سرنوشت ولیعهد معزول سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام؛نفت هم به نجات او نیامد!

خبرگزاری فرانسه امروز نوشت که مطرح شدن یک دعوای تجاری علیه محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان سعودی بار دیگر موضوع سرنوشت نامعلوم وی را مطرح ساخت. محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ پسر عمویش محمد بن نایف را از سمت ولایتعهدی عربستان سعودی برکنار کرد و از مارس ۲۰۲۰ میلادی که بن نایف بازداشت

کد خبر : 64149
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
سرنوشت ولیعهد معزول سعودی همچنان در هاله‌ای از ابهام؛نفت هم به نجات او نیامد!



خبرگزاری فرانسه امروز نوشت که مطرح شدن یک دعوای تجاری علیه محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان سعودی بار دیگر موضوع سرنوشت نامعلوم وی را مطرح ساخت. محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ پسر عمویش محمد بن نایف را از سمت ولایتعهدی عربستان سعودی برکنار کرد و از مارس ۲۰۲۰ میلادی که بن نایف بازداشت شد، دیگر تصویری از وی منتشر نشده است.

 

محمد بن نایف که زمانی مهره مورد اعتماد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در عربستان به شمار می‌رفت و در میان آل سعود حامیان پرشماری دارد، از سال ۲۰۱۲ و به مدت سه سال وزیر کشور عربستان بود و در سال ۲۰۱۵ به ولایتعهدی منصوب شد.

مستندات یکی از دادگاه‌های ایالت پنسیلوانیای آمریکا نشان می‌دهد که سه سال پیش یکی از اتباع سعودی به نام نادر ترکی الدساری که به همراه خانواده‌اش ممنوع الخروج شده و در معرض بازداشت به وسیله مأموران سعودی‌ بودند، از طرف فرزندش رُکان که شهروند آمریکاست از محمد بن نایف و دیگر مقام‌های سعودی به اتهام قصور در اجرای یک پروژه پالایشگاهی در جزیره سنت لوسیای دریای کارائیب شکایت کرد.

با توجه به مجهول‌المکان بودن شاهزاده محمد بن نایف، شکایت‌نامه مذکور با افزودن محمد بن سلمان و نقش او در حبس خانگی و مصادره دارایی‌های بن نایف و ممانعت از عمل وزیر کشور پیشین به تعهداتش در قرارداد پالایشگاهی موصوف، تغییر کرد.

پس از آنکه دادگاه از محمد بن سلمان خواست تا مکان محمد بن نایف را افشا کند، تیم حقوقی ولیعهد سعودی اعلام کردند که حاضرند به صورت محرمانه نشانی او را اعلام کنند چرا که ولیعهد پیشین با «تهدیدهای تروریستی» روبرو است. آن‌ها اشاره‌ای به بازداشت او نکرده و قاضی دادگاه ماه پیش این پرونده را مختومه اعلام کرد و پرسش‌ها در مورد وضعیت و مکان محمد بن نایف بی پاسخ باقی ماند.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.