سرمایه گذاران خطرات را افزایش می دهند و از بحران نقدینگی در بازار می ترسند

[ad_1] موضوع نقدینگی است – یا سهولتی که سرمایه گذاران می توانند یک دارایی را بدون تأثیر بر قیمت آن بخرند یا بفروشند. در حالی که دوره‌های نقدینگی پایین به چرخش شدید بازارها در دهه گذشته کمک کرده است، نشانه‌های استرس در چند هفته اخیر بیشتر شده است که با همه چیز از تحریم‌ها علیه

کد خبر : 179030
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
سرمایه گذاران خطرات را افزایش می دهند و از بحران نقدینگی در بازار می ترسند

[ad_1]

موضوع نقدینگی است – یا سهولتی که سرمایه گذاران می توانند یک دارایی را بدون تأثیر بر قیمت آن بخرند یا بفروشند. در حالی که دوره‌های نقدینگی پایین به چرخش شدید بازارها در دهه گذشته کمک کرده است، نشانه‌های استرس در چند هفته اخیر بیشتر شده است که با همه چیز از تحریم‌ها علیه روسیه گرفته تا سخت‌تر شدن بانک مرکزی مورد انتظار تشدید شده است.

اگر نقدینگی همچنان در بازارها رو به وخامت باشد، سرمایه‌گذاران نگران هستند که سایر دارایی‌ها ممکن است در معرض نوسانات شدید قیمتی قرار گیرند که کالاها را در این ماه خراب کرده است – که شامل دوبرابر شدن قیمت نیکل یک روزه و افزایش قیمت نفت به 14 سال می‌شود. اوج

فرانسیس دونالد، اقتصاددان ارشد جهانی در Manulife Investment Management می گوید: «همیشه مشخص نیست که خطرات سرایت در کجا قرار دارند. به همین دلیل است که نقدینگی باید نه فقط روزانه، بلکه به صورت ساعتی در این مرحله، برای نشانه‌هایی از چالش‌ها نظارت شود.»

شاخص های مالی نشانه های فزاینده ای از استرس را در سراسر بازار نشان می دهند.

اسپرد موسوم به FRA-OIS، که شکاف بین توافق‌نامه نرخ پیش‌رو سه ماهه ایالات متحده و نرخ مبادله شاخص یک شبه را اندازه‌گیری می‌کند، اخیراً در بالاترین سطح خود از ماه می 2020 قرار داشته است، در حالی که یکی دیگر از شاخص‌های استرس سنج تأمین مالی کوتاه‌مدت مورد بررسی قرار گرفته است. اختلاف بین لیبور سه ماهه ایالات متحده و نرخ سوآپ شاخص یک شبه در بالاترین حد مشابه بود. نوسانات در سهام، ارزها و بازدهی خزانه داری ایالات متحده نیز افزایش یافته است.

در یک پرچم قرمز بالقوه دیگر، بارکلیز روز دوشنبه فروش دو محصول مرتبط با نفت خام و نوسانات بازار را به حالت تعلیق درآورد که برخی آن را نشانه کمبود نقدینگی می‌دانستند.

در میان دارایی‌هایی که سرمایه‌گذاران کاهش داده‌اند، اوراق قرضه بازارهای نوظهور است که هفته گذشته 3.54 میلیارد دلار خروج خالص داشت که بزرگترین کاهش از آوریل 2020 است. طبق گزارش BofA Global Research، در همین حال، خزانه‌داری‌ها در 9 هفته گذشته حدود 5.4 میلیارد دلار ورودی داشته‌اند. .

مایک ووگلزانگ، مدیر ارشد سرمایه گذاری در CAPTRUST در بوستون، گفت که شرکت او در واکنش به بحران اوکراین “اقدامات تهاجمی” انجام داده است تا ریسک پرتفوی های خود را کاهش دهد. این شامل کاهش قرار گرفتن در معرض سهام و فروش وام مسکن و تعدادی از اوراق قرضه شرکتی، جایگزینی آنها با اوراق خزانه کوتاه مدت بسیار نقدشونده ایالات متحده بود.

او گفت: «ما نگران ترس بالقوه نقدینگی در صحنه جهانی هستیم. ما سال‌ها به میزان قابل‌توجهی نسبت به معیارهای خود نسبت به اوراق خزانه‌داری آمریکا کم وزن بودیم، و بنابراین واقعاً این سطل را پر کردیم و پتانسیل عدم نقدینگی را در پرتفوی خود کاهش دادیم.»

وگلزانگ گفت وقایعی مانند افزایش قیمت نیکل در هفته گذشته – که زمانی رخ داد که یکی از تولیدکنندگان بزرگ جهان مقادیر زیادی نیکل را برای پوشش شرط‌بندی روی کاهش قیمت‌ها و پوشش حاشیه‌های پرهزینه خریداری کرد – نشان‌دهنده پتانسیل «هراس نقدینگی» در بازارها است.

سرمایه گذاران همچنین ریسک طرف مقابل را با اشاره به احتمال نکول در تعهدات قراردادی مرتبط، در این مورد، به یک کالای اساسی برجسته کردند. در یک هشدار نادر روز دوشنبه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که مواضع متمرکز طرف‌های کارگزاری اصلی نگرانی‌های خاصی را ایجاد می‌کند.

بیل کمپبل، مدیر پورتفولیوی اوراق قرضه جهانی در DoubleLine نگران تأثیر بحران اوکراین بر بخش «سیستمیک مهم» زنجیره تامین جهانی است که نه تنها بر قیمت انرژی، بلکه بر کالاهای حیاتی مانند گندم، که هم اوکراین و هم روسیه از آن‌ها هستند، تأثیر می‌گذارد. تولیدکنندگان عمده هستند.

کمپبل در پرتفوی خود میزان قرار گرفتن در معرض کشورهای اروپای شرقی را کاهش داده است و به دنبال تمایز سرمایه گذاری بین کشورهای واردکننده و صادرکننده کالا برای کاهش ریسک است.

او گفت: «ما باید راحت‌تر باشیم که این بحران در منطقه مهار می‌شود.

رایان اومالی، مدیر پورتفولیوی با درآمد ثابت در Sage Advisory، گفت که این تضاد نگرانی‌های نقدینگی را در بازار اعتبار شرکت‌ها تسریع کرده است و او را وادار می‌کند تا پرتفوی خود را به‌طور فزاینده‌ای به سمت دارایی‌های نقدشونده‌تر مانند اوراق خزانه سوق دهد.

اومالی گفت: “ما در تلاشیم تا مایعات بیشتری دریافت کنیم.”

(گزارش توسط Davide Barbuscia؛ ویرایش توسط Ira Iosebashvili، Megan Davies و Richard Pullin)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.