سرمایه گذاران به شرکت های اروپایی در مورد حسابداری آب و هوا هشدار می دهند

این اقدام جدیدترین فشار سرمایه گذاران برای تحت فشار قرار دادن شرکت ها و حسابرسان آنها است و آنها را متهم می کند که به اندازه کافی سریع حرکت نمی کنند تا با گذار جهان به اقتصاد کم کربن سازگار شوند یا به اندازه کافی در مورد تأثیرات بالقوه شفاف نیستند. در نامه‌هایی که بین

کد خبر : 188215
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
سرمایه گذاران به شرکت های اروپایی در مورد حسابداری آب و هوا هشدار می دهند


این اقدام جدیدترین فشار سرمایه گذاران برای تحت فشار قرار دادن شرکت ها و حسابرسان آنها است و آنها را متهم می کند که به اندازه کافی سریع حرکت نمی کنند تا با گذار جهان به اقتصاد کم کربن سازگار شوند یا به اندازه کافی در مورد تأثیرات بالقوه شفاف نیستند.

در نامه‌هایی که بین دسامبر و فوریه ارسال شد و رویترز مشاهده کرد، سرمایه‌گذاران به شرکت‌ها گفتند که حساب‌هایشان منعکس‌کننده پیامدهای تغییرات آب و هوایی بر دارایی‌ها و بدهی‌های آنها نیست. به عنوان مثال، برخی از دارایی ها ممکن است سریعتر از نظر ارزش کاهش یابد در حالی که تقاضا برای برخی محصولات ممکن است کاهش یابد.

نیاز به اقدام سریع‌تر برای محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5 درجه سانتی‌گراد و کاهش بدترین افراط‌های آن، توسط دانشمندان آب و هوای سازمان ملل در گزارشی مهم در روز دوشنبه تکرار شد.

ناتاشا لندل میلز، شریک و سرپرست مدیریت سرمایه گذاری Sarasin & Partners، یکی از امضاکنندگان نامه ها، در مصاحبه ای گفت: «سرمایه گذاران نمی توانند ارزش واقعی یک شرکت را بدون اطلاع از خطرات آب و هوایی جاسازی شده درک کنند.

سایر مواردی که باید امضا کنند عبارتند از بازوی صندوق HSBC، طرح بازنشستگی عمومی فرانسه ERAFP، و BMO Global Asset Management EMEA، بخشی از مدیر دارایی ایالات متحده Columbia Threadneedle.

سرمایه گذاران قبلاً سعی کرده اند شرکت ها را در مورد این موضوع تحت فشار قرار دهند. در سال 2020، از طریق گروه سرمایه گذاران نهادی در مورد تغییرات آب و هوا، آنها مجموعه ای از اقدامات لازم را برای هماهنگ کردن حساب های خود با توافق نامه پاریس در مورد آب و هوا، از جمله تغییر مفروضات کلیدی حسابداری، تعیین کردند.

سرمایه‌گذاران دریافتند که اکثر شرکت‌ها نتوانسته‌اند پاسخ مناسبی بدهند، و همین امر باعث شد که هیئت‌های هشداردهنده اخیر با مخالفت در مجمع عمومی سالانه آتی خود مواجه شوند.

در نامه‌ها آمده است: «از فصل رای‌گیری آینده، شما باید به طور فزاینده‌ای انتظار داشته باشید که سرمایه‌گذاران علیه انتصاب مجدد مدیران کمیته حسابرسی، جایی که شرکت‌های پرخطر نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند، رأی دهند.

لندل میلز گفت که رای سهامداران همچنین می تواند علیه تصمیم شرکت ها برای حفظ حسابرسان یا درخواست تایید صورت های مالی آنها باشد.

حسابرسان نیز تماس گرفتند

Air Liquide، Anglo American، Arcelor Mittal، BMW، Daimler، Enel، Equinor، Glencore، Rio Tinto، Saint-Gobain، Shell، Renault، CRH، ThyssenKrupp و TotalEnergies نیز نامه هایی دریافت کردند.

نامه ها برای شرکای حسابرسی اصلی شرکت ها کپی شده است. به طور جداگانه، سرمایه گذاران همچنین با بزرگترین حسابداران در بریتانیا، ایالات متحده و فرانسه در مورد این موضوع تماس گرفتند.

لندل میلز گفت که آرا تحت تأثیر آخرین گزارش های سالانه خواهد بود و ساراسین تصمیم گرفته است در مجمع عمومی ریوتینتو به صورت مالی و حسابرس رای منفی دهد و از انتخاب مجدد رئیس کمیته حسابرسی خودداری کند.

او افزود که از مشاهده اینکه شل یک «تحلیل حساسیت» را در یادداشت‌های حساب‌هایش که پس از ارسال نامه منتشر شد، گنجانده است خوشحال است که نشان می‌دهد بر اساس میانگین قیمت‌ها از چهار سناریوی تغییرات آب و هوایی 1.5 تا 2 درجه سانتی‌گراد، کاهش قیمت‌ها می‌تواند به 27 تا 33 میلیارد دلار برسد. . لندل میلز گفت که هنوز می‌خواهد بداند که سناریوی 1.5 درجه سانتی‌گراد خالص چه معنایی برای اختلالات دارد.

Air Liquide و Saint Gobain هر دو گفتند که با IIGCC، یک نهاد عضویت اروپایی برای سرمایه گذارانی که در زمینه تغییرات آب و هوایی همکاری می کنند، در ارتباط هستند و خطرات آب و هوایی در حساب های آنها لحاظ شده است. آنگلو امریکن گفت که با IIGCC تعامل دارد.

مرسدس بنز، دایملر سابق، گفت که در گفتگوی “مداوم و سازنده” با سرمایه گذاران است و استراتژی پایداری خود را در 11 آوریل به روز خواهد کرد.

انل گفت که در مورد مذاکرات با سهامداران اظهار نظر نخواهد کرد. گلنکور از اظهار نظر در مورد نامه خودداری کرد، اما گزارش سالانه آن در سال 2021 حاوی تجزیه و تحلیل حساسیت است.

ThyssenKrupp نامه‌ای را به اشتراک گذاشت که در پاسخ به مدیریت سرمایه‌گذاری Rathbones، عضو IIGCC ارسال شد و در آن گفت که نیاز سرمایه‌گذاران به اطلاعات دقیق‌تر را درک می‌کند و “در حال حاضر در حال بررسی نحوه اجرای درخواست شما است”.

بقیه شرکت ها به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

سرمایه‌گذاران می‌گویند در حالی که بسیاری از شرکت‌ها متعهد شده‌اند که انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر برسانند و تحت فشار فزاینده‌ای از سوی تنظیم‌کننده‌ها برای افشای تلاش‌های خود هستند، اکثریت آنها هنوز شیوه‌های تجاری خود، از جمله حساب‌هایشان را، با هدف هماهنگ نکرده‌اند.

ما نمی‌توانیم به مفروضات حسابداری «کسب و کار معمول» تکیه کنیم، زیرا انتقال انرژی آشکار می‌شود. مت کراسمن، مدیر سرپرستی در Rathbones، گفت: همراه با تعهد ما به سرمایه‌گذاری خالص صفر، اطمینان از همسویی حساب‌های شرکت با آینده 1.5 درجه سانتی‌گراد، اولین قدم مهم است.

(گزارش توسط Simon Jessop در لندن؛ ویرایش توسط Nick Zieminski)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.