سفته ‎بازان درپی قیمت ‎سازی بازار مسکن/واحدهای میلیاردی مسکن مهر!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آخرین گزارش اعلامی از سوی مرکز آمار ایران ، متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند ۹۹ حدود ۳ درصد در مقایسه با ماه پیش از آن یعنی بهمن ماه کاهش یافته است. با این حال بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۸۱.۹ درصد نسبت به اسفند سال

کد خبر : 43107
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۳۹
سفته ‎بازان درپی قیمت ‎سازی بازار مسکن/واحدهای میلیاردی مسکن مهر!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آخرین گزارش اعلامی از سوی مرکز آمار ایران ، متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند ۹۹ حدود ۳ درصد در مقایسه با ماه پیش از آن یعنی بهمن ماه کاهش یافته است. با این حال بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۸۱.۹ درصد نسبت به اسفند سال گذشته افزایش داشته است.

 بیشتر بخوانید:

                       قیمت هر متر مسکن ملی چقدر تمام می‎شود؟

                       اعلام جریمه عدم ثبت املاک در سامانه ملی املاک/واحدهای خالی در چه صورت مشمول مالیات هستند؟

قیمت مسکن در سه سال اخیر روندی افزایشی را تجربه کرده و این رشد عجیب قیمت هنوز متوقف نشده است. این رشد تا جایی تداوم داشته که متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسیده است . این نرخ که در مقایسه با بهمن و اسفند ۹۸ به ترتیب ۶.۶ و ۹۳.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 هر چند این روزها به واسطه شیوع کرونا ، مشاوان املاک تعطیل هستند اما ارسال فایل های فروش در فضای مجازی متوقف نشده و برآوردها نشان می‌دهد فایل های فروش افزایش قیمت محسوسی را حتی نسبت به یک ماه قبل تجربه کرده اند .

 بررسیها نشان میدهد این بار مسکن متوسط یا به بعارت دیگر مسکن مصرفی یعنی واحدهای مسکونی متراژ کوچک در مرکز شهر تهران و حاشیه شهر طعمه افزایش قیمت شده اند. به این ترتیب واحدهای مسکونی قدیمی تر در مناطق ارزان تهران که به طور متوسط قیمتی در حدود 20 تا 22 میلیون تومان در هر متر فایل می شدند ، این روزها به نرخ 25 تا 27 میلیون فایل می شوند .

برخی کارشناسان به استناد تعطیلی واحدهای مشاورا املاک در تهران می گویند، سفته بازارن و سرمایه گذاران بازار ملک از این موقعیت استفاده کرده اند و در نبود واحدهای صنفی این حوزه در صدد قیمت سازی در بازار هستند تا با عادی شدن فضا بتوانند قیمت‌های پیشنهادی خود را جای بیندازند. از سوی دیگر کندی سرعت ساخت و سازها به دلیل شیوع کرونا و گرانی مصالح ساختمانی چشم انداز قیمت مسکن را افزایشی کرده است و همین امر نیز مزید بر علت برای اعلام قیمت‌های بالاتر است.

خبرهای رسیده نشان می دهد دلالان مسکن در غیاب مشاوران املاک در شهرهای جدید نیز دست به‌کار شده‌اند. همین امر سبب شده است قیمت ها در شهر جدید پردیس که به دلیل نزدیکی به تهران جزو شهرهای جدید پرتقاضا برای سکونت در واحدهای مسکن مهر است دستخوش افزایش قیمت جدید شوند.

هر چند در نیمه اول سال گذشته قیمت مسکن تحت تاثیر رشد بهای دلار و بالا رفتن انتظارات تورمی افزایش یافت و  حتی بهای میلیاردی برای واحدهای مسکن مهری در این مطنقه ثبت شد اما به تدریج با تحولات رخ داده در عرصه اقتصاد کلان تقاضا فروکش کرد و واحدهای میلیاردی مسکن مهر با کاهش دویست تا چهارصد میلیون تومانی قیمت روبرو شدند .

 معامله گران دراین دوره از کاهش قابل توجه تقاضا برای خرید خبر می‌دادند و معتقد بودند کوچ سرمایه‌گذاران از بازار مسکن به واقعی تر شدن قیمت ها در این بازار کمک می کند اما به تدریج ، فضا برای بالاتر بردن قیمت‌ها مهیا شده است.

افزایش تقاضا از یک سو و رشد قابل توجه فایل ها نشان می‌دهد زمینه برای افزایش قیمت مهیا شده و واحدهایی که تا بهمن ماه در محدوده قیمتی 800 میلیون تومان قرار داشت، این روزها به قیمت یک میلیارد و پانصد تا یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان آگهی شده اند.

جولان دلالان در این بازار به سرعت در حال تسری به سایر مناطق تهران است. معامله گران البته از نبود خرید و فروش در این بازار خبر می دهند اما به نظر می‌رسد مقدمات برای رشد قیمت مسکن به استناد افزایش هزینه ساخت و ساز و طولانی‌تر شدن دوره ساخت ساختمان به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا در حال مهیا شدن است.

۲۲۳۲۲۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.