سربازگیری و بسیج پوتین خشم روس‌ها را شعله‌ور کرده است

به گزارش خبرانلاین، دبیر کل ناتو با بیان اینکه بسیج هزاران نیرو در روسیه برای جنگ در اوکراین، درگیری را تشدید می‌کند، گفت: تصمیم پوتین در مورد بسیج بخشی از نیروهای ارتش روسیه، بار دیگر نشان می‌دهد که وی مرتکب محاسبات غلط شده و یک اشتباه راهبردی داشته است. امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد

کد خبر : 260549
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
سربازگیری و بسیج پوتین خشم روس‌ها را شعله‌ور کرده است



به گزارش خبرانلاین، دبیر کل ناتو با بیان اینکه بسیج هزاران نیرو در روسیه برای جنگ در اوکراین، درگیری را تشدید می‌کند، گفت: تصمیم پوتین در مورد بسیج بخشی از نیروهای ارتش روسیه، بار دیگر نشان می‌دهد که وی مرتکب محاسبات غلط شده و یک اشتباه راهبردی داشته است.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد بسیج نیروهای نظامی روسیه برای جنگ در اوکراین، اشتباه است و مسکو را منزوی‌تر می‌کند.

گیلین کیگان معاون وزیر امور خارجه انگلیس هم در خصوص فرمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای بسیج نیروها ابراز نگرانی کرد. الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهوری صربستان نیز در این زمینه گفت: تصور من این است که ما از مرحله «عملیات نظامی ویژه» عبور کرده‌ایم و به یک درگیری مسلحانه بزرگ نزدیک می‌شویم.

در این بین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از روس‌ها خواسته است که تسلیم «بسیج جنایتکاران» نشوند. وی گفت: هرچه شهروندان فدراسیون روسیه حداقل برای محافظت از جان خود تلاش کنند، این جنگ جنایت‌کارانه روسیه علیه مردم اوکراین زودتر پایان خواهد یافت. اما واکنش‌ها به این دستور پوتین محدود به واکنش‌های بین‌المللی نبوده است، در داخل روسیه هم این فرمان با واکنش‌های منفی زیادی روبرو شده است.

اولین بسیج نظامی روسیه پس از جنگ جهانی دوم که روز چهارشنبه گذشته توسط پوتین اعلام شد اعتراضاتی را در ده‌ها شهر در سراسر روسیه برانگیخته است. روز یکشنبه دستکم 100 نفر در منطقه داغستان- در جنوب روسیه- در اعتراض به فرمان بسیج نسبی نیروها دستگیر شدند.

خشم مردم در شهر اوست – ایلیمسک منجر به شلیک یک جوان مسلح به یکی از فرماندهان مسئول شد. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های روسی مهاجم وارد مرکز شده و گفته است: هیچ‌کس نمی‌خواهد بجنگد، همه ما اکنون به خانه خواهیم رفت. مقامات محلی گفته‌اند که حال فرمانده زخمی وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. این مرد که روسلان زینین نام دارد از اینکه بهترین دوستش که هیچ تجربه و سابقه رزمی نداشته است شامل این فراخوان شده بود، عصبانی بوده است.

هزاران مرد در سن جنگ به فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی زمینی روسیه هجوم آوردند تا از این فراخوان فرار کنند همچنین رسانه‌های روسی از افزایش تعداد به آتش کشیده شدن دفاتر ثبت‌نام ارتش خبر می‌دهند.

گزارش‌های متعددی از سرتاسر روسیه مبنی بر اینکه برای افرادی بدون تجربه نظامی یا والدین کودکان خردسال فراخوان ارسال شده است وجود دارد این در حالی است که طبق گفته وزیر دفاع سرگئی شویگو این افراد معاف هستند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که برخی از فراخوان‌ها به اشتباه ارسال شده است و اشتباهات اصلاح خواهد شد. او همچنین گفت هیچ تصمیمی برای بستن مرزهای روسیه برای جلوگیری از مهاجرت مردان نظامی روس گرفته نشده است.

گفتنی است قرار است از طریق این فراخوان حداقل 300 هزار سرباز به نیروهای روسیه در اوکراین اضافه شود. این افزایش نیرو بر خلاف تلاش پوتین برای جلوه دادن حمله خود به اوکراین در قالب «عملیات نظامی ویژه» است. فارغ از این ادعای مسکو، به سختی می توان باور کرد که سیاست جدید روسیه در ادامه برنامه ریزی پیشینی بوده است. تصمیم جدید کرملین این پیام را به جهان مخابره کرده که دستیابی به اهداف تعیین شده مطابق نقشه قبلی پیش نرفته و در اکنون موضع ضعف، چه بسا با تنش های داخلی در تامین این هدف و احتمالا اختلاف بیشتری میان نخبگان روسیه نیز مواجه شود. اعلام بسیج عمومی در روسیه، به نظر می رسد امیدها در غرب را نسبت به دستیابی به یک پیروزی قریب الوقوع که به سختی در ماه های گذشته انتظار می رفت امیدوارتر کرده است. با این وجود همچنان باید منتظر هفته ها و ماه های اینده برای ارزیابی از میزان موفقیت آمیز بودن سیاست جدید روسیه و واکنش مردم این کشور و نتایج آن در جنگ اوکراین بود.

4949



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.