سرعت‌بخشی روسیه به خط تولید سوخو ـ ۳۵/ ایران سهمش را از قرارداد می‌گیرد؟

[ad_1] ابوالفضل خدائی: سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز ۲۸ شهریورماه برای سفری دو روزه وارد تهران شد. یکی از محورهای مهم این سفر گفتگو درباره همکاری های دفاعی بین تهران و مسکو بود. این سفر در حالی صورت گرفت که چند هفته پیش و در راستای قراردادهای تسلیحاتی ایران و روسیه، خبر حضور و

کد خبر : 408506
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۰۷
سرعت‌بخشی روسیه به خط تولید سوخو ـ ۳۵/ ایران سهمش را از قرارداد می‌گیرد؟

[ad_1]

ابوالفضل خدائی: سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز ۲۸ شهریورماه برای سفری دو روزه وارد تهران شد. یکی از محورهای مهم این سفر گفتگو درباره همکاری های دفاعی بین تهران و مسکو بود. این سفر در حالی صورت گرفت که چند هفته پیش و در راستای قراردادهای تسلیحاتی ایران و روسیه، خبر حضور و بکارگیری جنگنده‌های یاک ۱۳۰ در ناوگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تایید شد. خرید این هواپیماها با وظیفه‌ی آموزشی ـ رزمی از آنجا اهمیت بیشتر پیدا کرد که کارشناسان و ناظران آن را گام و یا پیش درآمدی دیگر برای تحویل جنگنده‌های سوخو ـ ۳۵ تلقی کردند که ممکن است در آینده نزدیک به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی محلق شوند. هر چند که فرآیند تحویل این جنگنده ها با توجه به شرایط پیچیده بین المللی می تواند با اما و اگرهایی همراه باشد.

تحکیم روابط نظامی و دفاعی دو کشور در حالی در جریان است که به تازگی سازندگان هواپیمای روسی سری جدید جنگنده های نسل پنجم سوخو ـ۵۷ را به وزارت دفاع تحویل داده اند. بر اساس گزارش اسپوتنیک، کارخانه هوانوردی کامسومولسک نا آمور هواپیماهای تولیدی سری سوخو ـ۵۷ (نسل ۵) و سوخو ـ ۳۵ اس (نسل ۴++) را به نیروهای هوافضای روسیه تحویل داد. این هواپیما پس از یک چرخه کامل آزمایش و آزمایش کارخانه ای به ارتش روسیه تحویل داده شد.

سرعت‌بخشی روسیه به خط تولید سوخو ـ ۳۵/ ایران سهمش را از قرارداد می‌گیرد؟

>>>بیشتر بخوانید:

روسیه به ایران سوخو ـ ۳۵ نداد/ اما قرارداد سوخو ـ۵۷ را با الجزایر بست!

مزیت جنگنده‌های سوخو ـ ۳۵ برای ایران/ موازنه قدرت در منطقه تغییر می‌کند؟

به گفته مقامات روسی، مابقی خودروهای جنگی نسل پنجم که برای تحویل در سال جاری برنامه ریزی شده اند، در کارگاه مونتاژ نهایی هستند و همچنین در ایستگاه آزمایش پرواز در حال آزمایش هستند.

در همین راستا شرکت هواپیمایی متحد همچنین سومین سری از سوخو ـ ۳۵ اس را در سال جاری تحویل داده است، این جنگنده ها با درجه آمادگی بالا در حال تولید هستند و تا پایان سال، نیروهای روسیه سری بعدی هواپیما را دریافت خواهند کرد.

از تحرکات تازه روسیه می توان دریافت که ناوگان هوایی این کشور نیاز بیشتری به تجهیز جنگنده های جدید دارد به ویژه آنکه جنگنده های اف ـ ۱۶ نیز به تازگی وارد اوکراین شده اند. اما مشخص نیست که آیا تولید جنگنده های سوخو ـ ۳۵ و سوخو ـ ۵۷ در راستای تعهدات این کشور در قراردادهای نظامی با دیگر کشورها از جمله ایران است یا خیر.

