سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

برترین‌ها: تاریخ ساخت اولین موتورسیکلت بنزینی به سال ۱۸۸۵ میلادی باز می‌گردد و در آن زمان دو مخترع آلمانی اولین موتورسیکلت دنیا با پیشرانه درون‌سوز معرفی کردند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت دقیقاً ۱۳۴ سال از حضور موتورسیکلت‌ها می‌گذرد و پیشرفت فناوری، دستاورد‌های زیادی را به دنیای موتورسیلکت‌ها عرضه کرده و

کد خبر : 5836
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۶:۲۹
سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹


برترین‌ها: تاریخ ساخت اولین موتورسیکلت بنزینی به سال ۱۸۸۵ میلادی باز می‌گردد و در آن زمان دو مخترع آلمانی اولین موتورسیکلت دنیا با پیشرانه درون‌سوز معرفی کردند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت دقیقاً ۱۳۴ سال از حضور موتورسیکلت‌ها می‌گذرد و پیشرفت فناوری، دستاورد‌های زیادی را به دنیای موتورسیلکت‌ها عرضه کرده و این روز‌ها با موتورسیکلت‌هایی طرف هستیم که نه تنها سرعت بسیار زیادی دارند بلکه به لحاظ امکانات و ایمنی نیز سواری دلچسبی را در اختیار موتورسیلکت‌سوار قرار می‌دهند.

این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت و به همین دلیل در ادامه قصد داریم با سریع‌ترین موتورسیلکت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹ آشنا شویم.

دوکاتی ۱۰۹۸ اس، (Ducati ۱۰۹۸S)

نهایت سرعت ۲۷۱ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

تجربه نشان داده است برند‌های خودرو و موتورسیکلت‌ساز ایتالیایی شاید محصولات زیادی نسبت به دیگر کشور‌ها عرضه نکرده باشند، اما محصولاتی که این برند‌ها عرضه می‌کنند به‌سرعت در میان بهترین‌های بازار قرار می‌گیرد. برند ایتالیایی دوکاتی نیز دلیل خوبی برای اثبات این ادعا است.

دوکاتی که نزدیک به یک سده از تاسیس آن می‌گذرد در طول‌ها سال‌ها، بهترین موتورسیکلت‌های دنیا را عرضه کرده و این روز‌ها به‌عنوان یکی از شناخته‌ترین نام‌ها در دنیای موتورسیکلت به‌حساب می‌آید. دوکاتی ۱۰۹۸ اس مثال خوبی برای اثبات تخصص دوکاتی در ساخت موتورسیکلت است.

این موتورسیکلت در حال حاضر نه‌تن‌ها به‌عنوان یکی از سریع‌ترین موتور‌های دنیا شناخته می‌شود، بلکه به‌لحاظ راحتی نیز امکانات خوبی در اختیار راننده قرار می‌دهد و سواری لذت‌بخشی دارد. از آنجایی که از یکی از سریع‌ترین موتورسیلکت‌های دنیا صحبت می‌کنیم، دوکاتی در این موتورسیکلت از فناوری‌های زیادی که در موتورسیلکت‌های مسابقه‌ای استفاده می‌شود کمک گرفته است و به لحاظ فنی نیز شاهد حضور دستاورد‌های زیادی برای کاهش وزن موتورسیکلت هستیم. در نتیجه نه تنها نه‌تن‌ها با سریع‌ترین موتورسیکلت دوکاتی طرف هستیم بلکه این موتور تیزپر و چابک به‌عنوان سبک‌ترین موتورسیکلت دوکاتی نیز شناخته میشود.

پیشرانه این موتورسیلکت ظرفیتی معادل با ۱۰۹۹ سی. سی دارد و ۱۶۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار موتورسیکلت‌سوار قرار می‌دهد. این موتورسیلکت از ۶ دنده کمک گرفته و در عرض ۳.۲ ثانیه از سرعت صفر به یک‌صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.


بی. ام؛ و کی ۱۲۰۰ اس، (BMW K ۱۲۰۰S)

نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

بی. ام؛ و یکی از بهترین برند‌ها در زمینه ساخت موتورسیکلت و خودرو است و موتورسیکلت‌های این برند هواداران زیادی دارند. بی. ا‌م؛ و کی ۱۲۰۰ اس از آخرین دستاورد‌های بی. ام؛ و در ساخت موتورسیکلت بهره گرفته است و پیشرانه‌ای با ظرفیت ۱۱۵۷ سی. سی از نوع چهار سیلندر در این موتورسیکلت تعبیه شده تا ۱۶۴ اسب‌بخار نیرو را در اختیار موتورسیکلت‌سوار قرار دهد. این پیشرانه که دور موتور آن ۱۰۲۵۰ دور دقیقه است به راحتی موتورسیکلت را با سرعت سرسام‌آور ۲۸۰ کیلومتر در ساعت به پیش می‌راند.

