سفارت ایالات متحده در کوبا برای اولین بار از سال 2017 پردازش کامل ویزای مهاجرتی را از سر می گیرد

در عوض، کوبایی‌ها مجبور بودند برای پردازش ویزا به گویان سفر کنند، سفری پرهزینه که برای اکثر مردم جزیره دور از دسترس است. سفارت ایالات متحده در هاوانا سال گذشته پردازش محدود روادید را آغاز کرد و در سپتامبر بازگشایی کامل سال 2023 را برای “اطمینان از مهاجرت ایمن، قانونی و منظم کوبایی ها” اعلام

کد خبر : 302264
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱:۳۷
سفارت ایالات متحده در کوبا برای اولین بار از سال 2017 پردازش کامل ویزای مهاجرتی را از سر می گیرد


در عوض، کوبایی‌ها مجبور بودند برای پردازش ویزا به گویان سفر کنند، سفری پرهزینه که برای اکثر مردم جزیره دور از دسترس است. سفارت ایالات متحده در هاوانا سال گذشته پردازش محدود روادید را آغاز کرد و در سپتامبر بازگشایی کامل سال 2023 را برای “اطمینان از مهاجرت ایمن، قانونی و منظم کوبایی ها” اعلام کرد.

در طلوع آفتاب روز چهارشنبه، ده‌ها کوبایی، برخی از آنها که سال‌ها منتظر قرار ملاقات بودند، در پارک کوچکی در نزدیکی سفارت تجمع کردند، در حالی که منتظر دستورالعمل‌های کارکنان سفارت بودند، با اسناد و مدارک گپ می‌زدند.

باربارا نوداس، 20 ساله، گفت که در انتظار دریافت ویزا است که او را با پدرش در تامپا، فلوریدا متحد کند، روندی که بیش از دو سال طول کشیده است.

او در حالی که تقریبا گریه می کرد گفت: «رویای آمریکایی بسیاری از مردم در حال تحقق است. “این لحظه ای است که مدت ها منتظرش بودیم.”

اما نوداس، که از شرق کوبا برای دریافت ویزای خود سفر کرده است، هنوز هم جزو معدود خوش شانس هایی است که به طور قانونی سفر شمال را انجام می دهند.

واشنگتن سال گذشته 20000 ویزای مهاجرتی برای کوبایی‌ها صادر کرد، از جمله تعداد محدودی از هاوانا، مطابق با توافق‌نامه‌های مهاجرتی که قبلاً امضا شده بود، و گفته است که قصد دارد در سال 2023 نیز همین کار را انجام دهد.

کوبا و ایالات متحده نیز مذاکراتی را که یک بار به طور منظم در مورد مهاجرت انجام می دادند، در تلاشی برای کاهش این جریان از سر گرفته اند.

اما رکوردشکنی 250000 کوبایی با این وجود در سال گذشته جزیره را به مقصد ایالات متحده ترک کردند، اکثر آنها از طریق مسیرهای خطرناک و نامنظم، از شمال آمریکای مرکزی به سمت مرز یا از طریق تنگه فلوریدا با قایق های دست ساز متزلزل سفر کردند.

کوبا تحریم ایالات متحده را مقصر می داند، شبکه ای از قوانین و مقررات ایالات متحده که معاملات تجاری و مالی با جزیره را پیچیده می کند، اقتصاد آن را فلج کرده و به مهاجرت غیرقانونی دامن می زند.

کمبود گسترده مواد غذایی، سوخت، دارو و برق – که با همه‌گیری ویروس کرونا بدتر شده است – باعث ناآرامی‌های پراکنده در جزیره شده است و بسیاری به دنبال جایگزینی در خارج از کشور هستند.

(گزارش توسط دیو شروود و ماریو فوئنتس در هاوانا؛ ویرایش توسط متیو لوئیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.