سرمایه گذاری در استرالیا | 6 شرط اصلی سرمایه گذاری استرالیا

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید اقامت سرمایه گذاری در استرالیا یکی از مناسب‌ترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا می‌باشد؛ یکی از موارد مهمی که متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا باید از آن اطلاع داشته باشند، شرایط و مبلغ سرمایه گذاری در این کشور است که در این مطلب به بررسی آنها پرداخته‌ایم. روش‌های

کد خبر : 212172
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۵۸
سرمایه گذاری در استرالیا | 6 شرط اصلی سرمایه گذاری استرالیا

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اقامت سرمایه گذاری در استرالیا یکی از مناسب‌ترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا می‌باشد؛ یکی از موارد مهمی که متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا باید از آن اطلاع داشته باشند، شرایط و مبلغ سرمایه گذاری در این کشور است که در این مطلب به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

روش‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا

سرمایه‌گذاری در استرالیا از مطلوب‌ترین و سریع‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائم این کشور است. از موارد حائز اهمیت و بسیار مهم در این زمینه، آگاهی به قوانین، ضوابط و شرایط سرمایه‌گذاری و همچنین دانستن مبلغ مطلوب سرمایه‌گذاری می‌باشد.

وجود بیش از ۱۶.۰۰۰ شرکت بین‌المللی در این کشور، اقتصاد قوی، استانداردهای بالای زندگی، زیرساخت‌های پایدار و موقعیت جغرافیایی استرالیا را به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب اقتصادی منطقه برمی‌گزیند. وجود این عوامل باعث شده است جذب سرمایه‌گذاران به این کشور شده است. از طرف دیگر به دلیل ریسک پایین روش سرمایه‌گذاری در استرالیا برای اخذ اقامت، بسیاری از افراد تمایل به  سرمایه‌گذاری در این کشور رادارند.

مزایای ویزای سرمایه گذاری استرالیا

مزایای ویزای سرمایه گذاری استرالیا

استرالیا کشوری است که با داشتن اقتصاد قوی و بیش از ۱۵ هزار شرکت اینترنشنال مورد توجه بسیاری از سرمایه‌داران قرار گرفته است، چراکه سرمایه‌گذاری در این کشور با ریسک بسیار کمی برخوردار است.

استرالیا کشوری ثروتمند می‌باشد و واحد پول آن دلار استرالیاست. صادرات جزو یکی از راههای اخذ درآمد برای کشور استرالیا محسوب می‌شود. این کشور یکی از کشورهایی است که درصد امید به زندگی به علت رفاه اجتماعی بالا برای مردم آن بسیار بالاست و کیفیت زندگی بسیار بالا در این کشور نمایان است. بنابراین سرمایه گذاری در استرالیا دارای سود و فواید فراوانی است.

  • وضعیت باثبات و رو به رشد جهت راه‌اندازی بیزینس
  • امکان زندگی و کسب تجربه در یک کشور درجه‌یک و انگلیسی‌زبان
  • نیاز نبودن به انتقال سرمایه پیش از ورود به استرالیا
  • امکان دریافت اقامت دائم تنها ۲ سال پس از ورود
  • دریافت تابعیت پس از ۴ سال
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان
  • قوانین و شرایط آسان سرمایه‌گذاری به نسبت کانادا یا آمریکا
  • ملزم نبودن به انتخاب کسب‌وکاری خاص

انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

به‌طورکلی سرمایه‌گذاری در استرالیا از دو روش امکان‌پذیر است که هردو درنهایت اقامت دائم و تابعیت این کشور را برای افراد به ارمغان خواهند آورد؛ البته به‌شرط قانونی بودن روند کار.

سرمایه‌گذاری از طریق راه‌اندازی کسب‌وکار

این نوع سرمایه‌گذاری که با ویزایی تحت عنوان ویزای ۱۸۸ امکان‌پذیر است، طرفداران بسیاری با توجه به ظرفیت اقتصادی این کشور دارد. در این پروسه نیاز است تا اثبات شود در دو سال گذشته بیزینسی با سرمایه قابل‌قبول داشته باشد. البته دارایی سرمایه‌گذار نیز باید در حد قابل‌قبول باشد.

