سرمایه گذاری خارجی در زمانی صورت می گیرد که ما …

به گزارش خبرآنلاین بهرام امیراحمدیان استاد مطالعات منطقه ای در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر ظریف به کشورهای آسیای مرکزی و نقش آن در قرارداد تهران و پکن گفت: سیاست داخلی ما باید به فکر ایجاد انسجام و ثبات در داخل و تفاهم میان همه گروه ها و ایجاد ثبات و ارامش اقتصادی را دنبال

کد خبر : 41072
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۱۷
سرمایه گذاری خارجی در زمانی صورت می گیرد که ما …



به گزارش خبرآنلاین بهرام امیراحمدیان استاد مطالعات منطقه ای در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر ظریف به کشورهای آسیای مرکزی و نقش آن در قرارداد تهران و پکن گفت: سیاست داخلی ما باید به فکر ایجاد انسجام و ثبات در داخل و تفاهم میان همه گروه ها و ایجاد ثبات و ارامش اقتصادی را دنبال کند. سرمایه گذاری خارجی در زمانی صورت می گیرد که ما در داخل سیاست خوبی را دنبال کنیم که باعث هم افزایی باشد. از اختلافات باید دست برداریم و فضای بهتری را فراهم کنیم. در این شرایط است که ما موفق می شویم تا در خارج هم سیاست خارجی خوبی داشته و نظر کشورها را به همکاری با خود جلب کنیم. به ویژه اینکه حالا با قرارداد بیست و پنج ساله به هر حال فرصت های تازه ای برای همکاری ها ایجاد می شود.

این کارشناس افزود: اما اگر این اتفاق نیفتد همکاری با کشور های خارجی غیرممکن می شود. چرا که آنها در صورتی می توانند اعتماد کرده و سرمایه گذاری کنند که ثبات داخلی را در روابط بین گروه های سیاسی احساس کنند. تنها کنارگذاشتن اختلافات و دو دستگی ها و همکاری بین دولت و ملت است که می تواند منجر به رفع مشکلات سرمایه گذاری شود. حتی ما می توانیم بگوییم که با وجود اینکه تحریم ها وجود دارد اما جدای از آن و حتی بیش از آن اختلافات داخل است که ازاردهنده تر از تحریم عمل می کند.

وی در پایان گفت: برای همکاری با کشورهای منطقه که دو طرف از توانایی های اقتصادی و ظرفیت های همکاری استفاده کنند، لازمه اش وحدت در داخل کشور است. ما امکانات بسیار خوبی در داخل کشور داریم و از هر نظر شرایط فراهم است.ما باید همچنین هشیار باشیم که اجازه ندهیم تبلیغات علیه ما بر نظر کشورهای دیگر تاثیر بگذارد. باید اجازه دهیم که آنها بدانند روابط اقتصادی ما بر پایه منافع اقتصادی دو طرفه شکل خواهد گرفت. برد برد و دو طرفه است و دخالتی را نمی پذیریم و دخالتی هم در امور داخلی کشور ها نمی کنیم.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

310311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.