سرریز شدن بیمارستانهای اصفهان/دوربینهای ترافیکی به کمک مهار کرونا می‌آیند

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از اصفهان، «حجت الله غلامی» در هفتاد و نهمین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در هفته جاری، با افزایش تعداد بستری ها و تست های مثبت کرونا وارد موج چهارم کرونا

کد خبر : 42382
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۳:۴۷
سرریز شدن بیمارستانهای اصفهان/دوربینهای ترافیکی به کمک مهار کرونا می‌آیند



به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از اصفهان، «حجت الله غلامی» در هفتاد و نهمین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در هفته جاری، با افزایش تعداد بستری ها و تست های مثبت کرونا وارد موج چهارم کرونا شده ایم.

وی افزود: ویروس جهش یافته کرونا معروف به انگلیسی عامل مهم موج چهارم است که از استان خوزستان نواحی مرکزی کشور را در برگرفته است و از سوی دیگر سفرهای نوروزی، دورهمی ها و مراسم های عقد و عروسی از عوامل موثر در موج اخیر کرونا است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا کاهش نظارت ها در ایام عید را هم در شکل گیری موج چهارم بی تاثیر ندانست و گفت: جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا در امتداد جلسه شب گذشته شورای تامین است و بر مصوبات جلسه دیشب تاکید شد؛ چراکه در شرایط بحرانی به سر می بریم و امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کاهش تردد بتوان دو هفته پیش رو را کنترل کرد.

افزایش ۶ برابری مبتلایان کرونا نسبت به اول فروردین ماه

وی اضافه کرد: مبتلایان به کرونا نسبت به اول فروردین در استان اصفهان با افزایش ۵ الی ۶ برابری همراه است و فعالیت مشاغل گروه های دو، سه و چهار در استان اصفهان تعطیل است.

غلامی با تاکید بر اینکه مشاغل گروه یک به غیر از داروخانه ها و مراکز وابسته به بهداشت و درمان از ساعت نه و نیم شب تعطیل خواهند شد، تصریح کرد: صاحبان این مشاغل نیم ساعت فرصت دارند تا محل کسب و کار خود را به طرف منزل ترک کنند.

وی افزود: به مدت ۱۰ روز دوربین های سطح شهر و راه ها بانظارت و پایش شدید هرگونه تردد خارج از طرح جامع محدودیت هوشمند را رصد می کند و با متخلفان برخورد می شود.

روشنایی بوستان ها به یک سوم کاهش می یابد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: روشنایی در پارک ها و بوستانها به کمتر از یک سوم کاهش یافته است و تمام دکه ها، اغذیه فروشی ها و اسباب بازی ها در پارک ها تعطیل است.

وی اضافه کرد: نظارت بر تردد خودروهای غیربومی استان اصفهان با همکاری تمام دستگاه های اجرایی ذیربط اعم از نیروی مقاومت بسیج استان اصفهان، ارتش، راهداری و حمل ونقل جاده ای، هلال احمر و انتظامی استان اصفهان به صورت شبانه روزی با جدیت دنبال می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ۳۳ دوربین ثابت در سطح کلانشهر اصفهان هرگونه تخلف تردد که متناسب با طرح جامع محدودیت هوشمند نباشد را رصد می کند و جریمه برای فرد متخلف ارسال می شود.

وی به نظارت تصویری ۴۴۰ دوربین در مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان هم اشاره ای کرد و گفت: پلیس راهور به صورت محسوس ونامحسوس هرگونه تردد در ساعات محدودیت را شناسایی می کند و جریمه صادر شده برای متخلفان پیامک می شود.

غلامی به رصد توسط ۱۳۰ دوربین راه های استان اصفهان هم اشاره ای کرد و گفت: با تشدید نظارت تمام دستگاه های استان با محوریت انتظامی درصدد هستیم تا شیوع کرونا جهش یافته را مهار کنیم و لازم است شهروندان در یک بسیج همگانی برای کنترل موج چهارم همگام شوند.

۲۰۱ واحد صنفی از ابتدای هفته پلمب شدند

وی گریزی هم به بازدید از دوازده هزار و ۱۰۰ واحد صنفی در هفته جاری زد و توضیح داد: ۲۰۱ واحد صنفی مشمول پلمب ۱۵ روزه شدند و ۱۵۲ واحد صنفی هم به مراجع قضایی معرفی و ۳۵۱ صنف هم اخطار کتبی دریافت کردند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: در هفته جاری ۳۱ هزار خودرو جریمه ۲۰۰ هزار تومانی دریافت کردند که آمار نسبتا بالایی است و هفت هزار و ۷۵۰ خودرو هم مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی شدند و ۷۹ خودرو هم توقیف شدند.

شهروندان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بکوشند

وی تاکید کرد: وضعیت استان اصفهان در موج چهارم شکننده است و لازم است در کنار تشدید نظارت ها شهروندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کاهش تردد در سطح جامعه برای عبور از این وضعیت یاری برسانند.

غلامی به دو مصوبه دیگر در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا هم اشاره ای کرد و گفت: مقرر شد بانک ها با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند واز شهروندان درخواست می شود از حضور در بانکها اجتناب کنند و امور بانکی خود را اینترنتی انجام دهند.

وی افزود: برای پرداخت چک مهلت دوهفته ای به اصناف داده شده است و چنانچه بانک ها چکی را برگشت دهند رفع اثر از صاحب حساب داده می شود. سررسید وام های اخذ شده واحدهای آسیب خورده از کرونا تا شش ماه تمدید شده است.

ظرفیت بیمارستانهای اصفهان در حال سرریز شدن است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ظرفیت بیمارستانهای استان اصفهان در حال تکمیل شدن است و بیمارستانهای بخش خصوصی و خیریه به یاری بهداشت و درمان آمده اند به گونه ای که درحیاط بیمارستان الزهرا و فارابی قرار است بیمارستان های صحرایی دایر شود.

وی افزود: میزان رعایت مردم در پروتکل های بهداشتی تا قبل از هفته جاری ۵۶ درصد بود که با شدت نظارت ها در حال افزایش است.

وی در نهایت از شهروندان درخواست کرد هرگونه تخلف در اجرای طرح جامع محدودیت هوشمند را با شماره تلفن های ۳۱۱۳ و ۱۹۰ بهداشت و درمان، ۱۲۴ صمت، ۱۳۷ شهرداری، ۱۱۱ استانداری، ۳۱۱۳ و ۳۶۳۰۷۹۷۷ ورزش و جوانان، ۳۷۱۰۸۱۰ الی ۱۵ اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، ۱۱۰ نیروی انتظامی و ۳۲۳۵۲۰۱۲ الی ۱۳ اصناف بازرسی اصناف استان اصفهان در میان بگذارند.  

۴۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.