده نفت «اوپک پلاس» با روسیه هماهنگی می‌کند.

الجزایر یکی از کشورهایی است که بیشترین تسلیحات روسی را خریداری می‌کند و در دوره گذشته در این زمینه معاملات مهمی را با روسیه انجام داد.

سفر اخیر لاوروف پس از دیدار رهبران و مقامات غربی مانند «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه به الجزایر و دیدار آن‌ها با رئیس جمهور این کشور انجام شده است.

الجزایر در بحبوحه تلاش‌های غرب برای یافتن جایگزینی برای گاز روسیه با تکیه بر خط لوله گاز الجزایر که از طریق تونس و دریای مدیترانه به ایتالیا می‌رسد، به مقصدی برای مقامات غربی تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد الجزایر که از محکومیت حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه امتناع ورزید و تصمیم گرفت از رای گیری در شورای امنیت خودداری کند، از درگیری غرب و روسیه برای دستیابی به دستاوردهای اقتصادی مهم، بهره برداری کند.

شرکت غول پیکر نفت و گاز «سوناطراک» الجزایر ماه گذشته اعلام کرد که آماده است گاز بیشتری به اروپا به ویژه از طریق انتقال آن از طریق خط لوله گازی که الجزایر را به ایتالیا متصل می‌کند، تحویل دهد.

اما روسیه نیز برای حفظ منافع خود و کاهش اقدامات غرب علیه مسکو به ویژه در زمینه انرژی در تلاش است تا با استفاده از روابط تاریخی خود با الجزایر، در این زمینه فشار آورد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.