در این موتورسیکلت قدرتمند شاهد حضور سیستم تعلیق بسیار پیشرفته‌ای نیز هستیم، از طرف دیگر بی. ام؛ و در ساخت موتورسیکلت کی ۱۲۰۰ اس به همان اندازه که به فکر سرعت این موتورسیکلت بوده است به همان اندازه نیز برای توقف این موتورسیکلت اهمیت داده و به همین دلیل نیز ساز و کار پیشرفته‌ای را برای ترمز‌های این موتورسیکلت شاهد هستیم.

در کنار این موارد باید گفت برند بی. ام. وی ید طولایی در طراحی محصولات خود دارد و موتورسیکلت بی. ا؛ و کی ۱۲۰۰ اس به لحاظ زیباشناختی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نه تنها یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا است، بلکه یکی از زیباترین موتورسیکلت‌های جهان نیز به حساب می‌آید.

این موتورسیکلت گیربکسی با ۶ دنده دارد و در عرض ۳ ثانیه از سرعت سفر به یک‌صد کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد.


آپریلا آر. اس. وی ۱۰۰۰ آر میله (Aprilia RSV ۱۰۰۰R Mille)

نهایت سرعت ۲۸۱ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

برند ایتالیایی آپریلا یکی دیگر از برند‌های قدیمی دنیای موتورسواری است که در سال ۱۹۴۵ تاسیس شد و کار خودش را با ساخت دوچرخه و اسکوتر شروع کرد و در نهایت به دنیای پرشتاب موتورسیکلت‌ها قدم گذاشت. موتورسیکلت آپریلا آر. اس. وی ۱۰۰۰ آر میله، سریع‌ترین و البته سنگین‌ترین موتورسیکلت این برند ایتالیایی به‌حساب می‌آید و پیشرانه‌ای با ظرفیت ۹۹۸ سی. سی دارد. دور موتور این پیشرانه برابر با ۱۰۰۰ دور در دقیقه است و ۱۴۱.۱۳ اسب‌بخار نیرو دارد.

به لطف چنین پیشرانه قدرتمندی این موتورسیکلت در عرض یک چشم به هم زدن از نظر‌ها پنهان می‌شود و در عرض تنها ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در سریع‌ترین حالت تا ۲۸۱ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

موتورسیکلت آپریلا آر. اس. وی ۱۰۰۰ آر میله به لحاظ زیبایی هم موتورسیکلت بسیار جذابی به حساب می‌آید و برند آپریلا وسواس زیادی برای راحتی سرنشین در این موتورسیکلت به‌خرج داده و به همین دلیل نیز زین بسیار راحتی دارد که موتورسوار را در مسیر‌های طولانی هرگز خسته نمی‌کند.

سیستم خنک‌کنندگی مایع و بهره گرفتن از ۶ دنده را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این موتورسیکلت زیبای ایتالیایی گوشزد کرد.


ام. وی آگوستا اف.۴. ۱۰۰۰ آر (MV Agusta F۴، ۱۰۰۰R)

نهایت سرعت ۲۹۶ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

طرفداران موتورسیکلت‌سواری به‌خوبی می‌دانند که ایتالیا مهد موتورسواران است، دلیل این امر را می‌توان در شرایط آب و هوایی سرسبز ایتالیا دانست که موتورسواری را لذت‌بخش و خاطره‌انگیز می‌کند. به همین دلیل نیز برند‌های خوشنام و معتبر ایتالیایی را سراغ داریم که موتورسیکلت‌هایشان یکی از دیگری سریع‌تر و چابک‌تر است. در این زمینه می‌توان به برند ایتالیایی ام. وی آگوستا اشاره کرد. این برند در سال ۱۹۴۵ تاسیس شده و برند شناخته شده‌ای در سطح جهانی به حساب می‌آید.

