سر شلوغ پنتاگون در فروش سلاح به اروپایی‌ها

[ad_1] به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع گفتند که دفتر خرید و پشتیبانی پنتاگون که مسوول خرید تسلیحات برای وزارت دفاع ایالات متحده است، با افزایش تقاضای متحدان اروپایی که امید دارند از طریق یک کشور ثالث بتوانند تسلیحاتی را به اوکراین منتقل کنند یا تسلیحاتی را برای تقویت موضع دفاعی خودشان بخرند، مواجه

کد خبر : 178123
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۰۲
سر شلوغ پنتاگون در فروش سلاح به اروپایی‌ها

[ad_1]

به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع گفتند که دفتر خرید و پشتیبانی پنتاگون که مسوول خرید تسلیحات برای وزارت دفاع ایالات متحده است، با افزایش تقاضای متحدان اروپایی که امید دارند از طریق یک کشور ثالث بتوانند تسلیحاتی را به اوکراین منتقل کنند یا تسلیحاتی را برای تقویت موضع دفاعی خودشان بخرند، مواجه شده است.

به گفته این منابع، تیم واکنش سریع پنتاگون در روزهای اخیر برای هماهنگی و تسهیل فرایند بروکراسی فروش و انتقال تسلیحات و اینکه درخواست‌های متحدان را در اولویت قرار دهد، احیا شده است. پنتاگون در دوره دونالد ترامپ از این تیم واکنش سریع استفاده می‌کرد.

یک مقام دفاعی آمریکا گفت: به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم وزارت دفاع برای انعطاف‌پذیری زنجیره تامین، این وزارتخانه در حال ارزیابی ظرفیت پایه صنعتی برای تولید اقلام حیاتی برای امنیت ملی ما و متحدان و شرکای ماست. این تلاش بر شناسایی محدودیت‌های زنجیره تامین کلیدی و اقدامات سبک‌سازی کار برای بهبود ظرفیت متمرکز است.

این عملیات با هماهنگی آژانس همکاری امنیت دفاعی ایالات متحده که بر فروش و انتقال سلاح به کشورهای دیگر از طرف پنتاگون نظارت می‌کند، اجرا می‌شود.

براساس ایمیلی که رویترز مشاهده کرده است، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا خواستار تجهیزاتی برای ساقط کردن یا مختل کردن پهپادها شده که یا در انبار موجود باشند یا بتوان ظرف ۱۲۰ روز آنها را برای ارسال آماده کرد.

در این پیام آمده است: در سایه بحران موجود در اروپا، دولت آمریکا به تلاش‌هایی برای شناسایی راهکارهایی که بتواند به اوکراین در وضعیت فعلی کمک کند، ادامه خواهد داد. یکی از حوزه‌های تمرکز ما فناوری سامانه‌های هوایی بدون سرنشین کوچک است که در سرنگون کردن پهپادها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات ضد پهپاد، دارای سایز، قیمت و اشکال مختلف است و به عنوان نمونه، قیمت یکی از مدل‌های کوچک شرکت آی‌ایکس‌آی ده‌ها هزار دلار است. مدل‌های بزرگتر از آن، بین سه میلیون تا شش میلیون دلار قیمت دارند.  

پنتاگون تاکید دارد که سامانه‌های کوچکتر نظیر سیستم‌های ضد تانک جاولین و موشک ضد هواپیمای استینگر که متحدان آمریکا از طریق زمینی و تقریبا روزانه به اوکراین می‌فرستند، موثرترین تاثیر تجهیزات است.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.