سرعت اقتصاد چین افزایش می‌یابد، ریسک‌های جهانی چالش‌هایی را برای چشم‌انداز ایجاد می‌کنند

[ad_1] بیش از یک سال طولانی از انقباض سیاست پولی جهانی برای مهار تورم داغ، رشد اقتصادی جهان را کاهش داده است و بسیاری از کشورها از جمله چین را به تقاضای داخلی متکی کرده است و این چالش را برای سیاستگذارانی که به دنبال ثبات پس از کووید هستند، ایجاد کرده است. . داده‌های

کد خبر : 347783
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
سرعت اقتصاد چین افزایش می‌یابد، ریسک‌های جهانی چالش‌هایی را برای چشم‌انداز ایجاد می‌کنند

[ad_1]

بیش از یک سال طولانی از انقباض سیاست پولی جهانی برای مهار تورم داغ، رشد اقتصادی جهان را کاهش داده است و بسیاری از کشورها از جمله چین را به تقاضای داخلی متکی کرده است و این چالش را برای سیاستگذارانی که به دنبال ثبات پس از کووید هستند، ایجاد کرده است. .

داده‌های اداره ملی آمار (NBS) در روز سه‌شنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی در سه ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد رشد داشته است که سریع‌تر از 2.9 درصد در سه ماهه قبل است. این پیش بینی تحلیلگران برای رشد 4.0 درصدی پیشی گرفت و قوی ترین رشد در یک سال گذشته را ثبت کرد.

رشد اقتصاد چین در سه ماهه اول به بالاترین حد در یک سال گذشته رسید

سرمایه گذاران از نزدیک داده های سه ماهه اول را برای ارزیابی قدرت بهبود پس از لغو ناگهانی محدودیت های کووید توسط پکن در دسامبر و کاهش سرکوب سه ساله شرکت های فناوری و دارایی، دنبال کرده اند. رشد تولید ناخالص داخلی در سال گذشته به دلیل محدودیت های ناشی از کووید به یکی از بدترین های خود در نزدیک به نیم قرن اخیر سقوط کرد.

بهبود اقتصادی در مسیر خوبی قرار دارد. ژیوی ژانگ، اقتصاددان ارشد در Pinpoint Asset Management گفت: نقطه روشن مصرف است که با بهبود اعتماد خانوار تقویت می شود. رشد قوی صادرات در ماه مارس نیز احتمالا به افزایش رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول کمک کرده است.

سیاست گذاران چینی متعهد شده اند که حمایت از اقتصاد 18 تریلیون دلاری را افزایش دهند تا از بیکاری سرپوش بگذارند، اما با فضای محدودی برای مانور مواجه هستند زیرا مشاغل با خطرات بدهی، مشکلات ساختاری و نگرانی های رکود جهانی دست و پنجه نرم می کنند.

بازگشت چین تاکنون ناهموار بوده است زیرا رشد سرمایه‌گذاری آن در گذشته به رشدی که اکنون متکی به مصرف است با چالش‌هایی مواجه است.

مصرف، خدمات و هزینه‌های زیرساختی افزایش یافته است، اما تولید کارخانه‌ها در بحبوحه رشد ضعیف جهانی عقب مانده است، در حالی که کاهش قیمت‌ها و افزایش پس‌انداز بانکی تردیدها را در مورد تقاضا افزایش می‌دهد.

صادرات چین به طور غیرمنتظره ای در ماه مارس افزایش یافت، اما تحلیلگران هشدار دادند که این بهبود تا حدی نشان دهنده این است که تامین کنندگان پس از اختلالات ناشی از کووید-19 با سفارشات انجام نشده پیش می روند.

فو لینگهوی، سخنگوی NBS در یک کنفرانس خبری گفت که اگرچه شروع خوبی برای اقتصاد بود، “محیط بین المللی هنوز پیچیده و دائما در حال تغییر است، محدودیت های ناشی از تقاضای داخلی ناکافی آشکار است و پایه و اساس بهبود اقتصادی محکم نیست.”

فو گفت که رشد سه ماهه دوم چین ممکن است به دلیل اثر پایه پایین سال گذشته به شدت افزایش یابد.

بر اساس سه ماهه، تولید ناخالص داخلی 2.2 درصد در ژانویه تا مارس رشد کرد که انتظارات تحلیلگران را برآورده کرد و نسبت به رشد تجدیدنظر شده 0.6 درصدی در سه ماهه قبل افزایش داشت.

سهام آسیایی تضعیف شد زیرا یک افزایش کوتاه پس از داده‌ها با نشانه‌هایی از بهبود کامل در چین فاصله داشت. شاخص بلوچیپ CSI300 چین تنها 0.3 درصد افزایش یافت.

هدف رشد متوسط

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند رشد چین در سال 2023 از 3.0 درصد در سال گذشته به 5.4 درصد برسد.

دولت هدف رشد تولید ناخالص داخلی متوسط ​​​​حدود 5 درصد را برای امسال تعیین کرده است، زیرا به شدت از هدف 2022 نادیده گرفته شده است.

داده‌های جداگانه در مورد فعالیت ماه مارس در روز سه‌شنبه نشان داد که رشد خرده‌فروشی به 10.6 درصد رسیده است، که انتظارات را پشت سر گذاشته و نزدیک به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است. اما این به دلیل اثر کم پایه بود و نشانه هایی از احتیاط در میان مصرف کنندگان وجود دارد.

رشد تولید کارخانه ها نیز سرعت گرفت، اما کمتر از حد انتظار بود.

تائو چوان، تحلیلگر ارشد کلان در Soochow Securities گفت: با توجه به این روند، ما انتظار داریم که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم به حدود 8 درصد برسد و این مشکل بزرگی برای چین برای دستیابی به هدف رشد خود در سال نخواهد بود. در پکن

به گفته وی، ما شاهد باقی ماندن برخی مشکلات ساختاری در نرخ بیکاری، سرمایه گذاری در ملک و اعتماد به بخش خصوصی هستیم. این مشکلات باید حل شوند تا از بهبودی پایدار حمایت شود.»

نرخ بیکاری مبتنی بر نظرسنجی سراسری چین در ماه مارس از 5.6 درصد در فوریه به 5.3 درصد کاهش یافت، اما نرخ بیکاری برای افراد 16 تا 24 ساله از 18.1 درصد در ماه فوریه به 19.6 درصد در ماه گذشته بازگشت.

نرخ بیکاری جوانان چین نزدیک به رکورد بالاست

سرمایه‌گذاری زیرساختی چین در ژانویه تا مارس 8.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که از رشد 5.1 درصدی در سرمایه‌گذاری کلی دارایی‌های ثابت پیشی گرفت، در حالی که سرمایه‌گذاری املاک 5.8 درصد کاهش یافت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.