موتورسیکلت ا. وی آگوستا اف.۴. ۱۰۰۰ آر، گل سرسبد موتورسیکلت‌های آگوستا است و از موتورسیکلتی صحبت می‌کنیم که به‌صورت محدود تولید شده و به همین دلیل نیز امکانات خاص و طرفداران خاص‌تری دارد. این موتورسیکلت از پیشرانه‌ای با ظرفیت ۱۰۰۰ سی. سی بهره می‌برد و به سیستم خنک‌کنندگی مایع مجهز است. دور این پیشرانه، ۱۰۰۰ دور در دقیقه است و ۱۷۴ اسب‌بخار نیرو در اختیار موتورسیکلت‌سوار قرار می‌دهد.

به لطف این ویژگی‌ها با موتورسیکلتی طرف هستیم که در عرض ۳.۱ ثانیه از سرعت صفر به یک‌صد کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد در نهایت ۲۹۶ کیلومتر سرعت دارد. سیستم پیشرفته ترمز ای. بی. اس (ABS)، کنترل موتورسیکلت در سطح جاده و شتا‌ب‌گیری سریع را می‌توان از فناوری‌های جدیدی دانست که در موتورسیکلت ام. وی آگوستا اف ۴. ۱۰۰۰ با آن‌ها طرف هستیم.


هوندا سی. بی. آر ۱۱۰۰ ایکس. ایکس سوپر بلک‌بِرد (Honda CBR۱۱۰۰XX Super Blackbird)

نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

هوندا برند شناخته شده‌ای برای علاقه‌مندان موتورسیکلت در ایران و جهان است و از برندی صحبت می‌کنیم که در سال ۱۹۴۰ در ژاپن تاسیس شد و کار خود را با تولید رینگ پیستون آغاز کرد و در نهایت به غولی بزرگ در زمینه ساخت وسیله‌های نقلیه تبدیل شد. برند هوندا تاکنون موتورسیکلت‌های زیادی روانه بازار کرده که یکی از دیگری جذاب‌تر هستند، اما در میان تمامی این موتورسیکلت‌ها چیزی که چشم ما را گرفت، موتورسیکلت سی. بی. آر ۱۱۰۰ ایکس. ایکس سوپر بلک‌برد است. این موتورسیکلت به‌عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت هوندا شناخته می‌شود و تولید آن به سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ باز می‌گردد.

موتورسیکلت پرسرعتی که از آن صحبت می‌کنیم توانست دیگر رقیب ژاپنی خود، کاواساکی زد. ایکس. ۱۱ را به‌لحاظ سرعت پشت سر بگذارد و سریع‌ترین موتور ژاپنی لقب بگیرد. پیشرانه‌ای با ظرفیت ۱۱۳۷ سی. سی در قلب این موتورسیکلت تعبیه شده و ۱۵۲ اسب‌بخار نیرو در اختیار موتورسیکلت‌سوار قرار می‌دهد تا با نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت، دل جاده‌ها را بشکافد.

این موتورسیکلت به لحاظ تجربه موتورسیکلت‌سواری نیز بسیار خوش‌فرمان و راحت است و فناوری‌های پیشرفته‌ای در آن به خدمت گرفته شده تا در حین رانندگی کنترل بیشتری در سطح جاده داشته باشد. تنظیم سرعت با ۶ دنده و دور موتور ۷۲۵۰ دور در دقیقه را می‌توان از دیگر ویژگی‌های هوندا سی. بی. آر ۱۱۰۰ ایکس. ایکس سوپر بلک‌بِرد نام برد.


سوزوکی هایابوسا (Suzuki Hayabusa)

نهایت سرعت ۳۱۲ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

سال‌های سال است که ژاپن را به قطبی در صنعت تولید خودرو و موتورسیکلت می‌شناسیم و سوزوکی یکی از مطرح‌ترین برند‌ها در تولید خودرو به‌حساب می‌آید، اما این برند موتورسیکلت‌های جذاب و سریعی نیز روانه بازار کرده که ویژگی‌های آن‌ها یکی از دیگری بهتر است و موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا سریع‌ترین موتورسیکلت سوزوکی و یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌ها در دنیا است.

