سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی

بلیت برای سفرهای نوروزی به شدت کم است و مسافران برای تهیه بلیت سردرگم هستند. وزیر راه و شهرسازی از همان ابتدایی که بحث کمبودهای بلیت نوروزی مطرح شد صحبت‌هایی در خصوص افزایش ۱۵ درصدی ناوگان‌های حمل و نقل انجام داد؛ اما با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را سپری می‌کنیم شاهد کمبود بلیت

کد خبر : 335053
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی


بلیت برای سفرهای نوروزی به شدت کم است و مسافران برای تهیه بلیت سردرگم هستند. وزیر راه و شهرسازی از همان ابتدایی که بحث کمبودهای بلیت نوروزی مطرح شد صحبت‌هایی در خصوص افزایش ۱۵ درصدی ناوگان‌های حمل و نقل انجام داد؛ اما با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را سپری می‌کنیم شاهد کمبود بلیت در تمام بخش‌های حمل و نقل عمومی هستیم.

مسافران در صورت پیدا نکردن بلیت اتوبوس به لیست انتظار مراجعه کنند

در حوزه حمل ونقل جاده‌ای داریوش باقر جوان می‌گوید: اکنون برای تمامی مسیرها، بلیت اتوبوس وجود دارد و مسافران هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری می‌توانند بلیت تهیه کنند.

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری، در صورتی که مسافری نتوانست بلیت پیدا کنند، می‌تواند با مراجعه به بخش رزرواسیون در لیست انتظار برای تهیه بلیت قرار بگیرد و در صورت تکمیل شدن ظرفیت اقدام به انجام سفر و یا سرویس فوق العاده کنند.

وی ادامه می‌دهد: به هیچ عنوان عدم فروش بلیت توسط رانندگان یا شرکت‌های حمل ونقل مسافری را تأیید نمی‌کنم و اکنون تمامی تشکل‌ها و بخش‌های صنفی برای خدمات دهی به مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

باقر جوان اظهار می‌کند: در صورتی که شرکت‌های حمل ونقلی یا رانندگان برای تهیه لوازم یدکی یا سوخت مشکل دارند با اعلام نیاز خود می‌توانند آنها را اعلام کنند.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری تاکید می‌کند: در حال حاضر ۸ هزار دستگاه اتوبوس با متوسط ظرفیت ۳۲ نفر و ۲۴ هزار دستگاه مینی بوس با ظرفیت ۱۷ نفر و ۳۳ هزار دستگاه سواری کرایه پلاک عمومی با ظرفیت سه نفر برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان می‌کند: با توجه به تشدید تحریم‌ها، امسال نسبت به سال گذشته تعداد ناوگان حمل و نقل با کاهش روبرو شده است.

سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی

کمبود بلیت قطار به دلیل تقاضای بالا در این بخش است

همانطور که در ابتدای گزارش گفته شد کمبود بلیت فقط مختص ناوگان اتوبوس رانی نیست بلکه در حوزه ریلی نیز این موضوع به چشم می‌خورد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از ۵۰۰ ناوگان حمل و نقل ریلی باری تاکید کرد که با محدودیت ناوگان حمل و نقل مسافری به دلیل فرسودگی ناوگان مواجه هستیم.

مهرداد بذرپاش تاکید کرد: دولت قبل به جای تعمیر ناوگان‌های فرسوده آنها را از دور خارج کرده است و این کمبودهای امروز را رقم زده و دولت سیزدهم تلاش دارد تا ناوگان‌های فرسوده را تعمیر و حتی ناوگان‌های نو مسافری را به این بخش ریلی اضافه کند تا دیگر شرمنده مردم در بخش کمبودهای مسافری نباشیم و مشکلات حمل و نقل ریلی مسافری نیز برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشترین میزان تقاضای سفر به مشهد مقدس است، گفت: به شرکت راه آهن ابلاغ کردیم که ظرفیت حمل و نقل ریلی مسافری مشهد ۱۵ درصد افزایش یابد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کسی بلیت‌ها را نگه نمی‌دارد، گفت: این بلیت‌ها برای عرضه و فروش به مسافران است و به مردم قول می‌دهیم در حد توان خود بلیت‌ها را آماده کنیم ولی علت اینکه برخی نتوانسته اند بلیت قطار تهیه کنند به دلیل تقاضای بسیار زیاد سفر با قطار است.

سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی

سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی

سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی

قیمت بلیت هواپیما کنترل‌شده است

یکی دیگر از مشکلات مسافران نوروزی موضوع کمبود بلیت در بخش حمل و نقل هوایی است در همین رابطه جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفته است: قیمت بلیت هواپیما کنترل شده و در چارچوب دامنه نرخ مصوب فروخته می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد عامل گرانفروشی ایرلاین‌ها نیستند و بازیگران و نرم‌افزارهای موبایلی دلیل گرانفروشی بلیت هواپیما هستند.

وی اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی از تمامی ظرفیت‌های خود برای جابه‌جایی مسافران استفاده می‌کنند و هیچ افزایش قیمتی وجود ندارد و این سخن که پروازهای داخلی کاهش یافته و شرکت‌ها به پروازهای خارجی روی آورده اند را به صورت کامل تکذیب می‌کنم چرا که مجوز در بخش هوایی به ۶۵۰ مورد رسیده است.

سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی

سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی

سرگردانی مسافران در خرید بلیت های نوروزی

این روزها نه تنها در بخش اتوبوس بلکه بخش ریلی و هواپیمایی هم کمبود بلیت دیده می‌شود و وضعیت نابسامانی دارد چرا که در همه سایت‌های فروش بلیت حتی یک بلیت هم موجود نیست باید دید تقاضا زیاد است یا اینکه کمبود بهانه‌ای برای گرانی قیمت ناوگان‌های حمل و نقل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

35217



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.