به نوشته منابع روسی، یک سری جدید از هواپیماهای چند منظوره سوخو ـ ۳۰ اس ام ۲ برای نیروی دریایی روسیه نیز تولید شده که با نسخه قبلی خود تفاوت های زیادی پیدا کرده است.

سرعت‌بخشی روسیه به خط تولید سوخو ـ ۳۵/ ایران سهمش را از قرارداد می‌گیرد؟

شرکت صنایع هوافضایی و صنایع دفاعی روسی UAC نیز دسته جدیدی از هواپیماهای آموزشی رزمی یاک ـ ۱۳۰ را نیز تولید و تحویل داده است. فیلمی از تولید جدید این هواپیماها را در زیر مشاهده می کنید:

این شرکت همچنین دسته دیگری از جنگنده های جدید چند منظوره سوخو ـ ۳۵ اس را تولید و تحویل داده است.

سرعت‌بخشی روسیه به خط تولید سوخو ـ ۳۵/ ایران سهمش را از قرارداد می‌گیرد؟

شرکت صنایع هوافضایی و صنایع دفاعی روسی همچنین گزارش می دهد که دسته بعدی جنگنده های چند منظوره جدید سوخو ـ ۳۵ اس و سوخو ـ ۵۷ به وزارت دفاع روسیه منتقل شده است.

سرعت‌بخشی روسیه به خط تولید سوخو ـ ۳۵/ ایران سهمش را از قرارداد می‌گیرد؟

از آنجا که هنوز هیچ چشم انداز مثبتی برای صلح بین روسیه و اوکراین دیده نمی شود، به نظر می رسد روسیه در تدارک برنامه ریزی های بلندمدت به منظور تأمین نیازهای تسلیحاتی، نوسازی و بروزرسانی و حتی واردات از کشورهای دوست از جمله کره شمالی است. در آن سو کشورهای غربی و عضو ناتو نیز در تلاش برای تجهیز اوکراین به منظور مقابله با روسیه هستند که همین مساله مسکو را به داشتن برنامه های مذکور بیشتر ترغیب می کند.

نگاه رسانه های غربی به تجهیز ایران به سوخو ـ ۳۵

مساله تجهیز ایران به جنگنده های روسی از جمله موضوعات مهم گزارش و تحلیل رسانه های غربی است. برخی از این رسانه ها معتقدند در این شرایط حتی تعداد اندکی از سوخو ـ ۳۵ می توانند دفاع هوایی ایران را به میزان قابل توجهی تقویت کنند. نشریه نشنال اینترست پیش تر در این باره نوشت: خرید سوخو ـ ۳۵ نه تنها یک معامله دفاعی است، بلکه یک تجلی استراتژیک است. خرید این جنگنده قطعا حریم هوایی ایران را به مکانی خطرناک‌تر برای پرنده های مهاجم تبدیل خواهد کرد. این تغییرات معطوف به موازنه نظامی ایران و کشورهای عربی خلیج فارس و نیز کارت حمله پیشگیرانه اسرائیل است. هیچ متخصصی نمی‌تواند مدعی برتری قطعی جنگنده‌های نسل ۴ و ۴.۵ غربی مقابل فلانکر باشد. به باور برخی از کارشناسان تحویل این جنگنده‌ها به ایران در کنار استقرار سیستم دفاع موشکی اس ـ ۴۰۰ می‌تواند به چالش بزرگی برای جنگنده‌های نسل چهارم نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

پایگاه ۱۹۴۵ نیز نوشت: دستیابی به سوخو ـ ۳۵ به ایران کمک می‌کند تا ارتش خود را نوسازی کند و پیشرفت قابل توجهی نسبت به جنگنده‌های اف ـ ۱۴ کنونی این کشور مانده از دهه هفتاد میلادی خواهد بود.

علاوه بر مزیت این جنگنده ها برای دفاع هوایی ایران، مساله فناوری و فرآیند بومی سازی جنگنده ها نیز فرصت مناسبی را برای متخصصان کشور فراهم ساخت. شاید در نگاه اول هزینه نگهداری و بهره‌برداری از این جنگنده برای ایران گران تمام شود اما خرید فناوری و شروع تولید انبوه مشترک می تواند مزیت و برتری قابل توجهی را در قیاس با همسایگان فراهم کند.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.