جالب است بدانید سوزوکی برای انتخاب نام این موتورسیکلت خوش‌سلیقگی به خرج داده و نام هایابوسا که در زبان ژاپنی به سریع‌ترین پرنده دنیا گفته می‌شود را برای سریع‌ترین موتورسیکلت خود انتخاب کرده است. این پرنده در پیش ما فارسی زبان‌ها با نام قوش یا باز (Peregrine Falcon) شناخته می‌شود و پهنای آسمان را با سرعتی برابر با ۲۰۳ کیلومتر در ساعت پشت‌سر می‌گذارد. سوزوکی هایابوسا نیز به لحاظ سرعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با موتورسیکلت چابک و سریعی طرف هستیم که پیشرانه‌ای با ظرفیت ۱۳۴۰ سی. سی دارد و ۱۹۷ اسب‌بخار نیرو در اختیار موتورسیکلت‌سوار قرار می‌دهد. در موتور این پیشرانه برابر با ۶۷۵۰ دور در دقیقه است و با ۶ دنده می‌توان سرعت و قدرت این موتورسیکلت را کنترل کرد.

به لطف این ویژگی‌ها سوزوکی هایابوسا در عرض ۲.۵ ثانیه از سرعت صفر، به یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند و سیستم تزریق سوخت بسیار پیشرفته‌ای در این موتورسیکلت استفاده شده تا نه تنها با یکی از سریع‌ترین، بلکه با یکی از کم‌مصرف‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا سر و کار داشته باشیم.


کاواساکی نینجا زد. ایکس ۱۴. آر (Kawasaki Ninja ZX-۱۴R)

نهایت سرعت ۳۳۴ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

کاواساکی از آن دسته شرکت‌های بزرگ ژاپنی است که ید طولایی در صنایع سنگین دارد و گفته می‌شود که حتی قطعات هواپیما‌های بوئینگ را نیز تولید می‌کند. کاواساکی که افتخار ساخت موتورسیکلت‌های بسیار قدرتمند و چابکی را در کارنامه اش دارد به ساخت کاواساکی نینجا زد. ایکس‌۱۴. آر افتخار می‌کند و با موتورسیکلتی طرف هستیم که در عرض تنها ۲.۷ ثانیه از سرعت صفر کیلومتر در ساعت به سرعت ۲.۷ یک‌صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این موتورسیکلت از پیشرانه‌ای با ظرفیت ۱۴۴۱ سی. سی بهره می‌گیرد و دور موتور آن ۱۰ هزار دور در دقیقه است. به لطف چنین پیشرانه قدرتمندی، موتورسیکلت نینجا کاواساکی یکی از شناخته‌شده‌ترین موتورسیکلت‌ها به لحاظ سرعت به‌حساب می‌آید و سری موتورسیکلت‌های نینجای کاواساکی چندین دهه است که همیشه نام آن‌ها در فهرست سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا قرار دارد.

کاواساکی نینجا زد. ایکس ۱۴. آر، دارای ۶ دنده است و در عرض ۷.۲ ثانیه به میزان ۲۰۰ کیلومتر سرعت می‌گیرد.


ام. ام تورباین سوپربایک وای. تو. کی (MTT Turbine Superbike Y۲K)

نهایت سرعت ۳۶۵ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

به هر اندازه که به پایان فهرست سریع‌ترین موتورسیکلت‌های ۲۰۱۹ نزدیک می‌شویم به همان اندازه نیز به موتورسیکلت‌های چابکی می‌رسیم که سرعت‌های دیوانه‌واری دارند. در این قسمت نیز به موتورسیکلتی رسیدیم که رکورد کتاب گینس را در زمینه بیشترین سرعت از آن خود کرده است.

این موتورسیکلت ساخت دست شرکت تکنولوژی‌های مارین تورباین (Marine Turbine Technologies) و به رغم اینکه تاریخ ساخت آن به سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی باز می‌گردد، اما هنوز موتورسیکلت‌های زیادی موفق به شکستن رکورد ام. ام. تورباین سوپربایک وای. تو. کی نشده‌اند. طراحی این موتورسیکلت با چیزی که تاکنون دیده‌ایم تفاوت دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده که انرژی گرمایی اگزوز را به نیروی خروجی تبدیل کند و برای رسیدن به این هدف از یک پیشرانه مخصوص ساخت دست رولزرویس کمک گرفته است.

این پیشرانه ۳۲۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و دور موتور آن ۵۲ هزار در دقیقه است. جالب اینجاست به رغم چنین پیشرانه‌ای، موتورسیکلت ام. ام. تورباین سوپربایک وای. تو. کی تنها از دو دنده نیمه‌خودکار بهره گرفته است.