سرمایه‌گذاری از طریق انتقال پول به استرالیا

به این منظور افراد باید مقدار مشخصی سرمایه در خزانه تعیین‌شده از سوی دولت واریز نماید. در این روش ویزای اقامت چهارساله برای افراد صادر می‌گردد که پس از دو سال اقامت دائم را برای افراد به همراه خواهد آورد.

به‌طورکلی ویزا سرمایه‌گذاری فقط برای مدیران و صاحبان شرکت‌های بزرگ و متقاضیانی می‌باشد که توانایی سرمایه‌گذاری بالایی دارند. این متقاضیان متعهد می‌شوند که پس از ورود به استرالیا یک ونیم میلیون دلار استرالیا را به استرالیا می‌آورند و در تجارت و کارهای تجاری سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه گذاری در کشور استرالیا برای افرادی که از توانایی مالی بالایی برخوردار هستند، مناسب می‎باشد. انواع ویزای سرمایه‌گذاری به شرح زیر می‌باشد:

ویزای سرمایه گذاری معمولی

این نوع ویزا نیاز به ارائه صورت گردش حساب ندارد و فرد بایستی حداقل ۲ میلیون دلار سرمایه داشته باشد. از دیگر شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه گذاری معمولی استرالیا داشتن سابقه مدیریتی بالا و یا ۱۰ درصد از یک بیزینس در یک سال اخیر می‌باشد. در این روش فرد باید سرمایه گذاری یک و نیم میلیون دلاری در یکی از استان‌های استرالیا را انجام دهد.

ویزای سرمایه گذاری ویژه

در این روش فرد باید سرمایه‌ای حدود ۵ میلیون دلار داشته باشد ولی نیازی به گردش حساب ندارد. فرد سرمایه‌گذار بایستی تعهد به انجام سرمایه گذاری به مدت ۴ سال و حداقل مبلغ ۵ میلیون دلار داشته باشد. این نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری بالا نامیده می‌شود و دارای امتیازبندی می‌باشد.

در این نوع ویزا نیازی به داشتن مدرک زبان نیست ولی فرد در ازای آن به دولت مبلغی را پرداخت می‌کند و در مقابل پرداخت این مبلغ برای فرد متقاضی کلاس رایگان زبان به مدت زمان مشخص تشکیل می‌شود.

شرایط سرمایه گذاری در استرالیا

شرایط سرمایه گذاری در استرالیا

مانند هر روش اقامتی دیگر، روش اقامت سرمایه گذاری استرالیا نیز دارای شرایط و محدودیت هایی می باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. از جمله این شرایط شامل سن، دارایی و سرمایه فرد می‎باشد.

شرایط سنی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

سن متقاضی این روش باید کمتر از ۵۵ سال باشد اما این شرط در برخی موارد ممکن است تغییر کند. البته در حال حاضر برخی ایالت‌های استرالیا در موارد زیادی افراد بالای ۵۵ سال را نیز قبول می‌کنند.

شرایط سنی اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

حداقل دارایی فرد باید معادل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا باشد که این مقدار تمامی اموال منقول و غیر منقول فرد را در بر می‌گیرد، میزان دارایی همسر متقاضی نیز می‌تواند شامل این مبلغ باشد.

این مقدار برای ویزای سرمایه گذاری معمولی ۲.۲۵ میلیون دلار استرالیا (در دو سال از پنج سال اخیر) است. برای ویزای سرمایه گذاری ویژه نیز باید حداقل دارایی شما ۵ میلیون دلار استرالیا باشد. لازم به ذکر است که سرمایه مورد نیاز برای اخذ هر یک از این ویزاها باید از طریق قانونی کسب شده باشند.

