سفارشات ماشین آلات ژاپن در ماه فوریه برای دومین ماه کاهش می یابد که بر ترس از رشد افزوده است

این داده‌ها به نگرانی‌هایی افزوده شد که شرکت‌های ژاپنی به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و مواد خام، سرمایه‌گذاری خود را متوقف می‌کنند و این نگرانی‌ها را در مورد سرعت رشد اقتصادی در حالی که سومین اقتصاد بزرگ جهان تلاش می‌کند به سطوح قبل از همه‌گیری بازگردد، دامن می‌زند. شرکت‌ها نگران افزایش هزینه‌ها به دلیل تورم

کد خبر : 192671
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
سفارشات ماشین آلات ژاپن در ماه فوریه برای دومین ماه کاهش می یابد که بر ترس از رشد افزوده است


این داده‌ها به نگرانی‌هایی افزوده شد که شرکت‌های ژاپنی به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و مواد خام، سرمایه‌گذاری خود را متوقف می‌کنند و این نگرانی‌ها را در مورد سرعت رشد اقتصادی در حالی که سومین اقتصاد بزرگ جهان تلاش می‌کند به سطوح قبل از همه‌گیری بازگردد، دامن می‌زند.

شرکت‌ها نگران افزایش هزینه‌ها به دلیل تورم قیمت مواد خام هستند که می‌تواند به سود آسیب برساند. کوتا سوزوکی، اقتصاددان در Daiwa Securities گفت: خطر کاهش هزینه های سرمایه ای در آینده بسیار زیاد است.

داده‌های دفتر کابینه در روز چهارشنبه نشان داد که سفارش‌های اصلی ماشین‌آلات، یک شاخص پیشرو بسیار بی‌ثبات برای هزینه‌های سرمایه در شش تا نه ماه آینده، در ماه فوریه نسبت به ماه قبل 9.8 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از آوریل 2020 است.

این رقم بسیار بزرگتر از کاهش 1.5 درصدی پیش بینی شده توسط اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز و کاهش 2.0 درصدی در ژانویه بود و باعث شد تا دولت ارزیابی خود از سفارشات ماشین آلات را کاهش دهد و گفت که بهبود در حال توقف است.

سفارشات اصلی از شرکت های غیرتولید کننده به استثنای کشتی ها و تاسیسات برق در ماه فوریه 14.4 درصد کاهش یافت که به دلیل کاهش 36.9 درصدی سفارشات از سوی شرکت های خدمات فناوری اطلاعات، بزرگترین کاهش از ژانویه 2006 بود.

یک مقام دولتی در یک نشست خبری گفت: «بخش خدمات اطلاعاتی از اکتبر گذشته در خرید رایانه‌ها برای سیستم‌های فناوری اطلاعات و تأسیسات مرکز داده تهاجمی بوده است و به نظر می‌رسد این حرکت متوقف شده است».

یاسوناری اوئنو، اقتصاددان ارشد بازار در Mizuho Securities، که همچنین به تقاضای ضعیف بخش‌های حمل‌ونقل و مالی اشاره کرد، گفت: «این یک نتیجه شگفت‌انگیز و ترکیبی بود که ضعف را در بین غیرتولیدکنندگان نشان داد.

سفارشات تولیدکنندگان 1.8 درصد کاهش یافت، زیرا به دلیل تقاضای نرم از سوی صنایع شیمیایی و سایر مواد آسیب دیده بود. سفارش‌های شرکت‌های ماشین‌آلات الکتریکی با افزایش سرمایه‌گذاری در تجهیزات نیمه‌رسانا، 13.8 درصد افزایش یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد که بر اساس سال به سال، سفارش‌های اصلی در ماه فوریه 4.3 درصد افزایش یافته است که بسیار ضعیف‌تر از افزایش 14.5 درصدی مورد انتظار اقتصاددانان است.

کویا میامائه، اقتصاددان ارشد SMBC Nikko Securities گفت: «در ماه مارس و پس از آن، شرکت‌ها می‌توانند محتاط‌تر عمل کنند و سفارش‌های ماشین‌آلات را در مورد کندی اقتصاد جهانی و رالی کالاهای ناشی از بحران اوکراین کاهش دهند.»

نظرسنجی بانک مرکزی ژاپن در این ماه نشان داد که به دلیل اختلالات عرضه و افزایش هزینه های تولید، اعتماد تجاری ژاپن در سه ماهه اول برای اولین بار در نزدیک به دو سال گذشته بدتر شد.

نظرسنجی رویترز در روز چهارشنبه نشان داد، مدیران شرکت‌های بزرگ ژاپنی انتظار داشتند که چشم‌انداز بهبود کوتاه‌مدت در بهترین حالت، به دلیل عدم قطعیت‌هایی مانند بحران اوکراین و تأثیر آن بر تورم کالاها، متعادل بماند.

با توجه به افزایش فشارهای تورمی بر خانوارها و مشاغل، اقتصاددانان پیش بینی ها را برای رشد ژاپن کاهش داده اند.

تاکشی مینامی، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقاتی نورینچوکین، گفت: «بازگشت مصرف در آوریل تا ژوئن ممکن است به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت در افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی قوی نباشد». شرکت ها نیز می توانند هزینه ها را محدود کنند.

(گزارش توسط کانتارو کومیا؛ ویرایش توسط شری ناواراتنام و ریچارد پولین)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.