کاواساکی نینجا اچ. تو. آر (Kawasaki Ninja H۲R)

بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

برای شما در بالا گفتیم که سری موتور‌های نینجای کاواساکی، در گروه سریع‌ترین موتور‌های دنیا قرار دارند و به همین دلیل در این فهرست یک بار دیگر به یک موتورسیکلت سریع و چابک از کاواساکی رسیدیم که سرعتی چشم‌گیر و مثال‌زدنی دارد. در خصوص قدرت این موتورسیکلت کافی است به پیشرانه قدرتمند آن اشاره کنیم که ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار موتورسیکلت‌سوار قرار می‌دهد. به لطف این پیشرانه ۹۹۸ سی. سی، این موتورسیکلت به‌راحتی به سرعتی بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

کاواساکی برای اینکه سرعت سرسام‌آور این موتورسیکلت را مهار کند و از طرف دیگر امنیت موتورسوار در سرعت‌های بالا حفظ شود، تمهیدات ویژه‌ای را کاواساکی نینجا اچ. تو. آر تعبیه کرده است. مهندسین طراح کاواساکی در ساخت این موتورسیکلت از فرآیند طراحی موتورسیکلت‌های موتو. جی. پی (MotoGP) و خودرو‌های فرمول‌وان کمک گرفته اند. در نتیجه با موتورسیکلتی طرف هستیم که طراحی آینده‌نگرانه‌ای دارد و سواری با آن لذت‌بخش و دلنشین است.


دوج تاماهاک (Dodge Tomahawk)

سرعتی برابر با ۶۷۵ کیلومتر در ساعت

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا در سال ۲۰۱۹

در این قسمت به آخرین و سریع‌ترین موتورسیکلت دنیا رسیدیم که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها، موتورسیکلت دیگری بتواند به لحاظ سرعت، دوج تاماهاک را پشت‌سر بگذارد. این موتورسیکلت افتخار صنعت موتورسیکلت‌سازی به حساب می‌آید و شرکت دوج اولین بار آن را در سال ۲۰۰۳ رونمایی کرد. جالب است بدانید از سال ۲۰۰۳ تاکنون هیچ موتورسیکلتی نتوانسته رکورد سرعت دوج تاماهاک را بشکند و هنوز هم در سال ۲۰۱۹، این موتورسیکلت به‌عنوان سریع‌ترین موتور دنیا شناخته می‌شود. جالب‌تر اینکه به‌رغم جذابیت زیاد این موتورسیکلت و سرعت بسیار زیاد آن، از قرار معلوم دوج تاماهاک مشتری زیادی ندارد چرا که گزارش شده است سازنده آن از سال ۲۰۰۳ تاکنون تنها ۹ دستگاه از این موتورسیکلت را به فروش رسانده است.

کاملاً مشخص است رسیدن به سرعتی برابر با ۶۷۵ کیلومتر در ساعت با پیشرانه‌های معمولی صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل نیز دوج در این موتورسیکلت از یک پیشرانه سنگین با ظرفیت ۸.۳ لیتر کمک گرفته است. این پیشرانه از نوع وی. ۱۰ اس. آر. تی دوج وایپر (V-۱۰ SRT ۱۰ Dodge Viper) است و ۵۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار موتورسیکلت‌سوار قرار می‌دهد تا با بیشترین سرعت ممکن در جاده‌ها جولان دهد.

جالب‌تر اینکه با موتورسیکلتی طرف هستیم که طراحی‌های رایج ساخت موتورسیکلت را زیر پا گذاشته و به جای دو چرخ، در این موتورسیکلت چهار چرخ تعبیه شده است که دو چرخ در جلو و دو چرخ نیز در عقب قرار گرفته است. دوج تاماهاک به لحاظ شتاب نیز رکوردی شکست‌ناپذیر از خود به جای گذاشته و در عرض تنها ۱.۵ ثانیه به میزان یک‌صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. از آنجایی که این موتورسیکلت برای سرعت‌های بسیار زیاد طراحی شده، تنها دارای دو دنده است و دور موتور آن به ۵۶۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

ناگفته نماند از آنجایی که موتورسواری با سرعتی نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر در ساعت واقعاً کار ماجراجویانه و مرگباری به حساب می‌اید و احتمال خطر آن بسیار زیاد است، در نتیجه رکورد سرعت دوج تاماهاک رسما در هیچ آزمایشی ثبت نشده است.

در این قسمت به پایان فهرست سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا رسیدیم، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از عاشقان موتورسیکلت و سرعت هستید و اطلاعات جالبی در این زمینه می‌دانید، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: themysteriousworld



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.