سرقت سکه‌های طلای تاریخی – خبرآنلاین

سارقان پس از ایجاد اختلال منطقه‌ای در تلفن و اینترنت، مجموعه‌ای از سکه‌های طلای «سلت» ها (از قبایل هندواروپایی جنگ‌جوی چادرنشین ساکن در اروپای مرکزی) را،از موزه‌ای در آلمان ربودند. کارکنان موزه شهر «مانشینگ»، روز سه‌شنبه دریافتند که یکی از محفظه‌های نمایشی موزه شکسته شده است و مجموعه‌ای شامل ۴۵۰ سکه به سرقت رفته است.

کد خبر : 285056
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
سرقت سکه‌های طلای تاریخی – خبرآنلاین



سارقان پس از ایجاد اختلال منطقه‌ای در تلفن و اینترنت، مجموعه‌ای از سکه‌های طلای «سلت» ها (از قبایل هندواروپایی جنگ‌جوی چادرنشین ساکن در اروپای مرکزی) را،از موزه‌ای در آلمان ربودند.

کارکنان موزه شهر «مانشینگ»، روز سه‌شنبه دریافتند که یکی از محفظه‌های نمایشی موزه شکسته شده است و مجموعه‌ای شامل ۴۵۰ سکه به سرقت رفته است.

بازرسان هنوز جزئیات بیشتری درباره این سرقت گزارش نداده‌اند، ‌ اما مقام‌های این شهر از وقوع اختلال در خطوط تلفنی و اینترنتی در زمان سرقت خبر داده‌اند. شهردار شهر «مانشینگ» گفت:‌ «سارقان در تمام بخش‌های مانشینگ اختلال ایجاد کرده بودند. موزه در شرایط کلی از امنیت بالایی برخوردار است، ‌ اما تمام راه‌های ارتباطی با پلیس بسته شده بود.»‌

این مجموعه سکه‌های طلا در «موزه سلتی و رومی» ‌ شهر «مانشینگ» ‌ نگهداری می‌شد که در سال ۱۹۹۹ توسط باستان‌شناسان کشف شده بود. قدمت این مجموعه سکه‌ها به قرن سوم پیش از میلاد باز می‌گردد و چندین میلیون یورو ارزش دارد.

سرقت این سکه‌ها، جدیدترین مورد از مجموعه سرقت‌های قابل‌توجه از موزه‌های آلمان به شمار می‌آید. پیش از این، دومین سکه طلای بزرگ جهان از موزه معتبر «بوده» شهر برلین در سال ۲۰۱۷ ربوده شده بود.

در سال ۲۰۱۹ نیز گروهی از سارقان ۲۱ جواهر و چندین شئ ارزشمند را از موزه «طاق سبز کاخ سلطنتی» درسدن ربوده بودند. پلیس معتقد است یک باند در سرقت این جواهرات نقش داشته است. هنوز هیچ ردی از جواهرات مسروقه از جمله یک شمشیر با قبضه‌ای از جنس الماس پیدا نشده است.

کارشناسان بیمه معتقدند اشیائی که از موزه طاق سبز ربوده شده است در مجموع ۱۱۳.۸ میلیون یورو ارزش دارد. رسانه‌های آلمان نیز آن سرقت را به عنوان بزرگ‌ترین سرقت هنری در تاریخ مدرن یاد می‌کنند.

5555



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.