میزان سرمایه گذاری در استرالیا

شما با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار دلار استرالیا در کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید، می‌توانید ویزای کارآفرینی را دریافت کنید. اگر قصد دارید برای اخذ ویزای سرمایه گذاری معمولی اقدام کنید، باید برای سرمایه گذاری حداقل ۱.۵ میلیون دلار در یکی از ایالت‌ها و با صلاحدید آن ایالت متعهد شوید. همچنین باید سوابق خوبی در سرما‌یه‌گذاری داشته باشید. اگر هم می‌خواهید برای ویزای سرمایه گذاری ویژه اقدام کنید، باید حداقل ۵ میلیون دلار استرالیا در ایالت مورد نظر سرمایه‌گذاری کنید. این سرمایه می تواند شامل اموال منقول و غیر منقول باشد. زمین، خانه، پول، ماشین و…

امتیازبندی برای سرمایه گذاری در استرالیا

برای اخذ ویزای کارآفرینی و ویزای سرمایه‌گذاری معمولی باید حداقل ۶۵ امتیاز داشته باشید. البته در برخی موارد، گرفتن ویزای کارآفرینی با امتیاز کمتر نیز امکان‌پذیر است. در مورد این دو ویزا، داشتن نمره زبان شرط نیست ولی داشتن IELTS 5 می‌تواند امتیاز شما را بالا ببرد.

برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری ویژه، نیازی به کسب ۶۵ امتیاز نیست؛ اما در صورت نداشتن نمره کافی در زبان، باید هزینه‌ای به دولت استرالیا پرداخت کنید تا پس از ورود به استرالیا ۵۱۰ ساعت کلاس زبان برای شما در نظر گرفته شود.

میزان گردش سرمایه برای سرمایه گذاری در استرالیا

برای اخذ ویزای کارآفرینی، گردش سرمایه شما باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا، در دو سال از چهار سال اخیر باشد. از آن جا که نرخ دلار در ایران در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده است، کسانی‌ که با نشان‌دادن گردش مالی با توجه به دلار فعلی‌ مشکل دارند، می‌توانند گردش مالی خودشان را در سه یا چهار سال پیش که دلار به‌مراتب ارزان‌تر بود، نشان بدهند.

سوابق کاری برای سرمایه گذاری در استرالیا

به‌طور کلی برای اخذ ویزای کارآفرینی و ویزای سرمایه گذاری معمولی باید سابقه کاری موفقی داشته باشید. همچنین برای ویزای سرمایه‌گذاری معمولی، داشتن سابقه مدیریت در یک کسب‌وکار با ارزش بیش از یک و نیم میلیون دلار استرالیا و به اسم بودن ۱۰٪ یک کسب‌وکار در یک سال اخیر، از شرایط دیگر اخذ ویزا است.

شرایط دیگر سرمایه گذاری در استرالیا

برای اخذ ویزای کارآفرینی باید اسپانسر ایالتی از یکی از ایالت‌های استرالیا داشته باشید. همچنین باید متعهد شوید که تا حداقل تا دو سال پس از ورود به استرالیا کسب‌وکارتان را راه‌اندازی می‌کنید.

سوالات متداول

آیا سرمایه گذاری در استرالیا ایده خوبی است؟

استرالیا به لطف اقتصاد قوی، صنعت پویا و روابط تجاری قوی با کشورهای مختلف جهان مقصد باثبات و کم خطری برای سرمایه گذاری است.

آیا سرمایه گذاری در استرالیا برای افراد خارجی مناسب است؟

استرالیا از سرمایه‌گذاران خارجی خود استقبال می‌کند چراکه به ساخت اقتصاد این کشور کمک می‌کنند. بنابراین به جهت بهبود رفاه آسنده زندگی در استرالیا از سرمایه گذاران خارجی حمایت می‌کند.

ایمن ترین نوع سرمایه گذاری در استرالیا به چه صورت است؟

دارایی نقد مثل حساب پس‌انداز و سپرده بلند مدت پول نقد امن‌ترین شکل سرمایه گذاری در این کشور است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.