سفرهای گسترده «کرونا مثبت‌ها» در نوروز/ درخواست رئیس‌جمهور از مردم برای ماندن در خانه

[ad_1] امید سلیمی‌بنی: کرونا با تمام قدرت در کشور در حال تاخت و تاز است و متاسفانه تاخت و تاز کرونا بر دوش عده ای از هموطنان مبتلا به این بیماری است که با وجود اطلاع از ابتلای قطعی خود، باز هم قرنطینه را رعایت نمی کنند و بی اعتنا به رنگ بندی جدید کرونایی

کد خبر : 35070
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
سفرهای گسترده «کرونا مثبت‌ها» در نوروز/ درخواست رئیس‌جمهور از مردم برای ماندن در خانه

[ad_1]

امید سلیمی‌بنی: کرونا با تمام قدرت در کشور در حال تاخت و تاز است و متاسفانه تاخت و تاز کرونا بر دوش عده ای از هموطنان مبتلا به این بیماری است که با وجود اطلاع از ابتلای قطعی خود، باز هم قرنطینه را رعایت نمی کنند و بی اعتنا به رنگ بندی جدید کرونایی شهرها به دل جاده ها زده اند.

این خبری است که امروز معاون وزیر بهداشت اعلام کرده است. در این رابطه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس ردیابی بیماران مبتلا به ویروس کرونا فقط در روز سوم فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۶ هزار و ۲۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا، شرایط قرنطینه در منزل را نقض کرده و از ۲۰ کیلومتر تا ۱۰۰۰ کیلومتر سفر رفته‌اند. علی رضا رییسی درباره نقض قرنطینه توسط بیماران مبتلا به ویروس کرونا افزود: برخی افراد نه تنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بلکه با وجود تست مثبت کرونا و اطلاع از بیماری خود، قرنطینه را ترک می‌کنند و این بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از افراد تست مثبت کرونا دارند و فقط در یک روز بیش از هزار کیلومتر جابه‌جا شده‌اند. این به معنی نقض حقوق دیگران است. وقتی کسی می‌داند که به ویروس کرونا مبتلاست و به او توصیه شده در خانه در قرنطینه بماند و سفر رفته، بیماری را با خود به شهرهای دیگر منتقل می‌کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سفر بیشتر به شهرهای آبی و زرد انجام شده و جابه‌جایی این افراد مبتلا به شهرهای آبی و زرد می‌تواند منجر به تغییر وضعیت شهرها به نارنجی و قرمز شود.

سفرهای گسترده «کرونا مثبت‌ها» در نوروز/ درخواست رئیس‌جمهور از مردم برای ماندن در خانه

رییسی اظهار کرد: از میان افراد مبتلا به ویروس کرونا، فقط در روز سوم فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۷ نفر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر، ۳۲ نفر بیش از ۵۰۰ کیلومتر، ۶۰۵ نفر بیش از ۱۰۰ کیلومتر، ۵۷۹ نفر بیش از ۵۰ کیلومتر، هزار و ۳۴۴ نفر بیش از ۲۰ کیلومتر و ۳ هزار و ۶۷۷ نفر تا ۲۰ کیلومتر سفر رفته و قرنطینه را نقض کرده‌اند.

حال با این وضعیت «بی مسئولیتی مطلق» اشخاصی که می دانند کرونا دارند ولی باز هم به سفر می روند، خیال خام است فکر کنیم کرونا در ایران مهارشدنی است. حتی اگر همه توصیه ها درباره سفرهای نوروزی را هم رعایت کنیم باز هم اطمینانی از عدم رشد تصاعدی کرونا در کشور نیست. توصیه کارشناسان بهداشتی برای ایام نوروز ۱۴۰۰ این است که حدالمقدور به سفر نروند اما در صورت ضرورت حتما از شرایط مقصد خود اطلاع حاصل کنید، در مکان های پرتردد حضور نیابید، غذای میان راه خود را از منزل تهیه و تمامی لوازم بهداشتی و ضدعفونی را همراه داشته باشید.

ناگفته پیداست در چنین وضعیتی، سه رقمی شدن آمار متوفیات کرونا در شبانه روز گذشته، چندان هم خبر عجیبی نخواهد بود.  زیرا به واقع ​سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا خبر داده است. سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۱۷ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۴۵ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۶۲ هزار و  ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی عنوان کرد: تا کنون ۱۲ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۷ شهرستان قرمز و ۴۷ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

دیگر کار به جایی رسیده است که بالاترین مقام اجرایی کشور از مردم می خواهد سفر نروند یا اگر به سفر رفته اند به خانه برگردند. امروز در جلسه کمیته مقابله با کرونا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه با عمل به توصیه قرارگاه عملیاتی از مردم خواسته شد که از سفر در ایام نوروز خودداری کنند، گفت: هنوز هم توصیه به مردم این است که اولویت آنها سفر نباشد و اگر به هردلیلی اقدام به مسافرت کرده اند سفرخود را کوتاه کنند.

سفرهای گسترده «کرونا مثبت‌ها» در نوروز/ درخواست رئیس‌جمهور از مردم برای ماندن در خانه

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای هفته های آینده نیز توصیه اکید به مردم، خودداری از سفر است، افزود: از کسانی که تصمیم به سفر دارند می خواهیم در برنامه سفر خود تجدید نظر کنند و اگر به هر دلیلی ناگزیر به سفر هستند، با رعایت حداکثری پروتکل ها از تجمع و دورهمی ها پرهیز کنند و نگرانی ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

در این میان ممکن است عده ای دلخوش به این باشند که قبلا کرونا گرفته و بهبود یافته اند ولی پزشکان از جمله پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری می گویند علائم کرونا می تواند در قالب ریزش مو، تب، ضعف، خستگی، سردرد و اختلالات خلقی، دو الی سه ماه ادامه پیدا کند و بدتر از همه اینها با وجود بهبودی قبلی، احتمال مبتلا شدن به ویروس جهش یافته کرونا وجود دارد.

باید توجه داشت آمار خسارتهای جانی کرونا در کشور (منتهی به ۴ فروردین ۱۴۰۰) آمار قابل توجهی است. طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر چهارشنبه (۴ فروردین ۱۴۰۰) یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۱۷ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۶۲ هزار و ۴۵ نفر را به کام مرگ کشیده است. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۴ فروردین ۱۴۰۰) بطور متوسط هر ساعت حدود ۳۱۸ نفر در ایران مبتلا و تقریبا ۴ نفر قربانی کرونا شده‌اند. در هر ساعت حدود ۲۹۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

واقعیت این است روند افزایشی مرگ و میر در کشور ما، در سایر مناطق جهان هم دیده می شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: روند کاهشی شش هفته ای فوتی‌های بیماری کووید-۱۹ در جهان متوقف شده است. گویا قصه کرونا سر دراز دارد.

۲۳۵۲۳۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.