سرمایه گذاران زاکربرگ را تنبیه می کنند زیرا زمین متاورس پرهزینه به هم می خورد

[ad_1] پس از اینکه شرکت برای چهارمین کاهش متوالی در سود سه ماهه خود ثبت کرد، سرمایه گذاران عجله کردند تا سهام متا پلتفرم را پس از ساعاتی کاهش دهند و آن را 20 درصد کاهش دادند و 67 میلیارد دلار از ارزش بازار آن پاک کردند. مادر فیس‌بوک گفت که هزینه‌های کلی آن ممکن

کد خبر : 272768
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۱
سرمایه گذاران زاکربرگ را تنبیه می کنند زیرا زمین متاورس پرهزینه به هم می خورد

[ad_1]

پس از اینکه شرکت برای چهارمین کاهش متوالی در سود سه ماهه خود ثبت کرد، سرمایه گذاران عجله کردند تا سهام متا پلتفرم را پس از ساعاتی کاهش دهند و آن را 20 درصد کاهش دادند و 67 میلیارد دلار از ارزش بازار آن پاک کردند.

مادر فیس‌بوک گفت که هزینه‌های کلی آن ممکن است تا 16 درصد در سال آینده افزایش یابد و پیش‌بینی می‌کند که ضررهای عملیاتی در Reality Labs – واحدی که مسئول جان بخشیدن به متاورس است – در سال آینده “رشد قابل توجهی خواهد داشت”.

یکی از سهامداران متا اخیراً ابراز نگرانی کرده بود که سرمایه گذاری های این شرکت را “فوق العاده بزرگ و وحشتناک” خوانده است. تحلیلگران روز چهارشنبه آنها را “گیج کننده و گیج کننده” و ناتوانی متا در کاهش هزینه ها را “بسیار نگران کننده” خواندند.

در یک کنفرانس تلفنی پس از کسب درآمد، برنت تیل، تحلیلگر Jefferies از مدیران پرسید: «به نظر من به نوعی خلاصه کردن احساس سرمایه‌گذاران در حال حاضر این است که شرط‌های آزمایشی بیش از حد در مقابل شرط‌های ثابت شده روی هسته وجود دارد… فکر می‌کنم همه دوست دارند این کار را انجام دهند. بشنوید که چرا فکر می کنید این کار نتیجه می دهد.»

در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر، ضرر و زیان در Reality Labs از 2.63 میلیارد دلار در سال گذشته به 3.67 میلیارد دلار افزایش یافت. درآمد تقریباً نصف شده است.

زاکربرگ در این تماس گفت: «این اشتباه است که ما روی هیچ یک از این زمینه‌ها که اساساً برای آینده ما مهم هستند تمرکز نکنیم.»

می‌دانم که گاهی وقتی محصولی را ارسال می‌کنیم، مردم می‌گویند: «هی، تو این همه پول را خرج می‌کنی، و این محصول را تولید کرده‌ای» و فکر می‌کنم این واقعاً راه درستی برای فکر کردن در مورد آن نیست.»

ما در حال انجام کارهای پیشرو هستیم که در نهایت طی پنج تا 10 سال آینده به محصولات بالغ در زمان‌های مختلف در دوره‌های زمانی مختلف تبدیل می‌شوند.»

او در مورد تلاش های مختلف این شرکت، از جمله هدست واقعیت مجازی و ترکیبی به نام Quest Pro که به تازگی رونمایی شده است، با قیمت 1500 دلار و یک پلتفرم متاورس اجتماعی که افراد می توانند از طریق آواتارها خود را بیان کنند، صحبت کرد.

او گفت متا در دو حوزه دیگر سرمایه گذاری می کند: واقعیت افزوده و رابط های عصبی.

قمار بزرگ

پائولو پسکاتوره، تحلیلگر در PP Foresight، گفت: «متارورس… با توجه به بحران اقتصادی مانند یک قمار بزرگ به نظر می‌رسد.

او گفت: «مردم برای خرید یک هدست واقعیت مجازی یا حتی تماشای ویدیوهای 360 درجه عجله از صندلی‌های خود بیرون نمی‌آیند… دستگاه جدید هنوز مانند یک اسباب‌بازی گران قیمت به نظر می‌رسد.

در زمانی که سایر شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت و آلفابت مادر گوگل در حال کاهش مشاغل یا کاهش سرعت استخدام هستند، تعداد کارکنان متا در سه ماهه سوم نسبت به پایان فصل دوم 32 درصد افزایش یافت.

در نامه ای سرگشاده به زاکربرگ در روز دوشنبه، سهامدار متا، Altimeter Capital Management از متا خواست تا با کاهش مشاغل و مخارج سرمایه ای خود را ساده کند.

این صندوق سرمایه گذاری سالانه Meta Cap در متاورس را به جای 10 میلیارد دلار فعلی به 5 میلیارد دلار پیشنهاد کرد.

(گزارش توسط چاوی مهتا در بنگالورو و کتی پل در پالو آلتو، کالیفرنیا، گزارش اضافی توسط شیلا دانگ در دالاس؛ نگارش توسط Sayantani Ghosh؛ ویرایش توسط Sam Holmes)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.