سفر اسد به پکن تحولی مهم در روابط دو جانبه

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از العرب، این نخستین سفر رئیس جمهور سوریه به چین از سال ۲۰۰۴ به بعد است و ناظران پیش بینی می‌کنند که این سفر به ویژه با تشدید وضعیت قطب بندی دوجانبه میان واشنگتن و پکن تحولی جدید در روابط دوجانبه میان دو طرف ایجاد کند. پکن از

کد خبر : 404820
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
سفر اسد به پکن تحولی مهم در روابط دو جانبه

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از العرب، این نخستین سفر رئیس جمهور سوریه به چین از سال ۲۰۰۴ به بعد است و ناظران پیش بینی می‌کنند که این سفر به ویژه با تشدید وضعیت قطب بندی دوجانبه میان واشنگتن و پکن تحولی جدید در روابط دوجانبه میان دو طرف ایجاد کند.

پکن از زمان آغاز درگیری در سوریه در سال ۲۰۱۱، حمایت دیپلماتیک مهمی از دمشق در مجامع بین‌المللی ارائه کرده است؛ اما در عین حال تلاش کرده است که در این درگیری بیشتر مداخله نکند تا از برخورد بیشتر با آمریکا جلوگیری کند.

ناظران می‌گویند که وضعیت امروز متفاوت است؛ زیرا چین به دنبال تقویت حضور خود در خاورمیانه است؛یعنی منطقه‌ای که به طور سنتی در حوزه نفوذ آمریکا بوده است و برای پکن، سوریه دارای اهمیت ژئوپلیتیکی است، به علاوه این‌که ساختار فکری رژیم اسد با این کشور هماهنگ است.

ناظران بر این باورند که چین در سال‌های اخیر برای تقویت روابط با دمشق از خود تمایل نشان داده است و این مسئله در سفر وزیر امور خارجه این کشور یعنی وانگ یی به پایتخت سوریه در روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۱ آشکارا بروز پیدا کرد.

ناظران می‌گویند چین که با تلاش‌های آمریکا برای محاصره مواجه است، سعی خواهد کرد با تقویت حضور سیاسی و اقتصادی خود در خاورمیانه به این گام ها پاسخ دهد و مطمئنا سوریه یکی از دروازه‌های این کشور در این راستا است.

همچنین لازم به ذکر است که بعد از زلزله ویرانگر در سوریه در ماه فوریه چین از ارسال کمک به ارزش ۵.۹ میلیون دلار، نیروهای امدادی متخصص در مناطق شهری، تیم های پزشکی و تجهیزات اورژانس به سوریه خبر داد.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.